Curly Skrivet 1 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2004 (redigerad) e för ung att sommarjobba... scooter... ska ni köra runt med den inne i stan? Scooter = moped Redigerad 1 april, 2004 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 1 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2004 scooter=moped skoter=snöskoter Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 1 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2004 Blir väl att dela ut tidningar som vanligt. Får 150 kr/h inkl. OB-ersättning, men då jobbar jag natt och endast 2h! Blir ca 7000 i månaden. Mycket pengar för att bara arbeta 2h/dag, men jag vill helst jobba mer och på dagtid. Problemet är att det är ruskigt dåligt med jobb här i västervik just nu och att det går allmänt dåligt för Sverige. Men en sak som är bra med att dela ut tidningar är att man får semesterersättningen ett år senare, så i maj/juni förväntas jag få 1500 kr tack vara förra årets sommarjobb Så man kan egentligen säga att man tjänar 8500 i månaden. Skandalöst bra! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 1 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2004 (redigerad) Klippa gräs och kän(n)a en hacka cash!! Hör rimmet.. Redigerad 1 april, 2004 av Add3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SuXx Skrivet 1 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2004 Blir väl att dela ut tidningar som vanligt. Får 150 kr/h inkl. OB-ersättning, men då jobbar jag natt och endast 2h! Blir ca 7000 i månaden. Mycket pengar för att bara arbeta 2h/dag, men jag vill helst jobba mer och på dagtid. Problemet är att det är ruskigt dåligt med jobb här i västervik just nu och att det går allmänt dåligt för Sverige. Men en sak som är bra med att dela ut tidningar är att man får semesterersättningen ett år senare, så i maj/juni förväntas jag få 1500 kr tack vara förra årets sommarjobb Så man kan egentligen säga att man tjänar 8500 i månaden. Vad är det för tidningar? Något som man kanske skulle satsa på ! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 1 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2004 Alla slags tidning. Från lokaltidningar till de stora dagstidningarna (DN, SVD, Dagens Affärer etc). 8500kr/månad för att bara jobba 2h/dag kan låta bra, men då jobbar man också 6 dagar i veckan och på natten! Dessutom är det fruktansvärt jobbigt att dela ut tidningar när det regnar! För att inte tala om allt ansvar man har... Försover man sig är man så gott som dödsdömd Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 1 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2004 Försover man sig är man så gott som dödsdömd Talar du av egen erfarenhet då eller? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 1 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2004 Alla slags tidning. Från lokaltidningar till de stora dagstidningarna (DN, SVD, Dagens Affärer etc). 8500kr/månad för att bara jobba 2h/dag kan låta bra, men då jobbar man också 6 dagar i veckan och på natten! Dessutom är det fruktansvärt jobbigt att dela ut tidningar när det regnar! För att inte tala om allt ansvar man har... Försover man sig är man så gott som dödsdömd Skulle faktiskt ändå göra det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 1 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2004 Talar du av egen erfarenhet då eller? Troligen inte eftersom han fortfarande lever. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
fr34k Skrivet 1 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2004 (redigerad) Så du ska plantera 25000 plantor? Kul! jepp! men det roligaste är att man börjar 5 på morgonen och då kan ni ju föreställa er hur lätt det känns att stiga upp och veta att man ska göra samma jävla rörelse i 7h.. sticka ner rör i marken, sätta i planta, trycka ner pedal, dra upp rör, platta till marken och gå vidare och gör samma sak igen. edit: men i år ska jag tokplanta så man tjänar lite mer! Redigerad 1 april, 2004 av fr34k Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
knasn00b Skrivet 3 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2004 Nån som vet nån hemsida där de erbjuder sommarjobb för 14:åringar? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 3 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2004 Måste man inte vara 16 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 3 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2004 Måste man inte vara 16 15 är minsta åldern de nämde på LO's hemsida. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 3 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2004 Knasnoob: Du behöver ju inget sommarjobb när du fortfarande får barnbidrag och månadspeng etc, det är ju först du får studiebidrag eller vad det heter det börjar bli dags... för du får inga studiebidrag på sommarloven så man måste ju skaffa pengar på nåt sätt.... så du behöver nog inget sommarjobb än, ifall du tycker det är kul att jobba kan du ju alltid jobba gratis till dom du känner eller nåt sånt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SuXx Skrivet 3 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2004 Knasnoob: Du behöver ju inget sommarjobb när du fortfarande får barnbidrag och månadspeng etc, det är ju först du får studiebidrag eller vad det heter det börjar bli dags... för du får inga studiebidrag på sommarloven så man måste ju skaffa pengar på nåt sätt.... så du behöver nog inget sommarjobb än, ifall du tycker det är kul att jobba kan du ju alltid jobba gratis till dom du känner eller nåt sånt Men man kanske vill ha in lite pengar till sin moppe som man köper när man är 15 ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 3 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2004 Men man kanske vill ha in lite pengar till sin moppe som man köper när man är 15 ? ah, det förstås, fast man kan ju alltid sälja lite gammalt skräp man aldrig använder i såna fall... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SuXx Skrivet 3 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2004 ah, det förstås, fast man kan ju alltid sälja lite gammalt skräp man aldrig använder i såna fall... Kanske det, men sälja skräp för uppåt 30 000 kr blir det svårt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diezl Skrivet 3 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2004 70kr/h wow! Jag ska (förhoppningsvis) jobba på ett lågstadiefridtids så jävla skönt! Det är ett enkelt och jäkligt kul jobb slutar rätt tidigt också så man kan göra andra saker på sommarn också så det känns ganska optimalt bra. Lönen nja sådär men det funkar för det jobbet man ska göra. Plus att förhoppningsvis kommer jag jobba med en kompis så det kommer vara megasoft! Diezl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 4 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2004 Tror väl det blir...ligga på soffan å vila...och bada lite. För det arbetet får jag allt jag behöver för tillfället! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
virre_viking Skrivet 4 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 april, 2004 Gå in på Sommarjobb där kan du hitta sommarjobb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts