SilentViper Skrivet 14 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 14 april, 2009 Har använt comviq kompis ett bra tag nu, så det är ju gratis sms till folk med comviq... problemet är att jag blir av med massa pengar ändå :/ Skickar sms till flickvännen och en annan kompis, båda har comviq kompis, så smsen är ju gratis.. har kollat flera gånger före/efter varje sms och inga pengar försvinner då. Surfar heller inte på internet eller ringer nån, så jag förstår inte vart pengarna tar vägen.. nån som vet om man kan kolla upp om man råkat gå med i nån betal-grejsimojs som snor pengar varje månad? Fyllde på med 150kr i söndags, nu har jag 61 kr kvar :/ Ring comviq kundsupport när min kompis skaffade IQ svar och dom sa att inget skulle kosta eller att han skulle förlora pengar om han skaffade bara om han ringde upp IQ svar och för att höra meddelande. Men då dagen efter så hade han förlorat alla pengar på mobilen så han ringde kundsupporten och så fixade dom till det där.' ---- Jag har en fråga här när jag filmar eller spelar in ljud eller pratar i mobilen(min S500i) så hörs det ingeting från nåt av dom. Men när ja har headset i så hörs det i mobilen när man pratar med jag kan spela musik utan headset och det hörs hur bra som helst. Men inte när ja filmar spelar in ljud eller pratar :/ Är det nåt knas eller är det nån annan högtalare för musiken när man lyssnar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 15 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2009 ---- Jag har en fråga här när jag filmar eller spelar in ljud eller pratar i mobilen(min S500i) så hörs det ingeting från nåt av dom. Men när ja har headset i så hörs det i mobilen när man pratar med jag kan spela musik utan headset och det hörs hur bra som helst. Men inte när ja filmar spelar in ljud eller pratar :/ Är det nåt knas eller är det nån annan högtalare för musiken när man lyssnar? Du undrar alltså varför det inte spelas musik från telefonen när du filmar, spelar in ljud eller pratar med någon? Det går inte att spela musik samtidigt medans de sakerna används, helt normalt. Det andra du undrar kan jag tyvärr inte tyda, hoppas du inte tar illa upp men, skriv om frågan så kanske jag kan svara på det också. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 15 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2009 Du undrar alltså varför det inte spelas musik från telefonen när du filmar, spelar in ljud eller pratar med någon? Det går inte att spela musik samtidigt medans de sakerna används, helt normalt. Det andra du undrar kan jag tyvärr inte tyda, hoppas du inte tar illa upp men, skriv om frågan så kanske jag kan svara på det också. Okej ska ta om den. När jag ska typ filma eller spela in ljud så hörs det ingeting från högtalarna när man har filmat eller spelat in ljud. Bara massa brus sen om nån ringer jag hör dom men dom hör inte mig men om jag lyssnar på musik med mobilen då kommer ljud från högtalarna. Men när jag har headset i och spelar in ljud och filmar då hör man ljud när man är klar med inspelningen och filmandet. Sen dom som ringer kan höra mig då om jag pratar från mitt headset och musiken funkar med både utan och med headset. Men just det allt andra måste jag ha headset i för att få ljud när man spelar in eller filmar. Hoppas ni förstog mig bättre. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 15 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2009 (redigerad) Utmärkt förklarat! Det verkar som om mikrofonen i själva mobiltelefonen är trasig, det är den som spelar in allt ljud (inspelningar, filmer och samtal) medans ett headset har en egen mikrofon och då fungerar det att prata, spela in ljud och spela in video. Du kan skicka in telefonen på service för det där ska gå på garantin. Den stora högtalaren (den som spelar upp ljud) och den lilla (vid samtal) är inte lika som mikrofonen och därför fungerar det att höra folk och lyssna på musik. Redigerad 15 april, 2009 av chucky.swe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 15 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2009 Aha då förstår ja eftersom ja tog upp detta tidigare är det bara säga att dom ska skriva över garantin till mig då? Då garantin står på en annan för ja köpte ju mobilen från tradera. Vill ju att den ska stå på mig iallafall Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
chucky.swe Skrivet 15 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2009 Det ska inte spela någon roll oavsett vem garantin står skriven på, det är bara att lämna in ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 15 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2009 Jo men när de ska höra av sig då? Då det är hennes hem telefon nummer och mobil nummer som står på garantin. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 15 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2009 Jo men när de ska höra av sig då? Då det är hennes hem telefon nummer och mobil nummer som står på garantin. Om annat sänger du till. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 15 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 15 april, 2009 Ah okej ska väl försöka röra på mitt lata arsel och gå ner med mobilen så dom får laga den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flexxus Skrivet 18 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2009 Jag har ett jäkla jobbigt problem alltså Jo det är såhär att på min Nokia 5800 så har jag råkat göra så att mitt headset alltid är igång , alltså även fast det inte är ikopplat. Så när det ringer kan jag inte prata i telefonen utan att jag måste sätta i headsetet, kan inte heller spela upp musik utan att headsetet sitter i. Har inte hittat någonting på mobilen som gör att jag kan ändra det här, snälla hjälp mig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MiRRe Skrivet 18 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2009 Jag har ett jäkla jobbigt problem alltså Jo det är såhär att på min Nokia 5800 så har jag råkat göra så att mitt headset alltid är igång , alltså även fast det inte är ikopplat. Så när det ringer kan jag inte prata i telefonen utan att jag måste sätta i headsetet, kan inte heller spela upp musik utan att headsetet sitter i. Har inte hittat någonting på mobilen som gör att jag kan ändra det här, snälla hjälp mig! Har inte det att göra med sånna här olika, vad heter det nu. Man ställer in t.ex på möte, i bilen. Sånna finns iaf på SE och om man ställer in vissa där så blir dom t.ex headset, om det är samma där så kanske du råkat ställa in en sån, profil eller vad dom kallas i telefonerna. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flexxus Skrivet 18 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2009 Har inte det att göra med sånna här olika, vad heter det nu. Man ställer in t.ex på möte, i bilen. Sånna finns iaf på SE och om man ställer in vissa där så blir dom t.ex headset, om det är samma där så kanske du råkat ställa in en sån, profil eller vad dom kallas i telefonerna. nej det är inte det, det du menar kallas "profil"...och jag har "allmän" på, spelar ingen roll om jag har "möte" eller "ljudlös" på, samma sak typ första gången man sätter in sina hörlurar så kommer det ju upp en ruta där det står vad det är man har satt i, så man kan välja om det är headset, hörlurar etc..måste ha gjort något med det, å så irriterrande..HJÄLP! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 18 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2009 nej det är inte det, det du menar kallas "profil"...och jag har "allmän" på, spelar ingen roll om jag har "möte" eller "ljudlös" på, samma sak typ första gången man sätter in sina hörlurar så kommer det ju upp en ruta där det står vad det är man har satt i, så man kan välja om det är headset, hörlurar etc..måste ha gjort något med det, å så irriterrande..HJÄLP! Testa att redigera profilen Allmän, kanske är någon inställing i den profilen felaktig. testa även med en annan profil??? har du googlat då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flexxus Skrivet 18 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2009 Testa att redigera profilen Allmän, kanske är någon inställing i den profilen felaktig. testa även med en annan profil??? har du googlat då? Det fixade sig, jag fick "återställa ursprungliga telefoninställningar" så löste det sig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SilentViper Skrivet 18 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 18 april, 2009 Annars kunde du ju göra en egen profil eller bara valt profil normal. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 27 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2009 Hejsan. Jag har nu funderingar på hur man tar bort ord ur ordlistan på min käre Samsung SGH-L760. Problemet är att jag har manuellt skrivit in ord såsom "CS" m.m som jag inte har lagt in i ordlistan egentligen... Men varje gång jag ska skriva exempelvis "Jag är" blir det alltid "jag Cs" för det har lagt sig före "Är" på nått konstigt vis. Jag har googlat men har inte hittat hur jag ska göra. Tack på förhand! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Kebab Skrivet 27 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2009 Hejsan. Jag har nu funderingar på hur man tar bort ord ur ordlistan på min käre Samsung SGH-L760. Problemet är att jag har manuellt skrivit in ord såsom "CS" m.m som jag inte har lagt in i ordlistan egentligen... Men varje gång jag ska skriva exempelvis "Jag är" blir det alltid "jag Cs" för det har lagt sig före "Är" på nått konstigt vis. Jag har googlat men har inte hittat hur jag ska göra. Tack på förhand! Cs det inte så att du bara behöver skriva "är" några gånger och så hoppar den upp i listan? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZcruweN Skrivet 27 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 27 april, 2009 Cs det inte så att du bara behöver skriva "är" några gånger och så hoppar den upp i listan? Jag har försökt flera gånger och det Cs fortfarande likadant! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
kobbe Skrivet 28 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2009 Jag har försökt flera gånger och det Cs fortfarande likadant! Du har inte lagt till den i mina ord? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lajnux Skrivet 28 april, 2009 Rapportera Share Skrivet 28 april, 2009 Är sjukt sugen på en iPhone och kommer troligtvis köpa en begagnad som är jailbreakad(?) och jag skulle gärna vilja veta lite om skillnaderna mellan 2g och 3g. Verkar som att det är en någolunda stor prisskillnad. Något mer man bör tänka på vid ett eventuellt köp? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts