Jump to content

Mobiltopicen!

Speeder
 Share

Recommended Posts

• 2 weeks later...

Mobil Hemligheter!

Nokia

#7780# reset to factory settings.

#67705646# This will clear the LCD display(operator logo).

#3370# - Enhanced Full Rate Codec (EFR) activation. Increase signal strength, better signal reception. It also help if u want to use GPRS and the service is not responding or too slow. Phone battery will drain faster though.

#4720# Activate Half Rate Codec - Your phone uses a lower quality sound but you should gain approx 30% more Talk Time.

Fler tips hittar du här!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Sony Ericsson

If you change the language from default to any other language, then it may be difficult to switch to default language. The shortcut is very simple. Just press < 0000 > . < stands for left arrow button or joystick and > stands for right arrow button or joystick.

Det där var ett riktigt bra tips, det ska jag komma ihåg. Tack för den, Tux!

Det här får mig att minnas på den tiden man kunde lura Vodafone så att man kunde skicka gratis sms. :)

Redigerad av Kebab
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag sitter här med min gamla LG U880 och har stött på ett problem.

Jag behöver skicka massor av bilder från telefonen till datorn och ska göra detta genom att skicka till min e-mail.

Saken är att när jag skulle skicka en bild stod det att jag behövde göra ett e-postkonto. Visst, kunde jag väl göra... Trodde jag.

När man ska skapa kontot på mobilen finns det miljarder saker man måste skriva i. Jag tar med allting så kanske någon kan lösa det.

-Titel

-Användarnamn

-Lösenord

-E-postadress

-Svar till e-postadress

-Utgående e-postserver

-Inkommande e-postserver

-SMTP port nr (här stod det 25 från början)

-Inkommande serverpost (här stod det 110)

-Max. storlek på mott. (här stod det 300KB)

-e-postlåda (här stod det POP3)

-Spara på server (här stod det På)

-SMTP autentisering (här stod det Av)

Det var alla sakerna. Näst intill allihopa har jag ingen aning om vad jag ska skriva på. Hjälp uppskattas!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok nu är det så här, jag har precis fått ärva en Nokia 6680 och vill överföra musik från datorn till mobilen. Jag har en hel låda med sladdar men vet inte hur jag ska koppla allt. Det står ingenting i instruktionsboken. Behöver hjälp. Annars måste jag ta mig till närmsta 3 butik och den ligger långt bort. Vore tacksam för hjälp.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• 2 months later...
  • 2 weeks later...

Ska skaffa ny mobil snart. Men har lite problem att bestämma mig. Har varit inne i diverse butiker men dom är ganska odugliga att fråga då dom t.o.m. talar gott om 3330 som om den vore sprillans ny.

De jag funderar på är N95 8GB, K850i och eventuellt iPhone 8GB om den nu släpps i sverige och inom några månader inte flera år.

Vilken tycker ni? Både N95 och K850i har ju 5 megapixelkameror vilket jag vill, är lite osäker om iPhone har det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor