Jump to content

texturer


axel
 Share

Recommended Posts

Texturerna ska inte förstöra spelet så isåfall måste det vara fel någon annanstans

föratt om inte txd filen fungerar blir bilen vit

testa det här:

innan du moddar me bilen måste du exportera alla TXD filer i mappen där .z3d filen finns (enklaste sättet är att lägga .dff o .txd och sedan skapa bmw.z3d

i en mapp ex. Mina dokument/bmwm3/ och sedan exportera alla texturer till .tga i samma mapp sen är det bara att börja) 

förstog du nått 

Redigerad av Copstar
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan du zmodeller??

Om inte så..

Tryck på Faces knappen och sen på bilen

Gå sen till Select>Single och markera det du vill ha

med den färgen gå den till matterial editor och bläddra till

texturen du skall ha och sedan så tryck på assing to sel.

efter det så döper du om texturen i material editor till ex. BODY128.tga [prim/Sec]

:"> :">

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

aha, tack så mycket....nu ser bilen ut som den ska, men fortfarande samma problem..måste alla ytor vara texturerade, tror att nån har default material fortfarande. eller måste alla ytor kalkyleras(calculate) för att bilen skall gå att köra i spelet..?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Skriv inlägg...

×   Innehåll kopierat inklusive formatering.   Ta bort formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din länk har expanderats till ett media-block.   Visa länk istället

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...