Jump to content

Mobiltopicen!

Speeder
 Share

Recommended Posts

Okej, jag behöver INSTANT jävla hjälp! Det är så att min mobiltelefon är operatörslåst och accepterar enbart Telia, och problemet är att Telia har spärrat mitt nummer och därför har jag skaffat Halebop kontantkort. Men då jag sätter i kontantkortet står det "Sätt i rätt SIM-kort" eller något tack vare "spärren"... Men jag har för mig att det ska gå att köpa ut mobilen ur spärren på något sätt, men går det verkligen?

För det första behöver vi veta modellen. :w000t:

Sony Ericsson w850i. :sick:

Redigerad av Eudoros
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Någon som vet hur mycket det kostar att surfa på nätet om man har Comviq Kompis?

EDIT: Oj, det står Data (GPRS/3G)/MB 15 kr

Vad betyder detta?. Betalar jag något om jag besöker Aftonbladet.se?

Redigerad av Tux
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som vet hur mycket det kostar att surfa på nätet om man har Comviq Kompis?

EDIT: Oj, det står Data (GPRS/3G)/MB 15 kr

Vad betyder detta?. Betalar jag något om jag besöker Aftonbladet.se?

du betalar 15 kroner på mb bandbredd du använder. Dsv aftonhoran kommer att kosta en liten slant (dock inte alls mycket, beroende på hur mycket plats sidan tar

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Haj. Jag har kollat in Nokia 3110 Classic och funderar starkt på ett köp. Billig? För Gammal? Den ser i alla fall bra ut och jag behöver inte en übermobil. Om nån vet en liknande mobil med ungefär samma specifikationer och pris är det bara att tipsa.

Nu till lite frågor om 3110.

Tror den stödjer minneskort på upp till 2 gig. Vad ska man välja för minneskort?

Tror det följer med headset. Ska man köpa nåt bättre?

Ja det va frågorna. Kommer mer sen :). Någon som har/haft den?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej!

Jag har nyligen införskaffat (rättare sagt fått) en Samsung SGH-L760.

Nu är problemet det att, jag inte kan surfa på mobilen "Tjänsten är inte tillgänglig"

OCH jag kan inte heller lägga in spel på mobilen, problemet är att när jag ska lägga in spel som jag skaffat på annat sätt *HOST HOST* så kan jag inte se Spel mappen på mobilen.

Jag använder mig av PCstudio till mobilen!

Annars f.ö fungerar mobilen helt felfritt :angry:

Tacksam för svar!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 3 weeks later...

Hejsan nu är det så att ja funderar på en ny telefon och kollat in denna Nokia 5310 XpressMusic På phonehouse.se och min kompis köpte det för 1500 men på sidan står det pris i butik: 2 299 och kan det verkligen stämma? Finns det andra affärer med den mobil modellen fast med lite billigare peng som runt 1000 som max?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hejsan nu är det så att ja funderar på en ny telefon och kollat in denna Nokia 5310 XpressMusic På phonehouse.se och min kompis köpte det för 1500 men på sidan står det pris i butik: 2 299 och kan det verkligen stämma? Finns det andra affärer med den mobil modellen fast med lite billigare peng som runt 1000 som max?

Kan mycket väl stämma. Du får aldrig en sådan telefon för 1000 kr. Pircerunner hjälper dig med priser, 1500 är det billigaste. Noterara att priser brukar gå upp och ner.

Lol för pricrunner. Dyrast är 22 000 :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor