R2D2 Skrivet 7 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2004 Min dator laggar i spel och Far Cry funkar inte alls...så funderade på att köpa nytt grafikkort. Funderar på detta: http://www.datorbutiken.com/se/default.php?artId=PNYQFX3000G....ganska billigt...eller hur? Skoja bara...det här: http://www.datorbutiken.com/se/datasheet.p...tId=STL9600-256...duger det för spel ett tag framåt? Eller finns det nåt bättre/billigare? Min prisgräns är nog 1300 kr. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 7 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2004 Hur i... kan ett grafikkort kosta 27000?? Det andra kortet är däremot ett prisvärt alternativ men om det räcker länge tvivlar jag på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 7 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2004 Hur i... kan ett grafikkort kosta 27000?? Det andra kortet är däremot ett prisvärt alternativ men om det räcker länge tvivlar jag på. Videoredigeringskort Köp ett 9600Pro/XT istället. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 7 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2004 Köp r9800 pro och sfotmodda det till ett 9800xt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 7 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2004 Jag tycker verkligen att du ska spara till ett Radeon 9800Pro 128MB istället. Annars är det i stort sätt onödigt att köpa nytt grafikkort. Annars måste du uppgradera kanske om nån månad för att spelen ska funka ordentligt. Ett 9800Pro kostar 2195 på datorbutiken.com. Spara till det! Mycket bättre än att slänga iväg pengar på ett 9600-kort. Jag var omåttligt korkad när jag köpte 9600XT (det bästa 9600-kortet om du inte visste) istället för ett 9800Pro. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 7 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2004 Vad är det som är dåligt med Geforce FX egentligen?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 7 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2004 Vad är det som är dåligt med Geforce FX egentligen?? Det var någonting liknande såhär: ATI äger Nvida så stenhårt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 8 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2004 Det var någonting liknande såhär: ATI äger Nvida så stenhårt Japp, men nVidia är mycket bättre än ATI Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 8 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2004 (redigerad) Japp, men nVidia är mycket bättre än ATI nVidia har knappt någon chans om man snackar prestanda, och så är dom dyrare till prestandan också. ATI har bättre bildkvalité och är extremt mycket bättre med AA/AF. Redigerad 8 april, 2004 av eightball Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ceone Skrivet 8 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2004 27000!?!? då kan man lika bra köpa en ny data! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 8 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2004 (redigerad) nVidia har knappt någon chans om man snackar prestanda, och så är dom dyrare till prestandan också. ATI har bättre bildkvalité och är extremt mycket bättre med AA/AF. Bullshit! Ingen snackar skit om mina grafikkort Fighter-2004: Data brukar vara gratis... Annars är man verkligen blåst... Redigerad 8 april, 2004 av Zyber Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 8 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2004 Du kan få en data av mig, men gratis! snart strax HÄR 0 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 8 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2004 nVidia har knappt någon chans om man snackar prestanda, och så är dom dyrare till prestandan också. ATI har bättre bildkvalité och är extremt mycket bättre med AA/AF. Det var nåt nvidia kort, tror det var fx5950, som hade flest 3d mark poäng per krona i ett test i senaste nummret av Mikrodatorn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 8 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2004 Du kan få en data av mig, men gratis! snart strax HÄR 0 onödgit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 8 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2004 Jag ser det mer som ett "jag har för mycket fritid"-fenomen Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 8 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2004 Jag ser det mer som ett "jag har för mycket fritid"-fenomen ok, nästa gång kan du ödsla den genom att titta på målarfärg som torkar eller något likande ; ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 8 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2004 japp, bra idé.. bara mycket tråkigare Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lance Vance Dance Skrivet 8 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2004 Det låter kanske konstigt men korten med 128 mb är snabbare än de med 256. Så köp ett radeon 9800pro 128mb som kostar strax över 2000 kr Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 8 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2004 (redigerad) Det låter kanske konstigt men korten med 128 mb är snabbare än de med 256. Så köp ett radeon 9800pro 128mb som kostar strax över 2000 kr Det där stämmer inte riktigt. Visst, kanske någon 3DMark hit eller dit i lägre upplösningar. Men om man ska spela högre upplösningar klarar den texturerna bättre om det är mer minne. Om det skulle vara samma pris på 128 och 256 så ska man köpa 256, men det är ju just det det inte är. Så om man har lite klent i plånboken (eller inte vill lägga ut så mycket på datorn) ska man välja 128. Och om någon uppfattade det som att prestanda bara ligger i texturminne så är det inte så. Utan ett Radeon 9600 256MB är mycket sämmre än Radeon 9800Pro 128MB. Redigerad 8 april, 2004 av eightball Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 8 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 april, 2004 Jag har hört att nvidia ska släppa nåra grymma greffekort nu i sommar, nån som kan komfirmera det? Ska tydligen vara vassare än Radeon 9800 korten. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts