Jump to content

Tja, jag har fastnat...

jowi
 Share

Recommended Posts

Ser itne neger som en kränkning, inte turk heller. Beror ju iof på hur personen använder sig av ordet. Som speeder sa, lägger man till jävla framför så blri dte ju en helt annan sak. Men neger är inget skällsord för mig, däremot 'blatte' och dyl. ser jag som kränkning.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så ni alla menar att det är okej att nämna ordet "neger" här på forumet...?

§1.3 - Hot och kränkningar är förbjudet.

Vad säger Hultenius om det här då...?

Ser du ordet neger som en kränkning eller ett hot?

Själv tycker jag att man kan välja bättre ord, till exempel i detta fall kunde han ha sagt namnet på figuren, för det lät ju lite underligt. "dödade neger och sonny på första försöket.".

Hot? Absolut inte!

Kränkning? Tveksamt.

Man borde dock ta det som en kränkning då folk ser det som än kränkning.

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Säger ni "neger" eller "svart, mörk hyad"?

Xemtoth, va f*n menar du med att svarta kan vara bråkiga och förstör...?

Tror du inte att svenskar också gör det då eller?

läs hela medelandet före du skriver nått...

Jag har inte nåt emot dem "svarta" .. Det är bara endel svarta som kan va bråkiga, och förstör, precis som vi vita! föresten föredrar jag att kalla det "mörk hyad" och "svart"
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Så ni alla menar att det är okej att nämna ordet "neger" här på forumet...?

§1.3 - Hot och kränkningar är förbjudet.

Vad säger Hultenius om det här då...?

Om jag var svart är den enda jag skulle känna mig kränkt av här du som tycker att det jag är är så fult att man inte ens ska få nämna det.

Jag vet att neger har fått en ful klang och det är hämskt att dom ska ta illa upp av att bli kallade det så enda sättet att vända tränden är att göra neger till vad det egentligen är, en svart människa.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är precis som Speeder skrev. Neger i sej är INTE rasistiskt men lägger man till ett kraftigt uttryck framför såsom en svordom så blir det en helt annan sak.

Om jag var, hmm...mörkhyad skulle jag absolut inte känna mig kränkt av att bli kallad neger. Det beror ju helt på hur också. Om någon gav mig tilltalsnamnet neger så kanske det skulle vara lite kränkande.

@ Arman: Att TYCKA att ordet "neger" är kränkande tycker jag är mer rasistiskt än att använda det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Neger är inte rasistiskt men det är inte heller ett ord som bör användas ofta för att vissa människor kan ta illa upp. Han kunde sagt Lance eller något sånt, han behövde inte använda neger. Det han gjorde bröt inte mot forumsregeln eftersom han varken inte hotade eller kränkte någon. Så lägg av med denna rätt så idiotiska diskussion nu.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...