Jump to content

GOLF VÄRLDENS ROLIGASTE SPORT!

Krillepille
 Share

Recommended Posts

• Inlägg 58
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

hehe pensionärsbandy ^_^ nae men alvarligt talat.. ja gillar inte golf, lite för segt för mig.. Gillar inte nån form av bollsport alls, brukar säga att fotboll e en kärringasport o får en massa folk på mig ^_^ Tycker bättre om motorsport, där får man kämpa lite mer enligt mig.. Där spelar alla efter samma regler och allt är mycke mer likt. Där är der inviduellt vad man kan prestera..

Men golf kan säkert va kul när man blir lite äldre, rajsa me gamlingarna i golfbilarna :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag tycker det är synd att det kallas moderatbandy, eftersom det egentligen är en helt vanlig sport. Jag funderar på att börja spela golf, men det verkar krångligt. Hur får man ett green card? :P Vad kostar golfklubborna?

Först går du typ nån teori, tränar osv. tar väl typ 2-3 Veckor. Sen är det bara och köpa gröna kortet när du är klar. Golfklubbor är dyra, om du ska ha medel bra golfset kostar det dig ca 5000Kr. Skitlätt är det o ta gröna kortet, samma år som jag tog gröna kortet tog jag vita och kom med i en hyffsat stor tävling. Sen sänkte jag mig till 26. Jag började förr förra året. Spelade en runda förra säsongen. Men i år ska jag spela mycket mer.

Lycka till om du ska ta gröna kortet! ^_^

Redigerad av Fralla_24
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Först går du typ nån teori, tränar osv. tar väl typ 2-3 Veckor. Sen är det bara och köpa gröna kortet när du är klar. Golfklubbor är dyra, om du ska ha medel bra golfset kostar det dig ca 5000Kr. Skitlätt är det o ta gröna kortet, samma år som jag tog gröna kortet tog jag vita och kom med i en hyffsat stor tävling. Sen sänkte jag mig till 26. Jag började förr förra året. Spelade en runda förra säsongen. Men i år ska jag spela mycket mer.

Lycka till om du ska ta gröna kortet! ^_^

Vad kostar det att köpa gröna kortet, då? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

du tar kurser för mig kosta det 1800 kr men då tog jag en grönt kort kurs.

jag kör med dam klubbor jag fick ett halvset för 1800 kr grafit skaft som gör att det går lite längre köp stadiums set som heter golfchllenge det var det jag köpte lycka tilll alla som ska börja spela golf !!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

vad menar du med att det tar 3 veckor att ta grönt kort? det tog två dagar för mig, Och man får kortet när man har gått ut kursen!

Golf klubbor är inte alls dyra! Jag köpte mitt första set hos stadium för 1800 ( ett ganska bra pris på klubbor)

du "fralla", jag trodde man fick vitt kort när man hade hcp under 20! :P

Redigerad av knasn00b
Länk till kommentar
Dela på andra sidor