Tigern Skrivet 5 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2004 Nu vill jag lära mig modda, en gång för alla. Men vart ska jag starta? Jag försökte kolla på den pinnade tråden, men jag kunde inte se bilderna... Så vet någon vart man kan lära sig? Vilka program behöver man osv. Helst på svenska ska guiderna vara! Tack på förhand! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 5 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2004 Först måste du ju säga vad du vill modda för något...! Textures, modeller, bilar eller banor? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigern Skrivet 5 mars, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2004 Först måste du ju säga vad du vill modda för något...! Textures, modeller, bilar eller banor? Fordon till att börja med! Vad är textures? :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Copstar Skrivet 5 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2004 textures = Bilder eller vad man ska kalla det det är inge måste i gta spelen me det ser bättre ut om du har det tror jag :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Copstar Skrivet 5 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2004 (redigerad) program du behöver är zanoza modeler (zmodeler) Guide Zmodeler sen när du börjar på riktigt är det bra att ha en Blueprint (ritning) men det är inget måste jag har alldrig andvänt det Redigerad 5 mars, 2004 av Copstar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 5 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2004 textures = Bilder eller vad man ska kalla det det är inge måste i gta spelen me det ser bättre ut om du har det tror jag :"> Ja, textures är bilderna som finns överallt i spelet...! Texturmodding är nog bland dem lättaste...! Den allra lättaste måste vara GXT Editor (Text editorn). Du kan väl försöka göra en texturmod, Tigern. Du använder ViceTXD...! PS: Synd att ingen har gör eller har gjort bilmodellmodding guider...! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 5 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2004 Vill du koda, texturera, modellera..? Om du ska börja med fordon kan du antingen moddelera eller texturera.. Om du väljer modellera så bygger du bilen skelett.. Om du väljer texturera så byter du bara skinet på bilen.. Nu vet jag inte vilket du menar för du skrev bara bilar men jag antar att du menar texturera för att du inte har moddat innan och jag tycker du ska börja med nått lätt först.. Du behöver ett målarprog. (paint, PSP, PS) IMG tool TXD tool Sen är det bara att börja med nått smått.. som att byta ut nån textur på nån bil som ett exempel.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Copstar Skrivet 5 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2004 jo det finns en bilmodding guide Bil guide Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigern Skrivet 5 mars, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2004 Vill du koda, texturera, modellera..? Om du ska börja med fordon kan du antingen moddelera eller texturera.. Om du väljer modellera så bygger du bilen skelett.. Om du väljer texturera så byter du bara skinet på bilen.. Nu vet jag inte vilket du menar för du skrev bara bilar men jag antar att du menar texturera för att du inte har moddat innan och jag tycker du ska börja med nått lätt först.. Du behöver ett målarprog. (paint, PSP, PS) IMG tool TXD tool Sen är det bara att börja med nått smått.. som att byta ut nån textur på nån bil som ett exempel.. Danke StellHell, det hjälpte en del. Ja det är nog bäst med att börja med att texturera. Men hur/vart byter man ut texturer på bilarna då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigern Skrivet 5 mars, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2004 jo det finns en bilmodding guide Bil guide han menade här på forumet... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Copstar Skrivet 5 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2004 har du IMG tool? ifall du har exportera tex Bobcat.dff och Bobcat.txd till en mapp tex. Mina Dokument/Bobcat/ använd sen VICE TXD om du använder vice city annars nåt annat och öppna bobcat.txd exportera/extrahera alla texturer till .tga/.bmp och editera sen men om du använder .bmp so måste du rotera eller vad man nu skuller göra :"> jag vet inte om allt stämmer men :"> Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 5 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2004 Ok så här är det. Man lär sig INTE att modda genom guider. Man lär sig själv. när man har forskat omkring lite och kan grunderna till 100%, DÅ kan man börja läsa guider, innehållandes instruktioner för mer avancerade moment. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 5 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2004 IMG Tool 1.3 Vice TXD 1.0b Zanoza Modeler 1.07b Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigern Skrivet 5 mars, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2004 IMG Tool 1.3 Vice TXD 1.0b Zanoza Modeler 1.07b är det allt som behövs? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 5 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2004 IMG Tool 1.3 - Om du ska byta .dff filer (modeller) Vice TXD 1.0b - Om du ska byta/kolla .txd filer (skins, bilder o.s.v) Zanoza Modeler 1.07b - Om du ska redigera modeller, t.ex. göra en bil. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Copstar Skrivet 5 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2004 ja det är det i zmodeler skapar du sakernas form i och vicetxd är programet du behöver för att öppna .txd filer från vice city och IMG tool måste du ha om du vill modda med gta Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigern Skrivet 7 mars, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2004 behöver jag BARA "Zanoza Modeler 1.07b" för att kunna göra/göra om en bil? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 7 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2004 behöver jag BARA "Zanoza Modeler 1.07b" för att kunna göra/göra om en bil? Du behöver alla tre programen.. (4 om du ska göra egna txd) zmd för att fixa modelen, IMGtool för att exportera och importera dff o txd, ViceTXD för att importera och exportera dina texturer.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigern Skrivet 7 mars, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 7 mars, 2004 Du behöver alla tre programen.. (4 om du ska göra egna txd) zmd för att fixa modelen, IMGtool för att exportera och importera dff o txd, ViceTXD för att importera och exportera dina texturer.. hmm... OK, så då är det väl bäst att intallera allting nu på en gång då? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts