thotim Skrivet 30 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2004 jag köpte en ny processor på som heter "AMD Athlon XP 2800+" Men när jag högerklickar på "Den här datorn" sen egenskaper så står det att den bara e på 2.08 GHz....Hur får jag den snabbare? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 30 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2004 Det är typ ganska svårt men lätt för dom som kan.. du ska ändra inställningar i BIOS läget eller nått har jag för mig säkert helt fel men aja... men hör men typ Vigge han lär nog kunna tror jag.. Vad jag vet är att man måste iaf skaffa mer fläktar.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 30 mars, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2004 ok...har kollat lite men vågar inte ändra nått...När jag fick min fläkt så stod det att den klarade XP 3200 +.....klarar den att jag trimmar den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 30 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2004 Men gör inget innan nått proffs kommer och bekräftar det kan vara helt fel också.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 30 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2004 En 2800+ presterar ungefär lika bra som en p4 2,8 ghz och det är inte så "bara". Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 30 mars, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2004 ok...så den klarar sig bra tror du? Blev lite besviken att Far Cry demot hackade när jag var inne i grottan. Men det var inte ett ända hack när jag var utomhus.... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 30 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2004 Men det är inte Prossesorns fel.. Min 1,6 GHz'are pallar det spelet!! Vad har du för Grafikkort? hur mkt minne? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 30 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2004 ok...så den klarar sig bra tror du? Blev lite besviken att Far Cry demot hackade när jag var inne i grottan. Men det var inte ett ända hack när jag var utomhus.... Det kan inte vara datorns fel, min dator klarar av både demot och hela spelet ! 1.9Ghz 512 RAM GeForce3 TI500, 64MB Grafikminne.... Så jag funderar om det värkligen är prosserorns fel Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 30 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2004 (redigerad) ok...så den klarar sig bra tror du? Blev lite besviken att Far Cry demot hackade när jag var inne i grottan. Men det var inte ett ända hack när jag var utomhus.... Tror knappast att det är processorns fel att det hackar. Du skulle ha köpt en XP2500+ istället, den kan klockas till 3200+ på 30 sekunder, eller mindre. Klockhastigheter på AMD processorer: 32bitars XP2000+ = 1.66GHz XP2200+ = 1.8GHz XP2400+ = 2.0GHz XP2500+ = 1.83GHz XP2600+ = 1.9GHz XP2800+ = 2.08GHz XP3000+ = 2.1GHz XP3200+ = 2.2GHz 64bitars A64 3000+ = 2.0GHz A64 3200+ = 2.0GHz A64 3400+ = 2.2GHz FX-51 = 2.2GHz Operton 240 = 1.4GHz Operton 242 = 1.6GHz Operton 244 = 1.8GHz Redigerad 30 mars, 2004 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
thotim Skrivet 30 mars, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2004 Min grafikkort heter NVIDA Geforce FX 5600 med 256 mb ram minne Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 30 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2004 Min grafikkort heter NVIDA Geforce FX 5600 med 256 mb ram minne Grattis, det är nästan så man inte kan göra en sämre affär Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MaTTe_Gta Skrivet 31 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2004 Vall du ska klocka den så måste du låsa upp den. AMD Barton går inte låsa upp tyvärr. Du låser upp med några streck med en blyertspenna. Finns guider. Men jag rekommenderar dig att låta den vara. Och fall spela hackar så köp ett nytt grafikkort istället. Fast fall du har ett bra kort så spara pengarna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Noxzist Skrivet 31 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2004 (redigerad) jag såg en löp sedel på badhuset i hmmm, igår typ ? ¨ på den stod det något i denna stilen : så blir din dator(7 olika sätt?) snabbare gratis! det jag undrar är vad som stod i den tidningen? någon som vet? Redigerad 31 mars, 2004 av Noxzist Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 31 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2004 jag såg en löp sedel på badhuset i hmmm, igår typ ? ¨ på den stod det något i denna stilen : så blir din dator(7 olika sätt?) snabbare gratis! det jag undrar är vad som stod i den tidningen? någon som vet? Det var säkert det gamla vanliga (stäng onödiga program, defragmentera hårddisken, avinstallera program som du inte använder, ändra nåt i config.cfg som gör datorn 0,0001 % snabbare o.s.v), bara massa skittips alltså... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 31 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2004 Vall du ska klocka den så måste du låsa upp den. AMD Barton går inte låsa upp tyvärr. Du låser upp med några streck med en blyertspenna. Finns guider. Men jag rekommenderar dig att låta den vara. Och fall spela hackar så köp ett nytt grafikkort istället. Fast fall du har ett bra kort så spara pengarna Batron är upplåsta, bara de nyare som inte är det, går fortfarande att klocka, men inte genom multiper. Anyway, så klockar du genom att Hålla in delete då datorn startar, då kommer du in i bios, leta up delen där minneshastigheterna och FSB och allt står. Öka FSB, om windows inte startar, så kan du öka vcore till sokeln, det går du genom att hitta VCORE inställingen i BIOS och öka den 0,10 volt eller så, kom ihåg att den blir varmare av detta, men överför data snabbare. Då du ökar FSB ökar du också Minnet och AGP(om du har ett sådant), så om det fortfarande buggar till sig, öka AGP och minnets volt också. lycka till, se till att inte få över 65 grader bara, det skiter sig vid 80. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
samool Skrivet 31 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2004 Det var säkert det gamla vanliga (stäng onödiga program, defragmentera hårddisken, avinstallera program som du inte använder, ändra nåt i config.cfg som gör datorn 0,0001 % snabbare o.s.v), bara massa skittips alltså... Det är ju verkligen inga skittips för dom som inte har gjort det där Men dom flesta har ju gjort det där "vanliga" iofs... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts