Donkeey Skrivet 13 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2006 Vad är du för nåt ? det är bara ufon och pensionärer som gillar golf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 13 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2006 Vad är du för nåt ? det är bara ufon och pensionärer som gillar golf Och det är bara idioter som har sånna fördomar mot golf. Fattar att du var ironisk och inte seriös. Eller? Fattar inte varför det finns så många insändare mot just golf? Ge mig 3 anledningar varför det inte skulle vara en sport. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Donkeey Skrivet 13 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2006 Och det är bara idioter som har sånna fördomar mot golf. Fattar att du var ironisk och inte seriös. Eller? Fattar inte varför det finns så många insändare mot just golf? Ge mig 3 anledningar varför det inte skulle vara en sport. det är klart jag var ironisk ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
sebbe68 Skrivet 13 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2006 Först går du typ nån teori, tränar osv. tar väl typ 2-3 Veckor. Sen är det bara och köpa gröna kortet när du är klar. Golfklubbor är dyra, om du ska ha medel bra golfset kostar det dig ca 5000Kr. Skitlätt är det o ta gröna kortet, samma år som jag tog gröna kortet tog jag vita och kom med i en hyffsat stor tävling. Sen sänkte jag mig till 26. Jag började förr förra året. Spelade en runda förra säsongen. Men i år ska jag spela mycket mer. Lycka till om du ska ta gröna kortet! Bahhhhhh, bullshit, om man är nybörjare räckar knappast 2-3 veckor, att få in rätt sving och sjävla ställnigen när man ska slå iväg bollen tar tid, ja gick gå kurs, 1 gång i veckan i två månader, typ förra sommaren, så räkna med att gå 2-3 månader för att få ett hum om hur det funkar, hehe gå och köpa grönt kort jo morsning, för att få gröntkort måste man gå en golfrunda, förslagsvis med personen man har gått kurs hos dom föregående veckorna. Om man suger får man ju knappast något kort, man måste ha koll på säkerhets föreskrifter, gå en 18 håls bana och veta allmänt vad som man får och inte får göra osv, om det bara är att gå och köpa ett kort så skulle banorna krylla av sopor. För 5000kr får man ingen kvalite, man får räkna med att langa upp mellan 7000-8000kr för att få något som håller mer än 2 säsonger, och det är endå i underkant, mitt första golfset gick på 82000. Hehe stora tävlingar brukar bestå av ett hundratal spelare, du måste ha kommit bland dom sämst placerade, för att få vara med i en tävling måste man kvalisera sig, man får inte slå mer en X antal slag totalt under 1 runda för en newbie kan det omöjligt vara något som man klarar första året. Du snackar så jävla mycket skit, första året och du sänker dig till 26 i handikapp, knappast troligt, min farsa har spelat golf i 35år, han ligger på 7 i handikapp och det är grymt, om man bortser ifrån proffsen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Alpha Skrivet 13 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 13 juni, 2006 (redigerad) Golf är kul. Brukande alltid innan köra golf på sånna där stora och långa banor. Mitt Handikapp på Golf är väl något runt 50. Redigerad 13 juni, 2006 av Alpha Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
C-J Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Jag spelar golf ( max 3 rundor de två senaste åren) Jag har tröttnat som f*n eftersom man bara går och går utan att göra något, och det blir riktigt långtråkigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Daniel_al Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Jag spelar golf ( max 3 rundor de två senaste åren) Jag har tröttnat som f*n eftersom man bara går och går utan att göra något, och det blir riktigt långtråkigt. man går ju Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GrandTheftCarl Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Kapitalistbandy. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diezl Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 För 5000kr får man ingen kvalite, man får räkna med att langa upp mellan 7000-8000kr för att få något som håller mer än 2 säsonger, och det är endå i underkant, mitt första golfset gick på 82000. Jag ska inte kasta sten på någon som står på samma sida som jag när det gäller golf men har bara en sak att säga om det du skrev (som jag har quote:at) WRONG! Visst fan kan du köpa ett sätt som kostar 5000 kr som funkar... Mitt första set gick för 2500 :- och det funkade långt mer än 2 säsonger. Hela det här med att man ska lägga ut skitmycket pengar för att få "kvalite" är pure bullshit... Det går mode inom golf som det gör inom klädvärlden... De kändaste märkena höjer sina priser skyhögt för att de vet att dom "med en känsla för kvalite" (tillåt mig skratta) kommer köpa dem oberoende vad som står på prislappen... För ett par år sedan var Callaway i en sådan position. Inte fan är deras klubbor dåliga men bottom line är att det mesta hänger på spelaren (så länge klubborna är rätt längd och tyngd för den som använder dem). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Tiger Woods PGA Tour 06 är ganska kul. Men annars är golf en jädra tråkig idrott. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diezl Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 (redigerad) Tiger Woods PGA Tour 06 är ganska kul. Men annars är golf en jädra tråkig idrott. Spelar du riktig golf eller bara på datorn? Visserligen har folk olika intressen, men jag kan inte se poängen i golf. Det är den näst meningslösa sporten i världen. Slå in en liten boll i ett litet hål?! Spelade 18 hål en gång och det var riktigt tråkigt. Finns bara en sport som är värre och det är tractor pulling (stavning?) En anabolatraktor som drar ett ton sk*t från punkt A till punkt B. Mening? Men vadå Vice? På dig låter det som om du väntade dig att världen skulle bli en bättre plats om du lyckades slå bollen i det lilla hålet... Klart det inte finns en djupare mening med denna sport... Varför man slår en liten boll i ett litet hål är för att det är en utmaning... Där det uppmäts hur bra du är på sporten både på din sving men även hur strategiskt du spelar ett hål. Men jag kan väl vända på frågan vad är det för mening med att skjuta in en större boll i ett större mål där det står en massa spelare mellan dig och målet? Varför ska man få ner alla käglor i Bowling med klotet? Eller varför ska du kasta ett spjut så långt du kan... Here's the inside scoop: Utmaningen... Där det krävs skicklighet från den utövande för att klara av uppgiften på ett så bra sätt som möjligt... duh Redigerad 14 juni, 2006 av Diezl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
tommy killer Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Spelar du riktig golf eller bara på datorn? Men vadå Vice? På dig låter det som om du väntade dig att världen skulle bli en bättre plats om du lyckades slå bollen i det lilla hålet... Klart det inte finns en djupare mening med denna sport... Varför man slår en liten boll i ett litet hål är för att det är en utmaning... Där det uppmäts hur bra du är på sporten både på din sving men även hur strategiskt du spelar ett hål. Men jag kan väl vända på frågan vad är det för mening med att skjuta in en större boll i ett större mål där det står en massa spelare mellan dig och målet? Varför ska man få ner alla käglor i Bowling med klotet? Eller varför ska du kasta ett spjut så långt du kan... Here's the inside scoop: Utmaningen... Där det krävs skicklighet från den utövande för att klara av uppgiften på ett så bra sätt som möjligt... duh Datorn såklart. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
rabarben Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Spelar du riktig golf eller bara på datorn? Men vadå Vice? På dig låter det som om du väntade dig att världen skulle bli en bättre plats om du lyckades slå bollen i det lilla hålet... Klart det inte finns en djupare mening med denna sport... Varför man slår en liten boll i ett litet hål är för att det är en utmaning... Där det uppmäts hur bra du är på sporten både på din sving men även hur strategiskt du spelar ett hål. Men jag kan väl vända på frågan vad är det för mening med att skjuta in en större boll i ett större mål där det står en massa spelare mellan dig och målet? Varför ska man få ner alla käglor i Bowling med klotet? Eller varför ska du kasta ett spjut så långt du kan... Here's the inside scoop: Utmaningen... Där det krävs skicklighet från den utövande för att klara av uppgiften på ett så bra sätt som möjligt... duh Finns inte ord för hur mycket jag håller med dig alltså. Har alltid försökt uttrycka mig så men jag har aldrig kommit på något bra att säga typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 14 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 14 juni, 2006 Jag har precis börjat med denna sport och söker ett biligt golfset Jag kollade på blocket och hittade detta http://www.blocket.se/vi/7939077.htm?ca=5_s är dessa bra eller dåliga för en ny börjare?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 (redigerad) Naee, Golf inte alls roligt, bil eller hockey ska det va... För övrigt, ni som spelar golf, säg till när ni har lyckat slå över 375m med en hand. Och, ja det går, känner en som slagit 400 Edit:darkfejs: ser nog ganska bra ut, möjligt vis att "woodsen" ser lite svårspeleade ut, och kan ju säga att en nybörjare ska ha minst 11,5/12 graders vinkel på Drivern, 10,5 är väldigt svårspelat, mest med tanke på att du är nybörjare... Redigerad 15 juni, 2006 av Chilli_13 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkfejs Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Naee, Golf inte alls roligt, bil eller hockey ska det va... För övrigt, ni som spelar golf, säg till när ni har lyckat slå över 375m med en hand. Och, ja det går, känner en som slagit 400 Edit:darkfejs: ser nog ganska bra ut, möjligt vis att "woodsen" ser lite svårspeleade ut, och kan ju säga att en nybörjare ska ha minst 11,5/12 graders vinkel på Drivern, 10,5 är väldigt svårspelat, mest med tanke på att du är nybörjare... TNX för svaret så du råder mig altså till att strunta i detta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diezl Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Datorn såklart. Hur vet du då att det är tråkigt att spela riktig golf? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
I lol Skrivet 15 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 15 juni, 2006 Typ första sporttråden som hållit till 3 sidor, eller finns det någon annan? Minigolf FTW, brukar spela alla gånger när jag har chansen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Chilli_13 Skrivet 16 juni, 2006 Rapportera Share Skrivet 16 juni, 2006 (redigerad) TNX för svaret så du råder mig altså till att strunta i detta Ja det tycker jag nog du ska göra, gå till nån golf-affär istället dom brukar ha något "nybörjarpaket" och så, kanske inte världens bästa att köpa första settet klubbor på internet. I lol: Ja minigolf FTW Redigerad 16 juni, 2006 av Chilli_13 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts