StellHell Skrivet 7 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2009 Palm Pre verkar vara en schysst motståndare till iPhonen med, jag tror väl att den är billigare... Ingen aning om den kommit till Sverige än. Palm Pre använder Palm WebOS som bara har applikationer gjorda av Palm Inc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 7 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2009 (redigerad) Nu är jag på väg att köpa en ny mobiltelefon. Ju fräsigare desto bättre. Jag är en prylnörd som spelar, smsar, lyssnar musik å tar en hel del bilder med mobilen. Däremot är jag skeptisk till att vara ute på internet via mobiltelefon, då det kostar en slant eller tio. Så jag undrar, blir mobiltelefoner billigare om man skippar dem där "3G" å turbo osv? EDIT: Var rätt trött när jag skrev inlägget, och märkte att jag glömde lite detaljer. Jag har redan halebop (den äldre versionen) och vill helst inte byta. Är det egentligen möjligt att hitta nya mobiler utan att dem är låsta till något abonnemang? En mobil som verkar hamna på topp 5 listan automatiskt blir väl iPhone, då den har/kan få massor av applikationer. Men jag är helt lost i djungeln av alla olika versioner.. Däremot finns inte dem utan abonnemang?.. Snälla, hjälp mig ^^ Redigerad 7 september, 2009 av Wu Zi Mu Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 7 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 7 september, 2009 Å andra sidan är ju telefonen hälften så dyr som en 3GS så jag anser att det väger ut sig... Det rättfärdigar inte att skärmen är slö imo. Nu tror jag det är nått som en firmware-uppdatering skulle åtgärda. Om Android tar sig och införskaffar sig svenskt stöd till årsskiftet blir det nog ett inköp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tackleberry Skrivet 9 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 9 september, 2009 Om man inte vill ha någon dyr och avancerad telefon med pekskärm, utan tycker att samtalskvalité (hög volym på samtalen bl.a.) är viktigast - vilken ska man skaffa då? Jag ska höra lite med personalen i butikerna i stan, men uppskattar tips från er med. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 10 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 10 september, 2009 Byte av Bonzer, Kamerakåpa och Dome, Uppgraderad. Servicetest ok. Och nu undrar jag vafan är Bonzer och Dome som dem har bytt? Och varför har dom bytt kamerakåpa då jag ser inge fel på den? Men nån som kan förklara vad Bonzer och Dome är som dom böt? Ingen som vet? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wu Zi Mu Skrivet 11 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2009 Ingen som vet? Det verkar rätt dött på hjälpfronten här ^^ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Eudoros Skrivet 11 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2009 En mobil som verkar hamna på topp 5 listan automatiskt blir väl iPhone, då den har/kan få massor av applikationer. Men jag är helt lost i djungeln av alla olika versioner.. Däremot finns inte dem utan abonnemang?.. Snälla, hjälp mig ^^ Jo, du kan köpa en iPhone som inte är bunden till abonnemang. Hos Halebop kostar en iPhone 3GS 16 gigare ~ 6500 kr. Pris på vanliga 3G kan jag inte kolla just nu men surfa dig in på Halebops hemsida och kolla. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 11 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 september, 2009 Det verkar rätt dött på hjälpfronten här ^^ Jo jag märker det är dött när man ber om hjälp iallafall eller ja när man har frågor. Har googlat på det men hittar inge där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 12 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2009 http://shop.nokia.se/nokia-se/product.aspx?sku=6958233 *dregel* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eXotic Skrivet 12 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 september, 2009 http://shop.nokia.se/nokia-se/product.aspx?sku=6958233 *dregel* Riktigt fräck faktiskt, men jag tror inte det fungerar allt för bra när tangenterna sitter "vägg-i-vägg" sådär. Det bör vara ett liten mellanrum med tanke på att tangenterna inte är så jättestora. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 15 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 september, 2009 ALLA företag har helt slut så det är ingen direkt poäng med att smutskasta varken Halebop eller Phone House. Leveranserna har börjat att flyta på lite lätt från vad jag har läst på Sweclockers nu iaf, entusiasterna som beställde för någon månad sen har börjat få sina telefoner. För att förstå vilken iPhone-brist det råder (jag vet inte om jag har nämnt detta tidigare i tråden) så kan jag ju meddela att Tre hade 4000 beställningar på iPhonens lanseringsdatum - och varje Tre-butik i Sverige hade fått fyra telefoner var. Tre fick in ett stort lager förra veckan, men Phone House fick tydligen inte in en enda telefon... -- Jag har iaf börjat lessna lite och kollar lite på HTC Hero som jag hört mycket gott om! Vad tycker forumiterna om den telefonen? http://www.katshing.se/prod/pics/big/20648.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 16 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2009 Jag har iaf börjat lessna lite och kollar lite på HTC Hero som jag hört mycket gott om! Vad tycker forumiterna om den telefonen? http://www.katshing.se/prod/pics/big/20648.jpg Helt okej telefon, värdig motståndare till iPhonen. Den har inte lika stort utbud av apps men den har lite annat smått och gott. Min kompis har köpt en sådan, och den verkade bra... Fast den är väldigt seg. När man är van vid snabbheten och mjukheten hos iPhonen så är den inte alls lika skön att använda. Sen är kameran skräp också (5MP betyder ingenting om kamerakvaliten är skit). Fortfarande en väldigt bra telefon, men jag skulle aldrig välja den över iPhone. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 16 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2009 Helt okej telefon, värdig motståndare till iPhonen. Den har inte lika stort utbud av apps men den har lite annat smått och gott. Min kompis har köpt en sådan, och den verkade bra... Fast den är väldigt seg. När man är van vid snabbheten och mjukheten hos iPhonen så är den inte alls lika skön att använda. Sen är kameran skräp också (5MP betyder ingenting om kamerakvaliten är skit). Fortfarande en väldigt bra telefon, men jag skulle aldrig välja den över iPhone. Android är ganska nytt så att säga att det inte har lika stort utbud av apps är att kasta sten i glashus. Android kommer bli större än apple när det gäller apps då vem som helst kan göra vad som helst då det är opensource. Just HTC Hero vill jag kalla för skit. Dåligt utförd telefon överlag. Fördelen med Android är att i princip alla telefontillverkare nu gör eller ska börja göra Androidtelefoner, finns många andra snygga som snart är ute, men om du promt ska ha en HTC så är det HTC Magic som ska köpas. Jag väntar på att Android 2.0 ska komma ut, vilket förhoppningsvis kommer ge iPhone den nedputtningen den behöver. Jag ska inte skicka under stolen att iPhone är den bästa touchfonen man kan ha i dagsläget, men jag tror och hoppas att det stämmer med beräkningarna att Android kommer gå om iPhone 2012. På 6 månader har Android tagit 6% av smartphone användningen på två telefoner. HTC Magic och Hero. När så resten ploppar upp på hyllorna kommer det bli en skyhög ökning av försäljningen. iPhonens nackdel är just att det bara är en telefon med dess OS. Vill du ha en iPhone har du bara ett alternativ och det är att skaffa en iPhone(exl. föregången verision). Om bara några månader kommer du kunna välja mellan möjligtvis hundratals mobiler som använder Android. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sniper Skrivet 16 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2009 Skrotade planerna på HTC Hero Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Siana Skrivet 16 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2009 Android är ganska nytt så att säga att det inte har lika stort utbud av apps är att kasta sten i glashus. Android kommer bli större än apple när det gäller apps då vem som helst kan göra vad som helst då det är opensource. Jo jag har också läst detta, men det var inte vettigt att säga att Heron i nuläget har ett bättre appstore. Det lär fortfarande dröja ett tag tills det växer till sig. Däremot kan det ju vara värt att nämna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 16 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2009 Allt rörande Iphone 3GS har nu flyttats till en egen tråd. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 16 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2009 Ska det ta nästan ta 2 veckor innan dom har skickat tillbaks mobilen? Var och frågade dem på The Phone House men tanten som stog i kassan visste inte vad postens leveransdagar var här i stan då hon inte från stan. Blir snart lack om jag inte får tillbaks min mobil igen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 16 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2009 Ska det ta nästan ta 2 veckor innan dom har skickat tillbaks mobilen? Var och frågade dem på The Phone House men tanten som stog i kassan visste inte vad postens leveransdagar var här i stan då hon inte från stan. Blir snart lack om jag inte får tillbaks min mobil igen. En kompis fick vänta på sin mobil drygt en månad. Hon lämnade in den i början av augusti, fick en rapport i slutet av augusti att teknikerna börjat undersökningen. Några dagar senare fick hon rapport om att undersökningen var slutförd och i början av september fick hon tillbaka den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 16 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2009 (redigerad) En kompis fick vänta på sin mobil drygt en månad. Hon lämnade in den i början av augusti, fick en rapport i slutet av augusti att teknikerna börjat undersökningen. Några dagar senare fick hon rapport om att undersökningen var slutförd och i början av september fick hon tillbaka den. Okej när man kollar så står det lämnat verkstaden den 4 september. Och snart gått två veckor sen dess och det ska väl inte ta typ 2 veckor med posten eller? Och tjejen som stog i kassan sa att den skulle komma snart Redigerad 16 september, 2009 av SilentViper Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
RavenE Skrivet 16 september, 2009 Rapportera Share Skrivet 16 september, 2009 Okej när man kollar så står det lämnat verkstaden den 4 september. Och snart gått två veckor sen dess och det ska väl inte ta typ 2 veckor med posten eller? Och tjejen som stog i kassan sa att den skulle komma snart 2 veckor lät väldigt mycket. Du fick inget kolli-id du kan söka efter på posten.se? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts