Jump to content

Nasty Problems!!

AE_Dave
 Share

Recommended Posts

Har haft problem med mitt Internet sen i fredas jag kommer inte ut på internet dock kommer jag ut på internet via andra datorer i nätverket (t.ex. arbetsdatorer och sånt.) Men min speldator funkar inte på internet, dvs att jag inte kan tanka senaste drivrutinerna till ljudet heller så jag är både "ljudlös och internetlös"....

:( Här är vad jag har gjort under fredagen och sen dess:

1. Kommer hem från skolan och startar upp datorn, bla bla bla (blablar fram till det jag tror kan vara felet...)

jag kommer på att jag ska testa installera mitt DooM3 som jag ladda.... *host host* hittat i en buske, dock kommer det upp att jagmåste lira med lite äldre drivrutiner och jag installerar de drivrutiner som följer med i spelmappen. ^_^ Nu funkade DooM3 utmärkt dock hör jag inget ljud när jag spelar, jag kommer heller inte ut på Internet... jag skulle testa ta bort de drivrutiner jag nyligen hade installerat för jag trodde dom var felet, dock nu råkade jag gå in i: C:\WINDOWS\Drivers Cache istället för C:\WINDOWS\system32\drivers och rensa (tänkte rensa manuellt eftersom det inte verkade reagera när jag använde lägg till/ta bort program.

Men.... sen jag råkade plocka bort filerna i Driver Cache har varken ljudet eller Internet funkat, tror ni att det kan vara det som är felet? Jag kan heller inte formatera datorn just nu eftersom min floppy är trasig.... :'(

Jag har installerat om windows och försökt på det sättet men det fungerade inte, Internet kom inte tillbaka och jag kunde alltså inte gå ut på internet och uppdatera min ljud drivruitner. Jag kan heller inte uppdatera mina bildskärmsdrivrutiner eftersom jag inte kommer ut på internet. :P

Tror ni jag kan få Internet att funka och därifrån komma åt nya drivrutiner ifall jag kan få bränna en backup och låna den av en kompis på de där C:\WINDOWS\Driver Cache?

Eller är det kanske något annat fel?

:unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor