Jump to content

Tål att tänkas på.

Mr Mister
 Share

Recommended Posts

Först vill jag börja med att Stalin var knappast kommunist, kanske när han arbetade med lenin men inte senare, t.ex. så allierade han sig med nazityskland som bedrev en stor kamp mot just kommunismen.

Och det stämmer, varför ska ägaren av stenhuggeriet få majoriteten av pengarna, även om det är han som har betalt dem så har ju arbetaren gjort det möjligt att tjäna pengar på dem, istället för att man gör att chefen blir tillbaka betald (genom att ge han 30kr av 50 i t.ex. två månade) för sina verktyg, när verktygen är betalda så delas pengarna upp lika dvs 25kr till arbetaren och 25kr till chefen.

Men hur ska det vara möjligt att få en fungerande kommunism när landet ifråga får en jättenation emot sig som anser sig ha rätten att göra vad den vill.

Exempel: Vietnam, under hela vietnam kriget så släpptes det lika mpnga bomber som det gjorde under ww2, vet inte exakt hur många soldater som landsattes men över en halv miljon.

Under kriget dödades det mer än 3,5 miljoner vietnameser.

Allt detta var pga att HoChiMinh som var både kommunist och befriade vietnam, han i dagens läge en hjälte i vietnam och deras största stad saigon blev 1975 omdöpt till HoChiMinh city.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 54
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Först vill jag börja med att Stalin var knappast kommunist, kanske när han arbetade med lenin men inte senare, t.ex. så allierade han sig med nazityskland som bedrev en stor kamp mot just kommunismen.

Och det stämmer, varför ska ägaren av stenhuggeriet få majoriteten av pengarna, även om det är han som har betalt dem så har ju arbetaren gjort det möjligt att tjäna pengar på dem, istället för att man gör att chefen blir tillbaka betald (genom att ge han 30kr av 50 i t.ex. två månade) för sina verktyg, när verktygen är betalda så delas pengarna upp lika dvs 25kr till arbetaren och 25kr till chefen.

Men hur ska det vara möjligt att få en fungerande kommunism när landet ifråga får en jättenation emot sig som anser sig ha rätten att göra vad den vill.

Exempel: Vietnam, under hela vietnam kriget så släpptes det lika mpnga bomber som det gjorde under ww2, vet inte exakt hur många soldater som landsattes men över en halv miljon.

Under kriget dödades det mer än 3,5 miljoner vietnameser.

Allt detta var pga att HoChiMinh som var både kommunist och befriade vietnam, han i dagens läge en hjälte i vietnam och deras största stad saigon blev 1975 omdöpt till HoChiMinh city.

USA är världens fiende! >_<:unsure:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Usa är en stor tillgång, Bush är världens fiende. Men Usa:s hjälp skulle man kunna göra jorden jämlik. Det man behöver är en bra ledare.

Vad menar du? USA är byggt på kapitalismens grund! USA vill inte att jorden skall vara jämlik. Hur tror du bensinpriserna hålls nere i USA? Genom att döda tusentals irakier! Jag kan snacka hur mycket skit som helst om USA, men det finns en mystisk kraft som drar mig dit! Jag drömmer om att få åka dit, främst då Kalifornien. Men anledningen beror inte på kapitalismen! Jag skulle hellre åka till Kuba och se hur kommunismen fungerar! >_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ett så jävla rikt och mäktigt land är visst dom enda som är förmögna att skapa en bra jord men givetvis måste dom ändra allt dom tror på och tänka globalt. Föresten tror jag inte på teorierna som säger att krig höjer välståndet. Och bensinpriset är lågt bara för att det knappt är nån skatt på det, det skulle vara så lågt i sverige också om vi inte skattade lika mycket.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja men spelar roll Lord of Slaanesh. En spade är en sån man gräver med.

Sirius, har du verkligen uppdaterad fakta om det? Svarta är nästan lika respekterade som vita där iallafall, eller jag kanske har fel.

Tycker verkligen att det behövs ett maktskifte i USA, Bush är helt jävla blåst. Allt han säger är pinsamt, dessutom är han djupt religös och använder det i sin politik. Jag vet ju iofs inte så mycket om den där andra kandidaten John Carrey (hmm eller var det Jim Carrey ^^) Men det är så sjukt att man måste vara rik som ett svin för att ens ha en chans att blir president kandidat. Jaja, Life goes to shit anyway.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja men spelar roll Lord of Slaanesh. En spade är en sån man gräver med.

Sirius, har du verkligen uppdaterad fakta om det? Svarta är nästan lika respekterade som vita där iallafall, eller jag kanske har fel.

Tycker verkligen att det behövs ett maktskifte i USA, Bush är helt jävla blåst. Allt han säger är pinsamt, dessutom är han djupt religös och använder det i sin politik. Jag vet ju iofs inte så mycket om den där andra kandidaten John Carrey (hmm eller var det Jim Carrey ^^) Men det är så sjukt att man måste vara rik som ett svin för att ens ha en chans att blir president kandidat. Jaja, Life goes to shit anyway.

Jag har varit i usa tre gånger, senaste i februari.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor