Hultenius Skrivet 30 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2004 En första version av IPB 2.0 släpptes i helgen. GTAsajtens Forum kommer troligtvis att uppgradera till den nya versionen om ca 2-3 veckor då IPB 2.0 borde vara "stable". Detta kommer naturligtvis att förändra en hel del här på forumet, men den huvudsakliga orsaken till att jag skriver denna tråd är att varna er för att de automatiska inloggningarna kommer att sluta fungera just vid forumbytet. Därmed är det med andra ord mycket viktigt att ni kan era lösenord! Efter forumbytet kan det ta några dagar innan systemet för att byta lösenord fungerar igen så se till att få det gjort innan bytet! På grund av det stora hoppet från IPB 1.3 --> IPB 2.0 så kommer forumet att ligga nere ungefär en dag. Mer information kommer senare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 30 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2004 2.0 är så innerligt vackert! Skönt att du ska byta Hultenius Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 30 mars, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2004 Varför skulle vi inte byta? IPB2 ligger i GTAsajtens testlabb just nu. Eftersom hela GTAsajtens medlemssytem bygger på forumets databas är det väldigt viktigt att allt fungerar som det ska. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 30 mars, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2004 Nu är det sommartid på forumet med! Lite sent men jag antog att det skulle fixas automatiskt, men icke! (konstigt att ingen klagat?) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 30 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2004 Oj, har inte ens märkt det! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 30 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2004 Inga automatiska inloggningar? :'( (Extremt lat! ) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 30 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2004 Det är rätt och slätt SKITjobbigt men man vänjer sig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 30 mars, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 30 mars, 2004 Automatiska inloggningar kommer att fungera även i framtiden, dock inte första gången precis efter att det nya forumet är på plats! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 31 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 31 mars, 2004 Kostar inte v2 ?? för jag kan inte ens ladda ner 1.x utan att det står att de kostar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Krax Skrivet 1 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 april, 2004 http://www.invisionboard.com/downloads/2p0p0PDR1.zip Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 2 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2004 (redigerad) Visa, jag skulle tro gtasajten betalar... Men om du vill tanka gratis så finns det "trials" och dom funkar bra, mer än bra! Krax gav mig en testversion på ipb 2.0 Testversion ^^ Riktigt läckert faktiskt! EDIT: Krax server e nere... därför funkar inte min länk.. :'( Redigerad 2 april, 2004 av xPisc Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 2 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2004 ta bort www. mySQL query error: SELECT * FROM ibf_cache_store WHERE cs_key IN ( 'birthdays', 'calendar','banfilters', 'settings', 'group_cache', 'systemvars', 'skin_id_cache', 'forum_cache', 'moderators', 'stats', 'languages' ) mySQL error: Can't connect to MySQL server on 'localhost' (10061) mySQL error code: Date: Thursday 01st of April 2004 09:54:19 PM Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Marquis Skrivet 2 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 2 april, 2004 Hur installerar man 2.0? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Visa Skrivet 3 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 april, 2004 (redigerad) Så här kommer det alltså att se ut med IPB 2.0 installerat: IPB Forums ? Redigerad 3 april, 2004 av Visa Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 12 april, 2004 Rapportera Share Skrivet 12 april, 2004 Sexy Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Jacker Skrivet 3 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2004 Sorry om det är en rätt gammal Topic, men när uppdateras det? (eller har det gjorts utan att jag märkt det?). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigern Skrivet 3 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2004 Sorry om det är en rätt gammal Topic, men när uppdateras det? (eller har det gjorts utan att jag märkt det?). hmm... det har nog uppgraderats utan att du har märkt det... (not sure...) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 3 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2004 Står där nere att det är v. 1.3 Final, så det har inte uppdaterats. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 3 september, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 september, 2004 Nej, forumet är inte uppgraderat än... IPB 2 är nämligen inte klart riktigt än... Det finns några beta-versioner ute men jag vågar inte/vill inte installera dom... GTAsajtens Forums databas (vilket också är basen för GTAsajten och GTAMods) är så stor och viktig att ett misslyckande med den kan förstöra hela GTAsajtens nätverk. Naturligtvis har vi regelbundna backuper men vad gör det när man efter en månad upptäcker att det har smugit in ett fel i databasen. Att återställa en månads gammal backup är otänkbart! Även dessa beta-versioner av IPB 2 borde vara relativt säkra men det är oerhört dumt att ta chansen när det fungerar så bra som det gör ändå. Databasen är ingen leksak precis, det är ett hjärta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
xPisc Skrivet 3 september, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 september, 2004 Bra att du är aktsam hultan, inge kul om man förlorar allt som hände för 1månad sen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts