Jump to content

GOLF VÄRLDENS ROLIGASTE SPORT!

Krillepille
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 58
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

• 2 years later...

Min uppfattning om att folk har förutfattade meningar om golf slår in ännu en gång... Ärligt talat tror jag många bara ogillar det för att vara rebeller och inte verka så "överklass" och därför istället kalla det "moderatbandy" eller "kapitalistsport"... Visst det kan kosta väldigt mycket... Men om du inte är intresserad av att spela på Stockholm GK så kan man faktiskt komma undan hyfsat... Och man måste inte köpa den dyraste utrustningen...

Men fortsätt vara rebeller om ni vill.... Jag har spelat i 10 år ungefär men tog grönt kort för 5 år sedan... Har nu 24~ i handikapp... Jag spelar för att det ska vara kul och inte för att jag hela tiden ska bli bättre... Jävligt rolig sport att spela med en kompis... Slå lite bollar, få motion, snacka skit... Inget fel med det... Orkar dock inte med folk som är skitseriösa med den här sporten...

EDIT: Det är dock inte världens roligaste sport :P

Redigerad av Diezl
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Asså, vad menas med handikapp i Golf?

Har aldrig förstått det riktigt

Tycker att golf är roligt, speciellt med min storebror som skjuter bollarna på andras hus

Då spelade vi i Norge hos våra kusiner mot en sen här nät-sak

Han krossade nästan grannhusets ruta :P

Det är hur många slag över banans par, vanligtvis 72, som du "förväntas" klara.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Visserligen har folk olika intressen, men jag kan inte se poängen i golf. Det är den näst meningslösa sporten i världen. Slå in en liten boll i ett litet hål?! Spelade 18 hål en gång och det var riktigt tråkigt.

Finns bara en sport som är värre och det är tractor pulling (stavning?)

En anabolatraktor som drar ett ton sk*t från punkt A till punkt B.

Mening?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Följde med en dag när pappa och min svåger spelade.. jag spelade på några banor.. rätt kul faktiskt även fast jag sög rejält :) dock så slog jag pappa på ett hål och han har spelat i flera år... och han spelade seriöst... ja fick 9 slag på ett par 3, jag är bäst -_-:P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor