Arman Skrivet 4 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2004 Ja, ni läste rätt...! A-Tech TV har tagit ett steg längre och kommer snart släppa ut en test-version. Den förra test-versionen i REAL-format gick inte så bra men denna gången blir det NSV-format så att man kan snabbt och enkelt se kanalen med Winamp. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 4 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2004 vad kommer du visa nu då? hur snabb uppkoppling ligger "stationen" på? hur hög kvalitet kommer bilderna ha? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 4 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 april, 2004 (redigerad) vad kommer du visa nu då? hur snabb uppkoppling ligger "stationen" på? hur hög kvalitet kommer bilderna ha? Jag kommer visa en enkel musikvideo...! Uppkopplingshastigheten är på några sekunder men beror ju också på ditt internet. Filmernas kvalitét beror på vilken film det är...! Redigerad 4 april, 2004 av Arman Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 4 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2004 Jag kommer visa en enkel musikvideo...! Uppkopplingshastigheten är på några sekunder men beror ju också på ditt internet. Filmernas kvalitét beror på vilken film det är...! När får vi se detta test då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 4 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2004 alltså på vad för slags lina ligger "servern" på? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 5 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 april, 2004 alltså på vad för slags lina ligger "servern" på? Det får du fråga Nullsoft...! Jag kommer använda mig av Shoutcast servern! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 5 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2004 Det får du fråga Nullsoft...! Jag kommer använda mig av Shoutcast servern! Alltså, han menar vad du har för internet-uppkoppling på datorn som du har Shoutcast installerat på. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 5 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 april, 2004 Alltså, han menar vad du har för internet-uppkoppling på datorn som du har Shoutcast installerat på. Jag har en Telia ADSL 256k... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 5 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2004 då blir det nog inte så bra bildkvalitet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 5 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 april, 2004 då blir det nog inte så bra bildkvalitet Vad har uppkoppling med kvalitét att göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 5 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2004 Vad har uppkoppling med kvalitét att göra? när du laddar upp "strömmen" till shoutcast, så kommer det antingen gå väldigt segt, eller så kommer bilden ha dålig uppdatering. Nu vet jag inte hur Shoutcast fungerar, men jag tror att det är så... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
eightball Skrivet 5 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2004 Det gäller ju så när det är ljud, så det borde ju vara samma med bild... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 5 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 april, 2004 Det gäller ju så när det är ljud, så det borde ju vara samma med bild... Om det går segt så är det ju inget jag kan göra åt saken...! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 5 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2004 lol Arman, kvallen kommer vara ruskigt kass. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 5 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2004 det är det jag har försökt säga sen första inlägget Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 5 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 april, 2004 Det är "streamad", så förvänta dig inte att det ska komma ut i digitalt kvalitét! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 5 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 april, 2004 Det är "streamad", så förvänta dig inte att det ska komma ut i digitalt kvalitét! det har jag inte gjort heller, men om du bara har 256kbit uppkoppling lär det bli ruggist dålig kvalitet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 5 april, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 april, 2004 det har jag inte gjort heller, men om du bara har 256kbit uppkoppling lär det bli ruggist dålig kvalitet Då får det väl bli det, tyvärr inget jag kan göra åt saken...! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 6 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2004 det har jag inte gjort heller, men om du bara har 256kbit uppkoppling lär det bli ruggist dålig kvalitet Det kan ju vara grym kvalitet...men ta sju minuter att buffra några sekunder..... Vad jag vet så finns shoutcast video bithastigheterna 56, 128 och 300 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 6 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 april, 2004 Det kan ju vara grym kvalitet...men ta sju minuter att buffra några sekunder..... Vad jag vet så finns shoutcast video bithastigheterna 56, 128 och 300 uppdateringen är inräknad i kvaliteten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts