Jump to content

Mobiltopicen!

Speeder
 Share

Recommended Posts

Funderar på att köpa en Nokia 6600 Slide

Någon som vet om den är duglig? Bra att ha? Lönt att köpa den? Finns det bättre, snyggare, lika svart och elegant med utskjutbar tangent?

Annars har du Nokia 6500 slide

nokia-6500-slide-black_1117880_1.jpg

Information

Nokia 6500 slide

6500 slide

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Sedan några dagar tar min mobil inte emot sms om jag inte startar om den, vilket är mycket irriterande.. Mobilen är en SE G900 och min främsta fundering är om det går att återställa/reparera mjukvaran i den på något sätt (själv). Mobilen ser ut att vara rejält misshandlad (då det bara är en massa jävla klistermärken som ramlar av på den) och jag kan tänka mig att tre (som jag köpt mobilen ifrån) bara skulle skicka tillbaka den och säga att jag får skylla mig själv? ...tyvärr finns det ingen tre-butik att springa in i häromkring.

Passar på att fråga.. 3Mobil Surf kostar 3kr/dag, är detta räknat på dagar man har tjänsten (dvs. ca 90kr/månad) eller dagar man använder den?

Redigerad av Mathias
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sedan några dagar tar min mobil inte emot sms om jag inte startar om den, vilket är mycket irriterande.. Mobilen är en SE G900 och min främsta fundering är om det går att återställa/reparera mjukvaran i den på något sätt (själv). Mobilen ser ut att vara rejält misshandlad (då det bara är en massa jävla klistermärken som ramlar av på den) och jag kan tänka mig att tre (som jag köpt mobilen ifrån) bara skulle skicka tillbaka den och säga att jag får skylla mig själv? ...tyvärr finns det ingen tre-butik att springa in i häromkring.

Passar på att fråga.. 3Mobil Surf kostar 3kr/dag, är detta räknat på dagar man har tjänsten (dvs. ca 90kr/månad) eller dagar man använder den?

Du kan ju i alla fall göra en återställning av mobilen, finnes på inställningar eller dylikt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Försvinner rubbet då? Är väl främst meddelanden jag tänker på, finns det sätt att spara dessa på?

Allting försvinner förutom sakerna på minneskortet och sim-kortet, så det kan vara en bra idé att se till att kontakterna verkligen är sparade på sim-kortet.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Alright, nu skulle jag vilja fråga någon om någon kan få tag i en rörlig bild åt mig, det ska vara en fin bild på naturen (helst ett landskap typ som landet eller något) som har vissa rörliga moment i sig, typ som att ett träd svajar i vinden eller att fåglar flyger runt. Jag har sökt efter detta länge men har inte haft någon succé, så om någon är snäll och hjälper mig att leta så vore det underbart (:!!!:) Tack i förhand

Edit: Glömde säga att upplösningen ska vara 240x400 (ej wide-screen, utan hög) och vara i bra kvalité och inte där dom tagit en bra bakgrund men sedan tagit en tecknat fågel eller något och satt dit.

Redigerad av Joe Dirt
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag var i stan häromdagen och passade på att springa förbi 3-butiken vid Kulturhuset; tjänsten kostar 90kr månaden, alltså inte efter antal dagar man använder den utan det är en fast kostnad.

Redigerad av Sniper
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...

Jävlar vad bra kamera Sony Ericsson W995 har,

Upplös. kamera Max: 3264x2448

Megapixlar: 8

Vill ha en mobil som ligger kring 1000-2000 med samma kamera kvalite :o

EDIT: Kanske borde köpa en Sony Ericsson C905 för 2500kr?

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jävlar vad bra kamera Sony Ericsson W995 har,

Upplös. kamera Max: 3264x2448

Megapixlar: 8

Vill ha en mobil som ligger kring 1000-2000 med samma kamera kvalite :o

EDIT: Kanske borde köpa en Sony Ericsson C905 för 2500kr?

Har du provat W995's kamera? Eller uttalar du dig bara efter megapixlarna?

En kompis har mobilen. Han tycker att den är "ok". Som vanligt dålig kvalite där det inte är fullt solljus.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor