Jump to content

Mobiltopicen!

Speeder
 Share

Recommended Posts

Tjena nu har ja köpt min Nokia 5310 röd. Och har haft den lite mera än 3 veckor och nu när ja kollar bland skickade sms så står det

Sända sms: 1744/1746

Mottagna sms 1571/1575

Varför står det så? Och inte lika mycke som ja har skickat?

Det står hur många du skickat och mottagit. Det fannas några eftersom de antagligen misslyckats att levereras. Dvs 4st som du skickat har inte blivit skickade och du har inte fått 4 st som någon annan har skickat.

Har du skcikat 1700 sms på 3 veckor?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det står hur många du skickat och mottagit. Det fannas några eftersom de antagligen misslyckats att levereras. Dvs 4st som du skickat har inte blivit skickade och du har inte fått 4 st som någon annan har skickat.

1700 på tre veckor är väl mer än genomförbart?! Jag tror att mitt rekord låg nånstans på 2000 i somras.

Förresten så är min Diamond mongo, tiltfunktionen har fastnat i översta läget så när jag tittar på bilder så vänds alla upp och ner, och när jag spelar spelet med kulan så fastnar den alltid högst upp.. I affären sa dom att det var programvaran, men jag lyckas inte uppdatera själv så jag måste lämna in skiten.. -.-

Redigerad av Merkky
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp^^ På en dag kan ja skicka 200-500 sms^^. Finns det nåt sätt att göra så det står lika eller? Utan att nollställa allt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Japp^^ På en dag kan ja skicka 200-500 sms^^. Finns det nåt sätt att göra så det står lika eller? Utan att nollställa allt.

Varför ska det stå lika? Saken är ju att du ska se om alla sms har kommit fram.

Jag vet mer än väl att det är genomförbart att skicka många sms men varför?, varför? Man snackar ju hellre i telefon msn eller träffas. är jag helt fel ute om jag säger att man bara skriver om skitsaker? Man kan ju i så fall lika gärna skippa det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag vet mer än väl att det är genomförbart att skicka många sms men varför?, varför? Man snackar ju hellre i telefon msn eller träffas. är jag helt fel ute om jag säger att man bara skriver om skitsaker? Man kan ju i så fall lika gärna skippa det.

Jag kanske bara talar för mig själv, men jag tycker att det är skitskönt att ha kontakt med människor, för mig är sällskapet över sms bättre än inget.!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu behöver jag er hjälp här. För tre veckor sen köpte ja min Nokia 5310 röd. Och nu har en börjat bete sig jävligt konstigt. Det som händer är att telefonen fryser sig så man får trycka 100 gånger typ för att nåt ska hända ibland får ja ta ut batterina och sätta in dom igen. Ibland försvinner mina spel listor så jag måste uppdatera biblioteket där låtarna finns.

Och det har hänt att jag blev av med 60låtar från en lista som jag orkar inte lägga in igen. Ibland försvinner det så den säger att minneskortet inte sitter i så ja får stänga av mobilen och ta ut och sätta in det igen. Och frågan är kan jag gå tillbaks till affären där jag köpte den med kvitto och få min mobil utbytt mot en likadan modell? För jag tog inge sån där garanti som gick på 700kr som skulle hjälpa om telefonen går sönder etc. Men har jag vanlig garanti som man kan byta ut sin vara?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nu behöver jag er hjälp här. För tre veckor sen köpte ja min Nokia 5310 röd. Och nu har en börjat bete sig jävligt konstigt. Det som händer är att telefonen fryser sig så man får trycka 100 gånger typ för att nåt ska hända ibland får ja ta ut batterina och sätta in dom igen. Ibland försvinner mina spel listor så jag måste uppdatera biblioteket där låtarna finns.

Och det har hänt att jag blev av med 60låtar från en lista som jag orkar inte lägga in igen. Ibland försvinner det så den säger att minneskortet inte sitter i så ja får stänga av mobilen och ta ut och sätta in det igen. Och frågan är kan jag gå tillbaks till affären där jag köpte den med kvitto och få min mobil utbytt mot en likadan modell? För jag tog inge sån där garanti som gick på 700kr som skulle hjälpa om telefonen går sönder etc. Men har jag vanlig garanti som man kan byta ut sin vara?

Du har ingen drulleförsäkring, men du har absolut ett års garanti (minst) på prylen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Du har ingen drulleförsäkring, men du har absolut ett års garanti (minst) på prylen.

Tre (3) år enligt konsumentverket.

http://www.fragorsvar.konsumentverket.se/p...howQ.asp?id=691

Observera att det ansvaret ligger hos butiken det första året, resterande år är det du som skall bevisa att du inte gjort något man inte bör göra med produkten du köpt.

Förövrigt älskar butiker när man kommer in 2-2.5 år efter att man köpt en sak och kräver en ny. Muahahhah glömmer aldrig siba 04! Nytt Ps2 1.5 år efter att garantin gått ut. :)

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så jag har rätt att gå tillbaks till affären med kvittot och be om en ny vara?

Nej, du har rätt att gå tillbaka och be dem fixa din telefon. De har (kommer inte ihåg hur många men tror att det är tre, men de brukar byta den utan att man ber om det redan efter andra gången) Efter 3 ggr med samma fel har du rätt att kräva en ny telefon.

Detta förutsatt att det är inom garantitiden på 12 månader. Efter det har du ingen rättighet att kräva att de skall reparera din telefon.

Konsumentverket har bara riktlinjer på hur affärer skall bete sig gentemot kunder. Företagen har alltså laglig rätt att neka dig hjälp, även om du kommer en dag efter 12-månaders perioden.

Dock kan konsumentverket (och gör oftast det) sätta upp företag som inte följer riktlinjerna på den sk. "svarta listan". En lista på företag som inte sköter sig.

Har dessvärre inte listan, men vet någon den så posta den gärna. Hade varit intressant att kolla vilka företag som är med.

Hittade den. Svarta listan! Muhahahahha =D

Tack Gizmo. =)

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan jag har en fråga till. Kan jag ladda min Nokia 5310 genom USB sladden? För jag kan inte ladda den med vanliga laddaren eftersom den där lilla piggen som sitter i som gör att man kan ladda telefonen är av '. Så när man stoppar in sladden så laddas den inte. Så ja undrar kan man ladda den genom USB? Batteriet har dött så ja kan inte sätta på den.

Redigerad av Tikki
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan jag har en fråga till. Kan jag ladda min Nokia 5310 genom USB sladden? För jag kan inte ladda den med vanliga laddaren eftersom den där lilla piggen som sitter i som gör att man kan ladda telefonen är av '. Så när man stoppar in sladden så laddas den inte. Så ja undrar kan man ladda den genom USB? Batteriet har dött så ja kan inte sätta på den.

Prova? :ermm: Ser du att den laddas så gör den det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha funkade inte lite svårt att se om den inte är på^^. Btw om jag nu får en ny när ja lämnar in den imorn och sen vad gör PC City med min mobil då asså den jag kom in med? Lagar dom den och säljer den igen då eller? Såfall hur blir det med all musik/sms/kontakter man har? Jag han inte rensa alla meddelande har ca 800 kvar hur blir det då?

Är lite orolig över att de nya ägarna om det nu blir nån ska få syn på dessa nummer och sitta smsa mina kompisar. Så jag vill helst undvika det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor