3reZZ Skrivet 4 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2004 (redigerad) Jag ska köpa en ny dator... och då skulle jag vilja kunna spela dom nya spelen, å se på film å allt möjligt... och enkel att uppgradera..för runt 6000 kr.. då har min kompis byggt ihop denna... tycker ni den är bra ?? lr värd att köpa ?? finns det nått som fatttas.. lr var det allt.? Datordelarna Förklaring till delarna.. 1. Chassi (300W innebär att chassit har ett nätagg på 300W) W = Watt 2. Zalman 80x80 är en fläkt med storleken 80x80 (utan fläkt så är det svårare att klocka mer) 3. Abit KV7 är ett bra moderkort med stöd för S-ata osv. 4. Amd Athlon XP2500+ Barton är en processor som är billig och bra eftersom man med lätthet kan dra upp den till 3200+ 5.Kingston KVR400 512mb är de bästa minnesstickorna på marknaden enligt mig, man får ut mer prestanda utav "Dual Channel". Men om du någonsin ska uppgradera så är det mycket bättre att börja med ett starkt minne.. (för då kör du dual med 2 st starkare) 6. Hitachi Diskstar 160gb är en bra och relativt tyst hårddisk (26db) db=decibell 7. Standard 1.44Mb 3.5 "floppy white (En vit floppy = disketstation) 8. Lite-ON CD-RW är en CD-Brännare som bränner i 52x 9. Hightech Excalibur ATI Radeon 9600XT är en av de bättre grafikkorten på marknaden.. Redigerad 4 mars, 2004 av 3reZZ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 4 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2004 Den duger väl Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 4 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2004 Byt ut moderkortet mot ett med nForce2 eller nForce 2 Ultra. Lägg ut mer pengar på nätaggregatet (chassit) exempelvis Chieftec. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 5 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2004 Lägg på nån hundring och köp en hårddisk med 8 mb chache istället för 2 mb. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MR_Lene Skrivet 5 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2004 Bara en fläkt?! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lance Vance Dance Skrivet 5 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2004 Byt 3D-kortet mot ett 9800 pro för några hundralappar mer Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
3reZZ Skrivet 5 mars, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2004 Lägg på nån hundring och köp en hårddisk med 8 mb chache istället för 2 mb. vad e det för skillnad ?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 5 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2004 vad e det för skillnad ?? Ser du dåligt? Du får 6 mb mer i cache... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 5 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2004 vad e det för skillnad ?? Snabbare... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 5 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2004 3. Abit KV7 är ett bra moderkort med stöd för S-ata osv. Välj ett EPoX EP-8RDA, EP-8RDA+ eller EP-8RDA+3... Dom är mycket bättre och du behöver inte punga ut mycket pengar extra.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
3reZZ Skrivet 5 mars, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2004 Ser du dåligt? Du får 6 mb mer i cache... jag vet inte.. vad cache e.. det var därför idi0t Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
3reZZ Skrivet 5 mars, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2004 Välj ett EPoX EP-8RDA, EP-8RDA+ eller EP-8RDA+3... Dom är mycket bättre och du behöver inte punga ut mycket pengar extra.. vad e det för skillnad?? varför e dom bättre Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Green_Goblin Skrivet 5 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2004 jag vet inte.. vad cache e.. det var därför idi0t Du behöver inte säga idiot till honom bara för det... Annars är du p0ckad. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
virre_viking Skrivet 5 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2004 (redigerad) Själv har ja en grym dell haha 3rezz du fattar Redigerad 5 mars, 2004 av virre_viking Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
3reZZ Skrivet 5 mars, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2004 Du behöver inte säga idiot till honom bara för det... Annars är du p0ckad. men asså han ba seru dåligt eller ?? skitsamma Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
3reZZ Skrivet 5 mars, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2004 är denna Datorn bättre ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Add3 Skrivet 5 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2004 yop! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 5 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2004 jag vet inte.. vad cache e.. det var därför idi0t Det fattar jag väll at du menade, men det var inte det du frågade. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 5 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2004 SOm sagt, ifall du har råd, släng ut ett par hundralappar extra på ett Radeon9800 Pro. Eller ett 9600 Pro, du kan flasha dem till XT efteråt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 6 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2004 (redigerad) är denna Datorn bättre ? Fortfarande ett skit nätaggregat. Ta Epox inte Aopen. Redigerad 6 mars, 2004 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts