Flumm Skrivet 6 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2004 (redigerad) (VICE CITY) Jag behöver lite hjälp med memory hacking... Jag skulle vilja veta de statiska adresserna för koordinaterna (inte dma). Och hur lyckas man hitta dom med en memory searcher utan att ha nån aning om sina koordinater?... En sak till: Hur tar man reda på den statiska adressen om man har DMA adressen? Redigerad 6 mars, 2004 av Flumm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 6 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2004 Är jag dum eller är det här något man bör förstå sej på?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 6 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2004 vad du prata om? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flumm Skrivet 6 mars, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2004 Nja det är ganska avancerat om man inte läser lite om det Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 6 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2004 Hittade det här bland några av mina gamla anteckningar: Minnesadresser Vice City: 0x822840/0x822848 VC 1.0 - 0x7e49c0 VC 1.1 - 0x7e49c8 Vet inte inte om det är koordinaterna eller inte (dåligt antecknat, jag vet)... men du får väl testa dom och se om de ger resultat... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Flumm Skrivet 6 mars, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2004 (redigerad) Ok, tack, tack... ska testa nu EDIT: VC 1.0 - 0x7e49c0 Denna verkar ej fungera som de ska, och den andra gav positionen men man kunde inte ändra den, inget hände Redigerad 6 mars, 2004 av Flumm Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts