mr_tobbe Skrivet 28 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2009 (redigerad) Är sjukt sugen på en iPhone och kommer troligtvis köpa en begagnad som är jailbreakad(?) och jag skulle gärna vilja veta lite om skillnaderna mellan 2g och 3g. Verkar som att det är en någolunda stor prisskillnad. Något mer man bör tänka på vid ett eventuellt köp? 3G, GPS och icke-försänkt 3,5mm-plugg är det främsta. Jag föredrar höljet på 2G också. Men tredje versionen kommer ju i sommar... Vid begagnat köp: Testa alla funktioner, kolla med bra ljus ned i 3,5mm-hålet efter en vit "platta". Är den plattan rosa så är iPhonen vattenskadad. Tänk på att en 2G lär ha dåligt batteri, ingen garanti what so ever i Sverige etc. Redigerad 28 april, 2009 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
VaXXoR Skrivet 2 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2009 Någon som vet någon bra mobil för högst 1500? Vill ha en med bra ljud (mp3) och en hyffsad kamera. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 2 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2009 Du har inte lagt till den i mina ord? Just Cs har jag inte lagt till i mina ord, jag skulle skriva det förut med hjälp av T9 och då låg det inte i ordlistan och jag lade aldrig in ordet i ordlistan utan skrev det "manuellt" med hjälp av T9 om man så säger och nu har det hamnat bland mina ord. Likaså "Its" har hamnat före "hur" Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 2 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2009 Just Cs har jag inte lagt till i mina ord, jag skulle skriva det förut med hjälp av T9 och då låg det inte i ordlistan och jag lade aldrig in ordet i ordlistan utan skrev det "manuellt" med hjälp av T9 om man så säger och nu har det hamnat bland mina ord. Likaså "Its" har hamnat före "hur" Har du kollat så det inte ligger där då? (Det går nämligen att kolla vilka ord som är tillagda) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 2 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2009 Har du kollat så det inte ligger där då? (Det går nämligen att kolla vilka ord som är tillagda) Jag har kollat och ordet ligger i mina ord även fast jag inte direkt har lagt till det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 2 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2009 Jag har kollat och ordet ligger i mina ord även fast jag inte direkt har lagt till det! vad väntar du på, ta bort ordet då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 2 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2009 vad väntar du på, ta bort ordet då. Men hur? samsung har ju den där "c" knappen som raderar saker man skriver blablabla men just den knappen fungerar inte för att ta bort ordet, och det finns inte något alternativ för att ta bort ordet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 2 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 2 maj, 2009 Testa återställa mobilen helt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Har min mobil börjat flippa totalt nu eller? När ja får typ sms och lyssnar på musik samtidigt så byter den låt eller så spelas låten om och det händer bara med vissa mellanrum när ja får SMS. Ska iallafall nu testa uppdatera mobilen sen se om det blir likadant senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Wait what? Hörde jag att du börjar ångra dig att du köpte en S500i trots alla som avrekommenderade (finns det ordet ens?) dig till det köpet? Hm... Iallafall, pröva flasha om den till en W580 istället. Säkert stabilare mjukvara i den (dessvärre är den ju fortfarande en S500 på det yttre) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Adrian G Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Kanske dags att köpa en mobil som är några hundringar dyrare men som man slipper problem med? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Hur gör man det då? Uppdaterar om mobilen nu. Nej jag har inte ångrat köpet detta kom nyligen med att den byter låt med när man får sms. Men ibland kan ja känna såna där känslor att ja saknar min förra Nokia. Men blir att köpa en ytterligare ny mobil fort man har fixat pengar. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Puslakan Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Någon som vet någon bra mobil för högst 1500? Vill ha en med bra ljud (mp3) och en hyffsad kamera. Tycker du bör titta på Nokia 5130 XpressMusic + 2 megapixel kamera! + 3,5 millimeters uttag! + 1 gb minne på köpet (8gb max) Pris utan abonnemang 1200-1500 om du ringer mycket kan jag rekommendera "Tele2 Kompis pott" då får du ringa för hela månadssumman. har samma avtal som vanliga kompis förutom sms! "169kr i mån i 24 mån" mobilen 0 kr i butik "269kr i mån i 18 mån" mobilen 0 kr i butik Enda nackdelen jag kan tycka är att de inte har gratis sms inom tele2 då du har 0,69kr sms. Du kan givetvis köpa till ett sms paket för 69kr extra i månaden, då får du skicka 3000 fria sms i månaden till alla nät! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Annars finns det Tele2 Comviq kompis som gör att det är gratis sms och ringer gratis till alla med Tele2. ---- Vafan en ytterligare konstig sak har hänt nu igår hade ja typ 39kr kvar på mobilen och nu efter ja hade uppdaterat så skulle ja se hur mycket ja hade kvar och nu har ja bara 14kr. Jag vet att jag inte har nåt som kostar i månaden då det inte har försvunnit förut i månaden. Enda ja e medlem på det är gratis sidor som man kan skicka gratis sms och det ja brukar få är från smsking att det har uppdaterats blabla att man kan skicka 25sms/dag Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Eller Telia Max 25 (förutsatt att du är under 25 o över 18) så får du 5000 gratis sms som ingår i månadsavgiften på 49kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jazz Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Elle Tele 2 Kompis SMS-special med 3000 SMS i månaden för 39kr. (om du har CSN-kort och är över 18)... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 11 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 maj, 2009 Eller Telia Max 25 (förutsatt att du är under 25 o över 18) så får du 5000 gratis sms som ingår i månadsavgiften på 49kr. Verkar jävligt nice, tack för tipset. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Plaisir Skrivet 12 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 12 maj, 2009 Verkar jävligt nice, tack för tipset. Varsegod. Jag är nöjd hittills.. Ringer ju gratis till alla Telias mobiler också (flickvännen har Telia) så kostnaderna för samtal,mms och sms utöver de 5000 gratis har blivit 50kr. Idag blev jag så jävla lycklig. Fick ett sms ifrån Nokia om att det finns en uppdatering av mjukvaran i min 5800.. UPPDATERAS JUST I DETTA NU! Så ikväll eller i övermorgon återkommer jag med en ordentlig genomgång av bra och dåliga saker med mobilen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
dankojones Skrivet 13 maj, 2009 Rapportera Share Skrivet 13 maj, 2009 iPhone is the LAW! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 11 juni, 2009 Rapportera Share Skrivet 11 juni, 2009 (redigerad) Finns det sidor som man kan få reda på vem det är som skickar sms till en? Det är nämligen ja fick ett sms av nån person som ja inte vet vem det är och det är ett nummer ja inte känner till. Finns det då nån sida som man kan kolla vems nummer det är och vem den personen är? EDIT: Har kollat på eniro och hitta.se men hittar inge person där med det nummret. Redigerad 11 juni, 2009 av Agent.47 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts