Jump to content

Barn som får barn

skribb
 Share

Recommended Posts

Onsdag 10 mars, 21:00

-Barn som får barn

Svensk dokumentär från 2004. Lina är 16 år och går i 9:an. Hon är som alla sina jämnåriga förutom att hon varje morgon lämnar sin dotter på dagis innan hon går till skolan. Hon går först på föräldramöte på sitt barns dagis, för att direkt efter följa med sin pappa på föräldramöte på sin egen skola. Vad är det som driver barn att trotsa sin skeptiska omgivning och stå för sitt beslut att skaffa barn? Dokumentären skildrar Linas och några andra mycket unga föräldrar i sina trevande steg mot en helt ny livssituation. Text-tv 890.

Fick reda på det för att Lina går i min skola :o (Kanske inte är hon, men nån i dokumentären är det iaf ^_^ )

Tänkte att vi kunde diskutera om det nu, och efter dokumentären! Kanske inte skrivs nåt nu men jaja :D

PS. Den sänds i TV4

Redigerad av skribb
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 44
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Sen borde man ju också hinna utbilda sig och allt sånt där för annars är det nästan så att man förstör för ungen eftersom man inte har råd etc.

Och den där trettonåringen som hade fått barn med en femtonåring förstörde verkligen för barnet med att han gjorde det så tidigt. Femtonåringen gjorde det också för tidigt men trettonåringen var värre. Om dom nödvändigtvis ska göra det så kan dom ju iaf använda kondis... helst en Stimorolkondis så får dom tuggummi på köpet (också är det stor risk att kondisen spricker :o ).

Redigerad av Lord of Slaanesh
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och den där trettonåringen som hade fått barn med en femtonåring förstörde verkligen för barnet med att han gjorde det så tidigt. Femtonåringen gjorde det också för tidigt men trettonåringen var värre. Om dom nödvändigtvis ska göra det så kan dom ju iaf använda kondis... helst en Stimorolkondis så får dom tuggummi på köpet (också är det stor risk att kondisen spricker :o ).

kondis = konditori :D

kådis menar du väl ^_^

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

En i min klass har en polare som e ett år yngre än oss hon e 91:a alltså 12-13 år

Hon ska ha barn om några veckor, Precis när "abort tiden" har tagit slut berättade hon att hon hadde gjort håli kondom , hennes föräldrar vet inte om det än, säger bara en grej SJUKT :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

När min syrra gick i 8:an fick en av hennes klasskompisar barn. För nått år sedan eller nått tror jag att hon satt bakom mig och min kompis på en pizzeria(Jag kom ihåg hennes namn...). Och iaf då pratade hon och hennes kompisar med varandra och jag råkade höra att hon nu(Vid 20-21 års ålder)hade 4 barn...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor