minigun Skrivet 7 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2004 (redigerad) Med hjälp av Hultans guide lyckades jag knåpa ihop en kub. Det gjorde ont att krocka i den ska ni veta. BILD: I den här topicen kan mapping i övrigt diskuteras. Redigerad 7 mars, 2004 av minigun Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 7 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2004 grattis! *klappar dig på axeln* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 7 mars, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2004 Det är inte så svårt att följa en guide. Men nu ska jag fördjupa mig i mapping. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 7 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2004 snyggt Drog i gång mitt gammla projekt.... Strand cafet om någon kommer ihåg. Cafet kommer att släppas snart i en beta version, ska bara fixa nåra av dom största buggarna jag råkat ha skappat :">. Detta är min första mapp. Här kommer en bild: Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 7 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2004 WOOOOOW! Kan man gå in i den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 7 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2004 snygg lunch!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 7 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2004 (redigerad) WOOOOOW! Kan man gå in i den? japp ( ) Redigerad 7 mars, 2004 av LunCh Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 7 mars, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2004 Jag har en fråga...i hultans guide på steg 8 ska man skriva in två koder i 2 filer. Jag antar att de inte alltid ska vara likadana så n undrar jag vad de här koderna gör..vad de bestämmer. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 7 mars, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2004 Jag gjorde ett trapp-liknande object och la in det på ocean drive. Men när jag går ut från hotellet låser sej spelet och med en knapptryckning är jag tillbaka i windows. Vad kan jag gjort för fel?? Tacksam för svar på ovanstående inlägg också! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_thule_ Skrivet 7 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2004 snyggt Drog i gång mitt gammla projekt.... Strand cafet om någon kommer ihåg. Cafet kommer att släppas snart i en beta version, ska bara fixa nåra av dom största buggarna jag råkat ha skappat :">. Detta är min första mapp. ser ju ut som att du bara har flyttat det där cafeét som man får uppdragen vid hos Kubanerna.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 7 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2004 ser ju ut som att du bara har flyttat det där cafeét som man får uppdragen vid hos Kubanerna.. Har för mig att det var det han gjorde. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 7 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2004 Jag har en fråga...i hultans guide på steg 8 ska man skriva in två koder i 2 filer. Jag antar att de inte alltid ska vara likadana så n undrar jag vad de här koderna gör..vad de bestämmer. De två koderna ska du vara aktsamma om.. Det unika nummret som man ska skriva.. Om du ska lägga in en massa saker så måste du ge varje sak ett eget nr.. Så du höjer talet med 1 för varje ny sak som du lägger in.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 7 mars, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2004 (redigerad) Om det ska vara 1 nytt objekt ska det stå som i 1:a quoten? "namn" ska bytas ut mot namnet som dff-filen har? Eller hur? Det första 4764 är det unika numret och nästa objekt som ska in ska ha 4765 som unikt nummer?Eller...?? Siffrorna som kommer efter "namn" anger bara positionen som objektet ska ha??? inst 4764, namn, 230.85, -1265, 19.43, 1, 1, 1, 0.551854, -0.833758, 0.0167337, 0.00495675 end cull end path endSå om jag ska ha 2 nya objekt, blir det då så här?: inst 4764, namn, 230.85, -1265, 19.43, 1, 1, 1, 0.551854, -0.833758, 0.0167337, 4765, namn, 230.85, -1265, 19.43, 1, 1, 1, 0.551854, -0.833758, 0.0167337, 0.00495675 end cull end path end Men en annan position på det andra objektet? Jag kanske har fel på allt men rätta alla mina fel. Redigerad 7 mars, 2004 av minigun Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 7 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2004 Japp, men glöm inte att ändra i både IPL & IDE. och raden "0.00495675" får du ta bort Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 7 mars, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2004 Japp, men glöm inte att ändra i både IPL & IDE. och raden "0.00495675" får du ta bort Vad är "0.00495675" för något och varför ska jag ta bort den? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 7 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2004 (redigerad) om den till hör den översta raden så måste den sitta i hopp med den. Om du har kvar "0.00495675" så tror VC att det är ett nytt obejekt. Det ska vara så här inst 4764, namn, 230.85, -1265, 19.43, 1, 1, 1, 0.551854, -0.833758, 0.0167337, 4765, namn, 230.85, -1265, 19.43, 1, 1, 1, 0.551854, -0.833758, 0.0167337, 0.00495675 end cull end path end Redigerad 7 mars, 2004 av LunCh Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 7 mars, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2004 Jag blir inte riktigt klok på det här.. Har 0.00495675 med objektets position att göra? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 8 mars, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2004 Jag vet, jag frågar jättemycket. :"> Men nu har en till fråga dykt upp! Om jag gör en modell i zmodeler som har en annan form än just en kub....ska man göra på samma sätt med den för att få in den i Vice City som man gjorde med kuben??? Eller blir det någon skillnad....? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 8 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2004 Jag vet, jag frågar jättemycket. :"> Men nu har en till fråga dykt upp! Om jag gör en modell i zmodeler som har en annan form än just en kub....ska man göra på samma sätt med den för att få in den i Vice City som man gjorde med kuben??? Eller blir det någon skillnad....? Det är exakt lika dant.. Om det inte är en bil eller nått sånt konstigt... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 8 mars, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 8 mars, 2004 (redigerad) Nu är det kaos i Liberty City må ni tro! Jag gjorde en liten form i zmodeler för att lägga in i VC, men av någon anledning hakade sej bara spelet så jag försökte lägga in den i GTA3. Men nu råder totalt kaos i Liberty! Den förstörda fiskfabriken ligger mitt på en gata nära "hideout" på portland, och texturer laddas segt och spelet är allmänt buggigt. Callahan Bridge är hel men ändå är den avspärrad och trafiken flödar på den som vilken dag som helst. Men figuren jag gjorde finns inte där! Jag laddar upp ett PicPack med 4 bilder så att ni kan kolla in hur det ser ut i GTA3 för mig. PicPack.zip Redigerad 8 mars, 2004 av minigun Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.