Jump to content

Dödligt Spel

Weener
 Share

Recommended Posts

Ikväll Kl 21.00 på TV4 kommer en dokumentär om våldsamma spel.

Info

Dödligt spel

Svensk dokumentär från 2004. Världsledande forskare presenterar sina senaste rön om hur dataspel påverkar hjärnan. Dessutom ett besök bakom kulisserna hos världens största dataspelstillverkare.

Ska kolla på det, har sett reklam för det, dom visade bla, Postal 2

Enjoy :D

Redigerad av Hoggert
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 50
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

tror jag me.... dom kommer göra spelen (som typ postal2 och GTA) så våldsamma som dom kan... typ.. plocka upp en hora och efteråt slå ihjäl henne me en golf-klubba, skjuta på henne och sen köra över henne.. skulle ju inte förvåna mig... :D

en hora blev iaf ner slagen med en klubba, halvt rätt B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jaru nu har man kollat och dett ända jag kan säga är att det är skit :D.

Hur många har tillgång till vapen i USA? Nästan alla

Hur många har tillgång till vapen i Sverige? nästan inga.

Det är bara i USA som det har hänt att dom har dödat folk i skolor och lite andra saker. Och dom barn som gör det är lätt på verkade och sjuka i huvudet. Alla har nästan tillgång till vapen i USA och kan därför använda dom till att döda. Så man kan ju inte bara skylla på dataspelen. B)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Något som gör mig riktigt förbannad är när folk medvetet säger fel för att det låter bättre. Först nämner de GTA3 och visar bilder på fodralet sedan får man se bilder från Vice City och detta för att producenterna antagligen tyckte att det lät bättre att kalla spelet för GTA3 än för sitt riktiga namn. <_<

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

HeatoN var med! <_<

Heaton suger.. Han är sämst i SK..

Men men.. jag quotar mig själv i kommentarerna:

För det fösta vill jag bara säga lol på alla forskare och hjärnskrynklare som försöker att förstå sig på datorspelens känsla.. Av de fallen dom visade så kunde man av det dom berättade ganska fort lista ut att någon psykisk störning måste ägt rum.. Ta t.ex. den tyska eleven.. Han spelade våldsspel och blev avstängd av skolan för att han inte gjorde sina läxor.. Skulle inte ni bli arga på eran skola om ni blev avstängda? Jag tror så.. Men inte skulle ni fixa fram vapen och skjuta alla ni såg i skolan.. Sen så skulle ni inte kunna få tag på vapen heller.. Jag blir så jävla förbannad på dom dumma jävlarna så jag bara vill slänga ut TV:n genom fönstret..

Sen till den dumme jävla JK.. Han vill åtala spelen för att dom är rasistiska och kvinnokränkande.. Men han har inte tänkt på att om en svart man spelar postal och dödar en vi så är ju han lika mycket rasist.. Och om en tjej spelar det och dödar en kille så är ju hon fan mansdiskrimerare..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor