Jump to content

Mobiltopicen!

Speeder
 Share

Recommended Posts

Någon som kan rekomendera en mobil för bra pris?, gärna gratis fast då med ett eller ett par års abonemang (skall dock vara riktigt bra kostnader om det ska gälla 2 år) :)

Om du gillar platta/snygga mobiler så kör på Nokia 5310. Har en själv och är supernöjd, riktigt fin mobil.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som har koll på kommande mobiler? har en SE k800i, men har haft den sen den kom ut och tappat den ett par gånger, dags för en ny, men det är den bästa mobilen jag haft så jag vill vänta tills det kommer en verklig "supermobil" som jag vet kommer hålla ett tag, läste någonstans att SE kommer släppa en mobil med mp3-spelare, 10 mp kamera och massa andra saker på, den vill jag ju såklart ha men vet inte när den kommer.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Någon som har koll på kommande mobiler? har en SE k800i, men har haft den sen den kom ut och tappat den ett par gånger, dags för en ny, men det är den bästa mobilen jag haft så jag vill vänta tills det kommer en verklig "supermobil" som jag vet kommer hålla ett tag, läste någonstans att SE kommer släppa en mobil med mp3-spelare, 10 mp kamera och massa andra saker på, den vill jag ju såklart ha men vet inte när den kommer.

Iphone lär släppas under sommaren med 3g och gps.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Min mobil gjorde en så konstig grej precis.. Jag satt och skrev sms, och istället för varningssignalen som kommer när man går över till "sms 2" så small högtalaren till! :blink: Det bara poffade till och sedan "brummade" den ända tills jag satte igång MP3-spelaren. :doh: Jag tror inte den gick sönder, för det låter bra i den när man spelar musik.

Har någon en aning om vad som hände?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad är fel med min mobil?

När jag ansluter usbkabeln till datorn så kommer det tre upprepade "dung", när det vanliga anslutningsljudet är "dung-ding", om någon förstår.

Jag kan inte hitta min mobil som en anslutning någon stans, men mobilen börjar att laddas. Eller, åtmindstonde till det yttre. Batteriikonen får en blixt på sig, och börjar fyllas, som det ser ut när den laddar. Men batteriet laddas inte.

Alla små metallbitar på laddningsenheten och usbkabeln är hela och verkar nudda varandra.

För övrigt så kan jag ladda mobilen via usbkabeln om jag ansluter den till min Xbox. Är det någonting fel på min dator? Förmodligen. Men jag verkar kunna använda andra usb-saker.

Varför kan inte min dator upptäcka att jag anslutit min mobil?

-----------

Om det är någonting fel på alla usbingångar, vad kan jag då kolla eller göra för att fixa det.

Edit: Jag har hittat felet!

Det var en ofullständig maskinvaruinstallation som ställde till det. Jag gick till enhetshanteraren (Windowstangenten + Pause Brake, välj tabben "Maskinvara" och sedan "Enhetshanteraren"), märkte att där fanns "Sony Ericsson W800" under "Andra enheter". Jag avinstallerade den, och nästa gång jag anslöt usbkabeln så började maskinvaran att installeras och nu fungerar allting som det ska igen.

Redigerad av VickeX
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Bump* Någon som kan hjälpa mig? När jag ska gå in på internet med min mobil så står det att jag måste ha en internetprofil, och när jag väljer skapa nu så får jag välja namn, vilket kan vara vad det vill, och anslut med. Men när jag väljer "Anslut med" så måste jag välja "nytt konto, lägg till" och däri en hel del information jag inte vet vart jag ska få för att det ska fungera. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej hej.

Har en fråga som jag troligtvis redan vet svaret på, men tänkte ändå höra med er för ni vet nog mer än jag om detta...

Jag köpte igår en ny mobiltelefon (w890i, men det är inte så rellevenat) och av någon orsak kan jag inte kopiera alla mina tel.nummer som jag har på min gamla mobils (T610i) minneskort till simkortet. De följer bara med en del. Troligtvis för att minnet inte räcker till.

Så jag tänkte att man kunde koppla den till datorn och kolla nummrena och skriva in dem förhand på den nya.

Det är lättare än att skriva av dem på papper, sen till mobilen.

Problemet är att telefonnummrena inte syns när jag öppnar mobilen i datorn?! Allt annat finns, bilder, musik, men inte nummrena. De finns inte i någon mapp. Kan man på något sätt få fram dem?

Redigerad av Vice.
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

*Bump* Någon som kan hjälpa mig? När jag ska gå in på internet med min mobil så står det att jag måste ha en internetprofil, och när jag väljer skapa nu så får jag välja namn, vilket kan vara vad det vill, och anslut med. Men när jag väljer "Anslut med" så måste jag välja "nytt konto, lägg till" och däri en hel del information jag inte vet vart jag ska få för att det ska fungera. ^_^

Om du har telia skicka Surf till 3344, eller var det 4433. Aja, det märker du.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hej hej.

Har en fråga som jag troligtvis redan vet svaret på, men tänkte ändå höra med er för ni vet nog mer än jag om detta...

Jag köpte igår en ny mobiltelefon (w890i, men det är inte så rellevenat) och av någon orsak kan jag inte kopiera alla mina tel.nummer som jag har på min gamla mobils (T610i) minneskort till simkortet. De följer bara med en del. Troligtvis för att minnet inte räcker till.

Så jag tänkte att man kunde koppla den till datorn och kolla nummrena och skriva in dem förhand på den nya.

Det är lättare än att skriva av dem på papper, sen till mobilen.

Problemet är att telefonnummrena inte syns när jag öppnar mobilen i datorn?! Allt annat finns, bilder, musik, men inte nummrena. De finns inte i någon mapp. Kan man på något sätt få fram dem?

Är det ett minneskort du stoppar in i datorn? Isåfall lär nummrena inte vara på kortet utan i telefonen. :whistling: Prova isåfall att koppla in rubbet med USB-kabel. Vet förövrigt inte om du kommer hitta några nummer då heller, dom kanske är i något jobbigt filformat som inte går att öppna. HÖHÖÖ

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 4 weeks later...

Okej, jag behöver INSTANT jävla hjälp! Det är så att min mobiltelefon är operatörslåst och accepterar enbart Telia, och problemet är att Telia har spärrat mitt nummer och därför har jag skaffat Halebop kontantkort. Men då jag sätter i kontantkortet står det "Sätt i rätt SIM-kort" eller något tack vare "spärren"... Men jag har för mig att det ska gå att köpa ut mobilen ur spärren på något sätt, men går det verkligen?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Okej, jag behöver INSTANT jävla hjälp! Det är så att min mobiltelefon är operatörslåst och accepterar enbart Telia, och problemet är att Telia har spärrat mitt nummer och därför har jag skaffat Halebop kontantkort. Men då jag sätter i kontantkortet står det "Sätt i rätt SIM-kort" eller något tack vare "spärren"... Men jag har för mig att det ska gå att köpa ut mobilen ur spärren på något sätt, men går det verkligen?

För det första behöver vi veta modellen. :w000t:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor