Jump to content

Sommarjobba?

Noxzist
 Share

Recommended Posts

hello!...

Jag ska troligtvis jobba på ett ställe där dom hugger ved ;)

Där tjänar jag runt 70 kr/ h ^_^ (nått att skryta om ? :) ) Det är så att jag har tänkt att köpa mig en scooter, runt 15 000 med försäkring då ;)

var kommer ni att sommar jobba och vad ligger lönen på då? :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett lager där man packar ner saker i kartonger. Ett riktigt slapparjobb och 60 kr/h i lön (är över 18 år) :P . Man ska inte anstränga sig allt för mycket, det är ju trots allt sommarlov ^_^

Noxzist: Om du är under 18 så är det jävligt bra lön. Tar man sån sommarpraktik som kommunen ordnar åt en så får man 23 kr/h :)

Redigerad av Lance Vance Dance
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fick brev igår om att de é bekräftat att jag får sommarjobbet.

Ska jobba på nå ställe, typ plocka skräp, rensa ogräs, byta lampor o sånna roliga saker :P , jobbade där förra året. Tjänade då 50 kr/tim (var då 16), nu ligger lönen på 54 kr/tim (17 år), en polare ska också jobba där, han é 18 och hans lön ligger på 70 kr/tim, så jävla dåligt att de skiljer över 15 kr i timmen mellan 17 och 18, men é man myndig o vuxen så... ^_^

Redigerad av BigBear
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett lager där man packar ner saker i kartonger. Ett riktigt slapparjobb och 60 kr/h i lön (är över 18 år) :P . Man ska inte anstränga sig allt för mycket, det är ju trots allt sommarlov ^_^

Noxzist: Om du är under 18 så är det jävligt bra lön. Tar man sån sommarpraktik som kommunen ordnar åt en så får man 23 kr/h :)

30-70 kr/h timmen i kommun .

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Blir väl att dela ut tidningar som vanligt. Får 150 kr/h inkl. OB-ersättning, men då jobbar jag natt och endast 2h!

Blir ca 7000 i månaden. Mycket pengar för att bara arbeta 2h/dag, men jag vill helst jobba mer och på dagtid. Problemet är att det är ruskigt dåligt med jobb här i västervik just nu och att det går allmänt dåligt för Sverige.

Men en sak som är bra med att dela ut tidningar är att man får semesterersättningen ett år senare, så i maj/juni förväntas jag få 1500 kr tack vara förra årets sommarjobb :P

Så man kan egentligen säga att man tjänar 8500 i månaden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor