axel Skrivet 5 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2004 (redigerad) min bil blir konstig när jag lägger in den i spelet...ngn som kan hjälpa (vet att texturerna saknas...) Redigerad 6 april, 2004 av axel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SuXx Skrivet 7 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2004 Härligt fin bil, finns den att ladda ned ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 7 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 april, 2004 (redigerad) De är en Eleanor Redigerad 7 april, 2004 av Green_Goblin Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
axel Skrivet 7 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 april, 2004 (redigerad) nepp, den finns inte att ladda ner...än. kommer snart, måste fixa texturerna först..(behöver en del hjälp me de). Det är INTE en eleanor, det är snarare en korsning mellen en 67:a covette, jaguar xj-6, mustang boss 302, oldsmobile 442 mfl... Nån som kan hjälpa till med texturerna? EDIT: fixade så att alla delar satt rätt (dummisarna måste sitta på delens sk centrumaxel) Redigerad 7 april, 2004 av axel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
axel Skrivet 7 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 april, 2004 nån som kan förklare det där med texturer, färger, namn på texturerna, namn på materialen, och varför däcken blir genomskinliga(har inte satt att dom skall vara det i Material Editorn)? när jag senast kollade hierachy browsern hittade jag ett nytt objek:UV Mapper. var skall jag lägga den? kan man lägga till fler dummys, ex wing_rb_dummy? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 10 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2004 Är det inte med UV-mapper man bestämmer hur texturen ska sitta på bilen? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SuperSwede Skrivet 10 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 10 april, 2004 Ursäkta för OT men måste bara säga att din bil ser verkligen ball ut!! :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
axel Skrivet 11 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 11 april, 2004 jo, jag har texturerat dom ytor som skall vara texturerade med UV-Mappern. (måste texturerna ha samma namn som materialet i zmodeler?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 11 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2004 Vad menar du? Du har väl inte glömt att göra en TXD och importera den i arkivet??(gta3.img) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 11 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 11 april, 2004 nån som kan förklare det där med texturer, färger, namn på texturerna, namn på materialen, och varför däcken blir genomskinliga(har inte satt att dom skall vara det i Material Editorn)? när jag senast kollade hierachy browsern hittade jag ett nytt objek:UV Mapper. var skall jag lägga den? kan man lägga till fler dummys, ex wing_rb_dummy? Alla dummys som finns.. Och jag tror inte att man kan lägga till nya egna.. indicators_front door_rf_dummy indicators_back door_lf_dummy brakelights door_rr_dummy taillights door_lr_dummy reverselights boot_dummy headlights bonnet_dummy wheel_rf_dummy wing_rf_dummy wheel_lf_dummy wing_lf_dummy wheel_rb_dummy wing_rr_dummy wheel_lb_dummy wing_lr_dummy chassis_dummy steer_wheel_dummy ped_backseat chassis_vlo_taillight ped_frontseat chassis_vlo_headlight Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
axel Skrivet 14 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 14 april, 2004 (redigerad) jag har gjort en txd, men dom enda ytorna som blir godtyckligt texturerade är strålkastarna fram, fälgarna och i viss mån däcken. I zmodeler ser bilen ut som den ska, de e bara i spelet däcken blir genomskinliga osv... StellHell: glömde du inte windscreen_dummy (lr e det windshield_dummy)? EDIT: nån som vet hur man får fälgarna/däcken att SE solida ut? nån som vill ha dff:en utan färdiga texturer? Redigerad 16 april, 2004 av axel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
axel Skrivet 26 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 april, 2004 fixade alla färger, förutom att få däcken att se solida ut, bilen funkar bra på gatan osv. laddar nu upp den färdiga dff:en o txd, men detta är bara betan, mer detaljer skall till, dörra mm passas in bättre osv...esperant.zip Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
axel Skrivet 27 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 april, 2004 (redigerad) nån som vill ge en kritisk o opartisk kommentar på bygget? (håller på nu med att fixa fler detaljer, bättre texturer, hjulupphägning mm) betan in-game nedan... Redigerad 28 april, 2004 av axel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
axel Skrivet 25 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2004 har nu kommit en bit på väg med bilen, fixat inredning osv...borde vara helt klar om några veckor (jag arbetar långsamt) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
asshumla Skrivet 25 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2004 har nu kommit en bit på väg med bilen, fixat inredning osv...borde vara helt klar om några veckor (jag arbetar långsamt) Så J*VLA SNYGG ! Jag är kär.........i den bilen ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 25 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2004 Hallå?? Har killen gjort färdigt bilden? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Griimn Skrivet 25 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2004 nån som vill ge en kritisk o opartisk kommentar på bygget? du är världsklass mannen! om du har gjort allt från egna idéer så är du grym! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
axel Skrivet 25 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2004 snart klar...vet nån ett bra sätt att få till normalerna? bilen e helt gjord på fri hand.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Griimn Skrivet 25 augusti, 2004 Rapportera Share Skrivet 25 augusti, 2004 andvänd calculate? måste säga att den påminner smått om batmobilen som finns till vc hehe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
axel Skrivet 26 augusti, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 26 augusti, 2004 använder man calculate blir dett nån konstig skugga ur vissa vinklar, dvs runt dörrar etc... det jag vill göra är att justera normalerna manuellt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts