Jump to content

Mobiltopicen!

Speeder
 Share

Recommended Posts

Har du provat W995's kamera? Eller uttalar du dig bara efter megapixlarna?

En kompis har mobilen. Han tycker att den är "ok". Som vanligt dålig kvalite där det inte är fullt solljus.

En kompis visade ett klipp som han hade filmat och kvaliten såg bra ut på mobilen, hur den ser ut på datorn vet jag inte men 8 Mega Pixlar är väl bra?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan, det är dags för mig att byta ut min rätt gamla Sony Ericsson w800i, och eftersom jag fick en massa pengar på min student som ska spenderas på en bil så tänkte jag använda en del av den summan till att köpa en mobil i stället. Så resonerar jag. :lol:

I alla fall så har jag kollat lite på telenors hemsida eftersom jag har ett sådant abonnemang och en tvåårs förlängning av mitt abonnemang pressar priserna rätt bra på en eventuell mobiltelefon.

Nåväl, jag har lyckats att välja ut tre mobiler som är intressant.

http://i404.photobucket.com/albums/pp125/e...mpa/mobiler.png

(Hoppas det går att se även om man inte är inloggad.)

Vilken av dessa tre mobiler skulle ni välja om någon kom fram och bad er att välja en?

Tycker ni att dessa tre mobiler bara är skräp och att ni minsann vet en mer prisvärd mobil som är långt mycket bättre? Länka då gärna en sådan och förklara lite snabbt vad för fördelar den har, det vore jag oerhört tacksam för! :ermm:

Tack på förhand.

Redigerad av eXotic
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

N97an, ingen tvekan om saken.

Haha, ännu en poäng till N97:an. :confused:

Det lutar rätt starkt åt den, speciellt när ni verkar vara eniga om att den är bättre. Nåväl, än finns det tid att ändra sig, pappa kommer inte hem förrän på söndag så jag kommer göra mitt köp tidigast måndag nästa vecka. Så om någon har en invändning och en annan åsikt, eller håller med majoriteten om att N97 är det bästa valet. Låt mig då få höra det, för jag vill ha den absolut bästa mobilen när jag nu väl köper en. :naughty:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jahapp imorn blir det att lämna in sin S500i på lagning då så man får högtalarna fixade och det låter fan cp när man lyssnar på musik man hör knappt vad dom säger. Så det blir att åka direkt efter uppropet i skolan till The Phone House. Hoppas bara man slipper betala skiten och man tar med sig rätt papper nu sen får man be om en lånemobil också.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Strumpa skulle aldrig falla mig in, jag tycker case är riktigt trevligt.

Onödigt med skyddsfilm? Nja, iPhonens skärm är visserligen väldigt stark och väldigt svår att repa, men jag har då läst flera fall på olika iPhone-forum med folk som har lyckats få repor på sin skärm. Detta genom vanligt användande med iPhonen liggandes i fickorna, möjligtvis ihop med nycklar eller så, men för eller senare gör man ju ett sådant misstag. Skyddsfilm är väldigt billigt och jag märker ingen direkt skillnad när den ligger på så jag tycker definitivt den extra säkerheten är värd det.

Man måste seriöst vara otroligt skicklig om man ska lyckas få en repa, jag har haft min i snart ett år i både torrt och extremt vått och det finns inte tillstymmelse till repa på glaset. Jag tycker mest att man förstör den finaste telefonen på marknaden med ett "coolt" skal, ungefär som att jailbreaka in "coola" teman på telefonen. Men det är min åsikt.

edit. Och min erfarenhet med skal rent repmässigt är att de gör mer skada än nytta.

Redigerad av mr_tobbe
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Har den inte men har en kompis som hade den och det korta jag kan säga efter att ha testat den är att den va obekväm men cool ;)

Har varit interesserad av den ett tag. Men funderar på att vänta på X2 som skulle vara starkare och lite större skärm.

Har läst intervjuer länge om X1an och det var visst problem med att den vart slö med tiden (menyer) och vissa andra små saker med OSet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har lurkat en massa iPhone-forum nu och där sågas alltid X1an friskt p g a hur jäkla seg den är, ingen närvarokänsla alls. Nu är det förstås säkert extra hård kritik eftersom det är iPhone-fanboys men vore jag du skulle jag satsa på en annan telefon.

Pratade med en SE personal för inte så länge sedan, ny firmware var på väg ut för att klirra segheten. Men känns som om jag ska vänta till X2 kommer, den ska ju ha få en starkare CPU och andra fina saker. Jag är ju då ute efter en lite arbets telefon, behöver ingen superkamera men vill helst ha funktioallitet, touchscreen och gärna addons.

Har funderat på PDA innan, men priserna ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor