StellHell Skrivet 16 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2009 Sniper, det visar ju egentligen att du absolut inte ska skrota idén över en Android. Jag får känslan över att iPhone har ett stort försprång, men att dom nu lever på namnet och ryktet. Det har inte funnits några utmanare till just iPhone så om man vill ha en smartphone så har det bara varit iPhone som varit det enda alternativet. Jag får känslan att redan 2010 kommer android ha sprungit i kapp med iPhone och kommer springa förbi då alla nu har något att arbeta med. Så, vill man ha en smartphone nu får man köpa en iPhone vilket kommer hålla ett bra tag, men om man inte har allt får bråttom och orkar vänta ett halvår, max ett år så finns det garanterat ute Androidtelefoner som är bättre än iPhone. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 16 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2009 2 veckor lät väldigt mycket. Du fick inget kolli-id du kan söka efter på posten.se? Nepp kan inte se sånt på kvittot jag fick av dem när jag lämnade in mobilen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 16 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2009 Sniper, det visar ju egentligen att du absolut inte ska skrota idén över en Android. Jag får känslan över att iPhone har ett stort försprång, men att dom nu lever på namnet och ryktet. Det har inte funnits några utmanare till just iPhone så om man vill ha en smartphone så har det bara varit iPhone som varit det enda alternativet. Jag får känslan att redan 2010 kommer android ha sprungit i kapp med iPhone och kommer springa förbi då alla nu har något att arbeta med. Så, vill man ha en smartphone nu får man köpa en iPhone vilket kommer hålla ett bra tag, men om man inte har allt får bråttom och orkar vänta ett halvår, max ett år så finns det garanterat ute Androidtelefoner som är bättre än iPhone. Jo precis, iPhone lär bli omsprungen av Android-telefoner nästa år. Jag skaffar en iPhone för att använda nu. Jag kommer ändå att köpa en ny telefon direkt när bindningstiden på 24 månader går ut, och tills dess lär iPhone hänga med bra. Android har en otroligt stor potential eftersom den inte är lika regulerad som Apple, och samtidigt har en hel del kvalitet, men i dagsläget är det inte någonting jag kan tänka mig att satsa på (bindningstiden är trots allt 24 månader och det vore jobbigt att fastna med en "dålig" telefon som är laggig). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 17 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2009 Mycket sanning talas. Min nästa mobiltelefon kan mycket väl bli en Android, men för tillfället är 3Gs the shit. Sen har man ju ingen aning om hur Apple kommer svara på konkurrensen heller. De kanske får tummen ur och börjar jobba stenhårt. Det hjälper förstås föga mot telefonens OS. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 17 september, 2009 AppleOS har spelat ut sin rätt. iPhone kommer bli den nya Mac. Applefantaster kommer ha den, men allt nytt kommer komma till Android(windows), vissa saker till iPhone(mac) och då är det oftast en dåligt portad app. Jag väntar som sagt på 2.0, om det blir innan 2010 är jag inte säker på, men kommer köpa första bästa med 2.0, det ska förhoppningsvis ha tagit bort det mesta av dom mindre bagatellerna man har sett, mjukvarumässigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 18 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2009 Har haft min 5800 i nån månad, funderar på om jag ska köpa en n97. Någon som har nå åsikter? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 18 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 september, 2009 (redigerad) Har haft min 5800 i nån månad, funderar på om jag ska köpa en n97. Någon som har nå åsikter? Om du känner att du har pengarna för den - för face it, det är den dyraste mobilen på marknaden just nu. Eller den "värsta" som min säljare sade - så är det bara att slå till enligt mig. Äger själv en och jag har ingenting att klaga på. Förutom att det tog lite tid att lära känna alla widgets till den, det kändes som man inte riktigt hade kontroll i början. Vill du att folk ska spana in dig lite extra så är det en mobil att rekommendera, när man sitter och skriver med tangentbordet på den så är det många som försöker kasta dolda blickar för att spana in den lite extra. Faktiskt. Ett tips: Om du inte köper något slags surfabonnemang som komplement till det vanliga abonnemanget. Lär dig att känna igen när du är ansluten via 3G och när du är ansluten till ett trådlöst nätverk, den ena kostar pengar och den andra är gratis. Vill du ha mer förklaring på vad jag menar så är det bara att kontakta mig på något vis så ska jag förklara lite nämre. Sidenote: En del av er minns kanske att jag skapade en tråd där jag var osäker på om man kunde lita på amazon.com. När jag köpte N97 så såg jag att den hade amazon som widget. Redigerad 18 september, 2009 av eXotic Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 20 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 20 september, 2009 Då jag inte ville ha någon smartphone blev det en Nokia 6700 Classic för mig. Är väldigt nöjd hittills - inget krångel och den har allt jag behöver. Trots att jag inte kört med Nokia innan så känns interaktionen väldigt naturlig. Grym design också, så oplastigt det kan bli. Jag tror jag hittade precis vad jag sökte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 21 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 21 september, 2009 Har haft min 5800 i nån månad, funderar på om jag ska köpa en n97. Någon som har nå åsikter? Funderade på samma sak faktiskt (har också 5800), men liksom, vad är egentligen skillnaden? Tangentbord, lite ny desktop, that's it? Inte värt pengarna imo. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 22 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 22 september, 2009 Seriöst ska det nästan ta 3 veckor innan sin mobil kommer? Har stagit att den har lämnat verkstan sen 4 september och mobilen snart vart borta i 1 månad. Finns det nåt sätt att kolla så den har kommit fram? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Joe Dirt Skrivet 23 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2009 Seriöst ska det nästan ta 3 veckor innan sin mobil kommer? Har stagit att den har lämnat verkstan sen 4 september och mobilen snart vart borta i 1 månad. Finns det nåt sätt att kolla så den har kommit fram? Kommer ihåg när jag lämnade in min K300i på lagning, Joysticken var trasig, jag var tvungen att ringa till Sony Ericssons själv för att kolla hur det gick (fick numret av Expert) och den var klar, det var enbart Expert som hade virrat bort sig, så gå och snacka med dom och kolla, dom ska ju iallafall fått ett brev om hur det går... Expert fick brev varje vecka om hur det gick iallafall. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alle090 Skrivet 23 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2009 Har haft min 5800 i nån månad, funderar på om jag ska köpa en n97. Någon som har nå åsikter? Funderade på samma sak faktiskt (har också 5800), men liksom, vad är egentligen skillnaden? Tangentbord, lite ny desktop, that's it? Inte värt pengarna imo. Såg den också och tänkte på den innan jag köpte LG Arena. Men den var ju så dyr, hade jag haft ekonomi så kanske jag hade köpt den. Den verkar ju älskvärd men samtidigt, hur länge håller den måntro? Alltså den där känsla över att vara stolt över sin mobil? Men liten skillnad finns det:5800 vs N97 @ Prisjakt.se Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 23 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 23 september, 2009 Kommer ihåg när jag lämnade in min K300i på lagning, Joysticken var trasig, jag var tvungen att ringa till Sony Ericssons själv för att kolla hur det gick (fick numret av Expert) och den var klar, det var enbart Expert som hade virrat bort sig, så gå och snacka med dom och kolla, dom ska ju iallafall fått ett brev om hur det går... Expert fick brev varje vecka om hur det gick iallafall. Jag var där förra veckan och hon sa att den skulle komma JUST den veckan eller början av denna vecka. Om den inte kommer denna vecka så får jag gå tillbaks på Måndag och prata med dem om det. För det kan knappast gå 14 dagar efter att ha lämnat verkstan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 29 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2009 Är det någon som vet ett bra forum för nokiatelefoner? Jag har vunnit en nokia n97 och letar efter ett ställe där det delas bilder, spel och applikationer. Jag var medlem på ett jättebra mobilforum för några årsedan när jag hade en SE k700i, men jag kommer inte ihåg vad det heter. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 29 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 29 september, 2009 Är det någon som vet ett bra forum för nokiatelefoner? Jag har vunnit en nokia n97 och letar efter ett ställe där det delas bilder, spel och applikationer. Jag var medlem på ett jättebra mobilforum för några årsedan när jag hade en SE k700i, men jag kommer inte ihåg vad det heter. Jag vill också ha ett sådant, främst för spel. Annars finns det gratis spel på OVI-shopen. Men det är inga klasspel direkt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 30 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2009 Nån som vet hur jag ska göra? Ska gå tillbaks och fråga om min mobil har kommit gått 3 veckor sen den vart klar om den nu inte har kommit hur ska jag ta till väga då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 30 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2009 Är det någon som vet ett bra forum för nokiatelefoner? Jag har vunnit en nokia n97 och letar efter ett ställe där det delas bilder, spel och applikationer. Jag var medlem på ett jättebra mobilforum för några årsedan när jag hade en SE k700i, men jag kommer inte ihåg vad det heter. dailymobile.se tycker jag är rätt bra, dom har en del intressanta trådar om firmwares och apps, och självklart ringsignaler, wallpapers och sånt. Inte bara Nokia-telefoner dock, men väldigt mycket! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 30 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2009 Jag vill också ha ett sådant, främst för spel. Annars finns det gratis spel på OVI-shopen. Men det är inga klasspel direkt. Jag lästa att man ska kunna spela Ngage spel på n97an, har du provat det? dailymobile.se tycker jag är rätt bra, dom har en del intressanta trådar om firmwares och apps, och självklart ringsignaler, wallpapers och sånt. Inte bara Nokia-telefoner dock, men väldigt mycket! Nice, ska spana in det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 30 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2009 Jag lästa att man ska kunna spela Ngage spel på n97an, har du provat det? Nope, jag har bara testat spelen som följde med. Spore, Brain Challenge och Guitar Hero. Exakt vad är Ngagespel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
L_Voll Skrivet 30 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 30 september, 2009 Nope, jag har bara testat spelen som följde med. Spore, Brain Challenge och Guitar Hero. Exakt vad är Ngagespel? N-Gage är en telefon/spelkonsol som Nokia har gjort, ganska gammal, men jag tror det finns ganska coola spel till den. läs mer http://www.nokian97forum.com/games/n-gage-on-n97/ http://en.wikipedia.org/wiki/N-Gage Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts