Jump to content

Dator

3reZZ
 Share

Recommended Posts

Jag ska köpa en ny dator... och då skulle jag vilja kunna spela dom nya spelen, å se på film å allt möjligt... och enkel att uppgradera..för runt 6000 kr.. då har min kompis byggt ihop denna...

tycker ni den är bra ?? lr värd att köpa ?? finns det nått som fatttas.. lr var det allt.?

Datordelarna

Förklaring till delarna..

1. Chassi (300W innebär att chassit har ett nätagg på 300W) W = Watt

2. Zalman 80x80 är en fläkt med storleken 80x80 (utan fläkt så är det svårare att klocka mer)

3. Abit KV7 är ett bra moderkort med stöd för S-ata osv.

4. Amd Athlon XP2500+ Barton är en processor som är billig och bra eftersom man med lätthet kan dra upp den till 3200+

5.Kingston KVR400 512mb är de bästa minnesstickorna på marknaden enligt mig, man får ut mer prestanda utav "Dual Channel". Men om du någonsin ska uppgradera så är det mycket bättre att börja med ett starkt minne.. (för då kör du dual med 2 st starkare)

6. Hitachi Diskstar 160gb är en bra och relativt tyst hårddisk (26db) db=decibell

7. Standard 1.44Mb 3.5 "floppy white (En vit floppy = disketstation)

8. Lite-ON CD-RW är en CD-Brännare som bränner i 52x

9. Hightech Excalibur ATI Radeon 9600XT är en av de bättre grafikkorten på marknaden..

Redigerad av 3reZZ
Länk till kommentar
Dela på andra sidor