eightball Skrivet 8 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2004 Jag har hört att nvidia ska släppa nåra grymma greffekort nu i sommar, nån som kan komfirmera det? Ska tydligen vara vassare än Radeon 9800 korten. Jo, det stämmer. NV40-teknologi. Men ATI kommer ju också med vassare kort Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 8 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 april, 2004 Är detta bättre då? http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.p...tId=CGA-S988TVD Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 8 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2004 Nej köp inte SE, dom suger har jag hört. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 8 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2004 Man kan ju klocka det till ett pro. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 8 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2004 Nej köp inte SE, dom suger har jag hört. japp...sämre än 9600pro/xt. Det finns 9800PRO 128mb for 2100kr eller så i db/komplett. MEN för ett sånt måste man också ha en snabb processor. Du borde berätta vad du har för dator (processor och ram räcker).. Ett billigare alternativ är Ati 9600pro/xt eller Nvidia FX 5900XT (alla under 2000kr). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 8 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2004 Jag har hört att nvidia ska släppa nåra grymma greffekort nu i sommar, nån som kan komfirmera det? Ska tydligen vara vassare än Radeon 9800 korten. Till priset av en ny villa i Stockholm ungefär Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 9 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2004 japp...sämre än 9600pro/xt. Det finns 9800PRO 128mb for 2100kr eller så i db/komplett. MEN för ett sånt måste man också ha en snabb processor. Du borde berätta vad du har för dator (processor och ram räcker).. Ett billigare alternativ är Ati 9600pro/xt eller Nvidia FX 5900XT (alla under 2000kr). 1. 9800SE är bättre än varje kort i 9600-serien, eftersom 9600-kärnan är inte lika kraftig. 2. Man behöver inte bra processor eller något för ett bra grafikkort. Du kan ha 10 MHz CPU och ett 9800XT, det är nätaggregat man behöver mer av. Men 300 Watt ska räcka till det mesta (om man inte har 5 hårddiskar typ). 3. 9800SE är ett rätt bra köp, men helst ska man ta ett lyxigare märke (som Sapphire, Hercules, Asus etc.) för det kan påverka hur lätt det är att flasha om till Pro. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 9 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2004 Till priset av en ny villa i Stockholm ungefär Ajdå. Det blir väl som 64-bits processornernas pris i processorvärlden ungefär då eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 9 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2004 Jag har snackat med en kille som kan mkt om sånt här och han säger att det inte alls är så dumt med "ekonomikorten". De är självklart sämre men de duger och är mkt billigare, klart värda sitt pris. Och prestandan i kortet ligger ju som sagt inte bara i grafikminnet, därför bör man inte köpa de första 256mb-korten eftersom de inte är prisvärda....men jag vet inte...jag kommer nog att forstätta ,med ekonomiska kort. Jag har iallafall inga problem med några nya spel. Kan ha höga grafikinställnignar och samtidigt höga fps. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 9 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2004 Jag har snackat med en kille som kan mkt om sånt här och han säger att det inte alls är så dumt med "ekonomikorten". De är självklart sämre men de duger och är mkt billigare, klart värda sitt pris. Och prestandan i kortet ligger ju som sagt inte bara i grafikminnet, därför bör man inte köpa de första 256mb-korten eftersom de inte är prisvärda....men jag vet inte...jag kommer nog att forstätta ,med ekonomiska kort. Jag har iallafall inga problem med några nya spel. Kan ha höga grafikinställnignar och samtidigt höga fps. Ja 256mb versionen har bara 20 mhz mer minne än 128mb versionen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 9 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2004 Åhh..när jag läser mitt inlägg här i efterhand insser jag verkligen hur dåligt forumlerat det där blev Men ni förstod väl ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 9 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2004 Åhh..när jag läser mitt inlägg här i efterhand insser jag verkligen hur dåligt forumlerat det där blev Men ni förstod väl ändå. Menade du inte att man får mer prestanda för pengarna med lite halvdana kort? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 9 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2004 Ajdå. Det blir väl som 64-bits processornernas pris i processorvärlden ungefär då eller? 64-bit CPU's är ju inte så dyra längre. En boxad 3000+ inklusive ett Socket 754-moderkort kan man få för 3.015,00 på Shg.biz. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 9 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2004 64-bit CPU's är ju inte så dyra längre. En boxad 3000+ inklusive ett Socket 754-moderkort kan man få för 3.015,00 på Shg.biz. ja iofs men den extra grejen(kommer inte ihåg vad den heter) går ju på typ 7000. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 9 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2004 ja iofs men den extra grejen(kommer inte ihåg vad den heter) går ju på typ 7000. Resten av datorn eller? Vad snackar du om? 7000:-?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 9 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2004 Resten av datorn eller? Vad snackar du om? 7000:-?! Menade Athlon 64 FX-51. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 9 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2004 Menade Athlon 64 FX-51. Jag tycker A64 FX-51 är en mycket prisvärd processor http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ATH64-FX51B Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 9 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 9 april, 2004 Jag tycker A64 FX-51 är en mycket prisvärd processor http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=ATH64-FX51B Euh jo verkligen... ..om man är miljonär eller rikemansbarn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 10 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2004 (redigerad) 1. 9800SE är bättre än varje kort i 9600-serien, eftersom 9600-kärnan är inte lika kraftig. 2. Man behöver inte bra processor eller något för ett bra grafikkort. Du kan ha 10 MHz CPU och ett 9800XT, det är nätaggregat man behöver mer av. Men 300 Watt ska räcka till det mesta (om man inte har 5 hårddiskar typ). 3. 9800SE är ett rätt bra köp, men helst ska man ta ett lyxigare märke (som Sapphire, Hercules, Asus etc.) för det kan påverka hur lätt det är att flasha om till Pro. 1. Ehhh...jo! http://www.xbitlabs.com/articles/video/dis...roundup_13.html 2 Ehhh...fortfarande jo! Processorn skickar info till grafikkortet osv. Har man en 1000 mhz som skickar den info en 1000mhz:are kan till ett 9800XT så får man samma prestanda som man skulle ha fått om man satt i ett geforce3-4 ti. Processorn blir inte snabbare for att ditt grafikkort är det. och har man en 10mhz:are och ett 9800XT så skulle man ändå inte få mer fps i pong än vad man skulle med vodoo beta 1. 3 Nu vet du (efter att du tittat på de olika testerna) att 9600XT får ca 15 fps mer än 9800SE. OBS. vissa kort är överklockade/modifierade... Redigerad 10 april, 2004 av Pain To ThE MaX Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 10 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2004 (redigerad) Menade du inte att man får mer prestanda för pengarna med lite halvdana kort? Jo, att det inte är prisvärt att köpa det allra nyaste eftersom det inte behövs. Och att de senaste 128mb-korten är bättre än de allra första 256mb-korten. Du förstod säkert... Bara jag som tycker att det såg konstigt ut...:"> Redigerad 10 april, 2004 av minigun Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts