Jump to content

Mobiltopicen!

Speeder
 Share

Recommended Posts

Av ren nyfikenhet så skulle jag vilja veta hur Jambas "lögndetektor" fungerar.

Är det verkligen någon som är så dum så dom beställer den?

Tror den fungerar som vilken inspelare som helst, den känner väll av rösten bara, precis som en vanlig inspelare, sen så ändras mätaren beroende på vilka tonlägen du hade när du pratade in i mobilen.

Tror nog att dom flesta som beställer är fullt medvetna om att den inte är på riktigt, folk beställer den nog för att den är en "rolig grej".

Såg på Jamba igår också, det har tydligen kommit ett Tokio Hotel spel, vart är världen påväg? :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Tror den fungerar som vilken inspelare som helst, den känner väll av rösten bara, precis som en vanlig inspelare, sen så ändras mätaren beroende på vilka tonlägen du hade när du pratade in i mobilen.

Tror nog att dom flesta som beställer är fullt medvetna om att den inte är på riktigt, folk beställer den nog för att den är en "rolig grej".

Såg på Jamba igår också, det har tydligen kommit ett Tokio Hotel spel, vart är världen påväg? :unsure:

Förstår inte varför man skulle beställa den som en "rolig grej" överhuvudtaget, låter det skoj? nej Jamba är kungar över onödiga saker, sen stör jag mig på han som snackar i reklamen också "stör du dig också på att operatörsloggan är mitt i vägen föööööööööööööööööör din bild, ladda ner Jambas suddare för ENDAST 1789:- per månad och låt din biiiiiilder få fri sikt", man undrar ju om dom använder sina mobiler till att ringa med.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 weeks later...

Åh, fick erbjudande av systerns pojkvän att köpa hans Sony Ericsson K850 för 2000. Ett vrakpris verkligen, jag hittar den för 3500 som billigast på internetaffärer. Den är inte många månader gammal, och är i mycket fint skick. Men samtidigt känns det så dumt, för jag trivs ändå rätt bra med min W750.. Hade tänkt använda den tills den kraschar. <_<

För tillfället har jag inte jättemycket pengar heller. Eller jag har ju så att jag kan köpa den, men..

Åh, hur tycker ni att jag ska göra? :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, fick erbjudande av systerns pojkvän att köpa hans Sony Ericsson K850 för 2000. Ett vrakpris verkligen, jag hittar den för 3500 som billigast på internetaffärer. Den är inte många månader gammal, och är i mycket fint skick. Men samtidigt känns det så dumt, för jag trivs ändå rätt bra med min W750.. Hade tänkt använda den tills den kraschar. :lol:

För tillfället har jag inte jättemycket pengar heller. Eller jag har ju så att jag kan köpa den, men..

Åh, hur tycker ni att jag ska göra? <_<

Äh, är du nöjd med den du har så tycker jag du ska ha kvar den.

Bara kul med ny mobil i någon månad, så om du inte har så mycket cash skit i det.

edit: Alternativt köpa den och sälja den för mer. :D

Redigerad av Ace
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Åh, fick erbjudande av systerns pojkvän att köpa hans Sony Ericsson K850 för 2000. Ett vrakpris verkligen, jag hittar den för 3500 som billigast på internetaffärer. Den är inte många månader gammal, och är i mycket fint skick. Men samtidigt känns det så dumt, för jag trivs ändå rätt bra med min W750.. Hade tänkt använda den tills den kraschar. <_<

Åh, hur tycker ni att jag ska göra? :D

En polare till mig köpte den där mobilen, den är ju snygg om du nu bryr dig om det, bra mobil överlag verkar det vara, 5 megapixlar, så kameran kan man ju inte klaga på.

Så om du är i behov av en ny mobil så är ju 2000:- för den inte så farligt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

På jakt efter en ny mobil! Dags att slänga min 3+ år gamla skrothög :mf_doof:

Vilken mobil har den absolut bästa kameran? Antingen blir det en billig mobil och hygglig digitalkamera eller så köper jag en dyr mobil med sweet kamera.. Några tips?

Sony Ericsson K850i (3500 kr) och Nokia N95 (4500 kr) är dem jag vet båda har 5mp kamera

Redigerad av Ferrari
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hört flera personer köra med Dukes of Hazzard tutan/signalhornet dom har på deras Charger i filmen, finns det att ladda ner nånstans? :D

Jag har den. Kan ladda upp på Beffo så fort min mobil slutat lagga. B)

Edit. Tror jag har den du menar. :mf_doof:

Edit2: Är det denna? http://ww2.beffo.se/upload/pic~/beffo.se-i...-Dixie_horn.mp3

Redigerad av RavenE
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hört flera personer köra med Dukes of Hazzard tutan/signalhornet dom har på deras Charger i filmen, finns det att ladda ner nånstans? :mf_doof:

Haha! En vän till mig klippte ur det ljudet ur filmen ett par dagar efter att vi hade sett den. Så använde han den som meddelandesignal och det spred sig fort häromkring. Sure, finns nog folk som gjort likadant, men häromkring vet man vart folk fick den ifrån. :D

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hmm ok.. Nån med en K850i eller N95 som kan visa bilder ni har tagit? :lol:

N95 tar inte superbra bilder. Håller ungefär samma klass som de flesta mobilerna nu för tiden.

ldlrfzwj0nqu.jpg

92iw9odnhwz2.jpg

57uy0lrzwda8.jpg

c7b9alhqwe5n.jpg

jkzq1dzr3vi7.jpg

Nu har jag förvisso N95 8GB men det ska inte vara någon skillnad på bilderna.

Redigerad av Boomer
Länk till kommentar
Dela på andra sidor