Jump to content

Trimma Datorn

thotim
 Share

Recommended Posts

Det är typ ganska svårt men lätt för dom som kan.. du ska ändra inställningar i BIOS läget eller nått har jag för mig säkert helt fel men aja... ^_^ men hör men typ Vigge han lär nog kunna tror jag.. :unsure:

Vad jag vet är att man måste iaf skaffa mer fläktar..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ok...så den klarar sig bra tror du?

Blev lite besviken att Far Cry demot hackade när jag var inne i grottan. Men det var inte ett ända hack när jag var utomhus....

Det kan inte vara datorns fel, min dator klarar av både demot och hela spelet !

1.9Ghz

512 RAM

GeForce3 TI500, 64MB Grafikminne....

Så jag funderar om det värkligen är prosserorns fel :unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ok...så den klarar sig bra tror du?

Blev lite besviken att Far Cry demot hackade när jag var inne i grottan. Men det var inte ett ända hack när jag var utomhus....

Tror knappast att det är processorns fel att det hackar. Du skulle ha köpt en XP2500+ istället, den kan klockas till 3200+ på 30 sekunder, eller mindre.

Klockhastigheter på AMD processorer:

32bitars

XP2000+ = 1.66GHz

XP2200+ = 1.8GHz

XP2400+ = 2.0GHz

XP2500+ = 1.83GHz

XP2600+ = 1.9GHz

XP2800+ = 2.08GHz

XP3000+ = 2.1GHz

XP3200+ = 2.2GHz

64bitars

A64 3000+ = 2.0GHz

A64 3200+ = 2.0GHz

A64 3400+ = 2.2GHz

FX-51 = 2.2GHz

Operton 240 = 1.4GHz

Operton 242 = 1.6GHz

Operton 244 = 1.8GHz

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vall du ska klocka den så måste du låsa upp den. AMD Barton går inte låsa upp tyvärr. Du låser upp med några streck med en blyertspenna. Finns guider. Men jag rekommenderar dig att låta den vara. Och fall spela hackar så köp ett nytt grafikkort istället. Fast fall du har ett bra kort så spara pengarna :P

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

jag såg en löp sedel på badhuset i hmmm, igår typ ?

¨

på den stod det något i denna stilen : så blir din dator(7 olika sätt?) snabbare gratis!

det jag undrar är vad som stod i den tidningen? någon som vet? :):P

Det var säkert det gamla vanliga (stäng onödiga program, defragmentera hårddisken, avinstallera program som du inte använder, ändra nåt i config.cfg som gör datorn 0,0001 % snabbare o.s.v), bara massa skittips alltså... ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vall du ska klocka den så måste du låsa upp den. AMD Barton går inte låsa upp tyvärr. Du låser upp med några streck med en blyertspenna. Finns guider. Men jag rekommenderar dig att låta den vara. Och fall spela hackar så köp ett nytt grafikkort istället. Fast fall du har ett bra kort så spara pengarna :P

Batron är upplåsta, bara de nyare som inte är det, går fortfarande att klocka, men inte genom multiper.

Anyway, så klockar du genom att Hålla in delete då datorn startar, då kommer du in i bios, leta up delen där minneshastigheterna och FSB och allt står.

Öka FSB, om windows inte startar, så kan du öka vcore till sokeln, det går du genom att hitta VCORE inställingen i BIOS och öka den 0,10 volt eller så, kom ihåg att den blir varmare av detta, men överför data snabbare. Då du ökar FSB ökar du också Minnet och AGP(om du har ett sådant), så om det fortfarande buggar till sig, öka AGP och minnets volt också. ^_^ lycka till, se till att inte få över 65 grader bara, det skiter sig vid 80.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det var säkert det gamla vanliga (stäng onödiga program, defragmentera hårddisken, avinstallera program som du inte använder, ändra nåt i config.cfg som gör datorn 0,0001 % snabbare o.s.v), bara massa skittips alltså... :P

Det är ju verkligen inga skittips för dom som inte har gjort det där ^_^ Men dom flesta har ju gjort det där "vanliga" iofs...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor