Fralla_24 Skrivet 30 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2004 Hej alla. Jag håller ju på med en Battlefield 1942 hemsida, nu till sommar ska jag nog köpa Webhotell, men jag undrar vars man kan få tag i FTP server, är det dyrt, jag vill ha så man kan ha så mycket plats som helst på den, t.ex som Fragzone, BFcentral och dom sidorna kan ju ha hur mycket plats dom vill, och jag tänkte köpa en sån FTP server, nu har jag alla filer på min webbserver (LINA: ADSL 0.5Mbit ) så det går ju ca 30Kb/sec för dom som tankar, och det gillar ju ingen, så nu tänkte jag köpa en FTPserver om det nu går, har ingen koll på detta.. // Fralla Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 30 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2004 www.gtasajtenuf.com Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fralla_24 Skrivet 30 mars, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2004 Jo, men man får väl inte ha hur mycket MB på den man vill, du vet det kommer ju moddar o sånt som är 750Mb t.ex, då rymms det ju inte Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
KalleR Skrivet 30 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2004 vill du ha så mycket utrymme får du sätta upp en egen server (och skaffa snabbare snöre) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 30 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2004 (redigerad) Jag har en skit bra FTP server! *Den är gratis! *1GB utrymme per månad *Man tankar riktigt snabbt! Jag som har telia adsl 500Kbit/s tankar från min kompis som har laddat upp där, i ungefär 100KB/s, och det är riktigt snabbt för att vara telia. *www.powerarchiver.com använder den *saxat: "NEW- FREE 1GB/mo account" *saxat: "DownloadHosting enables software developers (or anyone, for that matter!) to save the additional costs associated with distributing popular files. Having popular files is a mixed blessing, as in most cases, it increases your cost per customer acquisition, when in fact the exact opposite should happen! DownloadHosting allows you to tap in to the power that buying bandwidth in bulk provides; drastically lowering your distribution costs, and thus, reducing your cost per acquisition. Additionally, by hosting your downloads in geographically and topologically distinct facilities, you also increase the efficiency of downloads, eliminating the risk of losing the potential customer lost due to poor download performance." *saxat: No billing information is required! Your Account includes 1 GigaByte/mo of transfer! When you're ready to move to one of our payment plans, simply update your account settings via our easy to use web control panel! http://www.downloadhosting.com/ Redigerad 30 mars, 2004 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 30 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2004 *1GB utrymme per månad Va? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 30 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2004 Va? Reagerade jag också på... Tror han menar 1 GB trafik per månad... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 30 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2004 Reagerade jag också på... Tror han menar 1 GB trafik per månad... Jo, jag trodde så också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 30 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2004 (redigerad) Jo, jag trodde så också Jag förklarade lite fel 1GB trafik per måndag menade jag. Redigerad 30 mars, 2004 av mr_tobbe Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 30 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2004 @Fralla_24: Om du ska ha en egen FTP-server så får du vara beredd på att paya en hel del (minst 1000-2000 kr/månad om du ska ha något redigt). Jag skulle rekommendera dig att starta med ett vanligt webbhotell istället och länka till filerna på tex fileplanet. Sedan, om något år när din sida har etablerat sig och fått ett gäng stadiga besökare, kan du fundera på att köpa en FTP-server. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 30 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2004 (redigerad) skulle inte välja de webbhotellet. :/ bara 50 MB! Redigerad 30 mars, 2004 av GiZmo Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fralla_24 Skrivet 31 mars, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2004 Jag hittade något som kostade 1000Kr år! http://powerhosting.dk/ftp.php Är detta möjligt ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 31 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2004 Jag hittade något som kostade 1000Kr år! http://powerhosting.dk/ftp.php Är detta möjligt ? +skatt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 1 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2004 För det första är priset angivet i danska kronor så du måste multiplicera det med ca 1.24 och sedan 1.25 för moms = 1550 SEK. Sen måste du läsa den finstilta texten! (det finns inget som heter obegränsat i denna bransch!) Vores kunder har som udgangspunkt ubegrænset trafik. Ved usandsynlig stor trafik eller datamængder vil dette dog blive analyseret nærmere, og dersom trafikken er urimelig; (for Web- og E-mail-hoteller, i alt 5 Gigabyte over en periode på 30 på hinanden følgende dage, eller diskforbruget overstiger 5 Gigabyte), forbeholder vi os retten til at genforhandle kontrakten med Kunden. Overforbrug af trafik koster p.t. 16 kr. pr. GB pr. md Sammanfattning: Deras webbhotell som kostar ca 620 SEK har en begränsning på 5 GB trafik/månad och 5 GB utrymme. Det står inget om FTP-serverns gränser men eftersom den kostar lite mer än dubbelt så mycket borde man få ha ungefär dubbelt så mycket resurser = 10 GB utrymme och 10 GB trafik/månad. Dvs. om du lägger upp en fil på 750 mb så räcker det endast till 13 nerladdning/månad! En FTP-server som ska klara filer på uppemot 1 GB måste ha minst 1000 GB trafik/månad! Och ännu mer om du vill att sidan ska bli stor! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 1 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2004 Med andra ord; Ska du ha en sida med ett stort filarkiv, måste du ha en egen server. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 1 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2004 Med andra ord; Ska du ha en sida med ett stort filarkiv, måste du ha en egen server. inte om man kan tänka sig betala stora summor pengar om året/månaden Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 1 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2004 inte om man kan tänka sig betala stora summor pengar om året/månaden Stora summor räcker inte, "enorma" är nog mer rätt ord Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts