Weener Skrivet 4 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2004 (redigerad) Ikväll Kl 21.00 på TV4 kommer en dokumentär om våldsamma spel. Info Dödligt spel Svensk dokumentär från 2004. Världsledande forskare presenterar sina senaste rön om hur dataspel påverkar hjärnan. Dessutom ett besök bakom kulisserna hos världens största dataspelstillverkare. Ska kolla på det, har sett reklam för det, dom visade bla, Postal 2 Enjoy Redigerad 4 mars, 2004 av Hoggert Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 4 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2004 öhm du hoggert... det har typ stått på gtasajtens nyhets sida sen i morse... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Speeder Skrivet 4 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2004 Jo, men... detta är ett diskussionsforum och vad gör man här? Diskuterar! Och jag tror Hoggert menade att vi kunde kommentera programmet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Burner Skrivet 4 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2004 Jag ska titta på det. Undra vad dom säger om GTA?? Dom kommer nog att överdriva om våldet i spelet Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 4 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2004 tror jag me.... dom kommer göra spelen (som typ postal2 och GTA) så våldsamma som dom kan... typ.. plocka upp en hora och efteråt slå ihjäl henne me en golf-klubba, skjuta på henne och sen köra över henne.. skulle ju inte förvåna mig... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SuXx Skrivet 4 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2004 tror jag me.... dom kommer göra spelen (som typ postal2 och GTA) så våldsamma som dom kan... typ.. plocka upp en hora och efteråt slå ihjäl henne me en golf-klubba, skjuta på henne och sen köra över henne.. skulle ju inte förvåna mig... en hora blev iaf ner slagen med en klubba, halvt rätt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 4 mars, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2004 Nu är det paus, dom berättade om massaker osv GTA: VIce City var med,men fan vad jag stör mig på att dom sa Grand Theft auto 3 när det e VC Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 4 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2004 lol! samma sak här! tycker de e lite dumt.. innan visade dom StarCraft och sa att det var WarCraft.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Game_X Skrivet 4 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2004 (redigerad) Man hörde ju också att dom kunde mycket om spel... Edit: Vi postade samtidigt LunCh... Redigerad 4 mars, 2004 av Game_X Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 4 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2004 Jaru nu har man kollat och dett ända jag kan säga är att det är skit . Hur många har tillgång till vapen i USA? Nästan alla Hur många har tillgång till vapen i Sverige? nästan inga. Det är bara i USA som det har hänt att dom har dödat folk i skolor och lite andra saker. Och dom barn som gör det är lätt på verkade och sjuka i huvudet. Alla har nästan tillgång till vapen i USA och kan därför använda dom till att döda. Så man kan ju inte bara skylla på dataspelen. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 4 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2004 Vi har snackat för fullt om det på IRC.. Kan inte beskriva hur arg jag blir på sånna här dokumentärer.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 4 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2004 Vi har snackat för fullt om det på IRC.. Kan inte beskriva hur arg jag blir på sånna här dokumentärer.. Det finns visserligen mycket värre exempel än den här, men jag håller med! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 4 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2004 Något som gör mig riktigt förbannad är när folk medvetet säger fel för att det låter bättre. Först nämner de GTA3 och visar bilder på fodralet sedan får man se bilder från Vice City och detta för att producenterna antagligen tyckte att det lät bättre att kalla spelet för GTA3 än för sitt riktiga namn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
LunCh Skrivet 4 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2004 Det här kommer inte bli bra inte alls ni som har läst nyheten på GTAsajten förstår nog, tänk vad skit som kommer att hända ny om det går igenom . Hoppas inte *håller tummarna* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Zyber Skrivet 4 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2004 Det här kommer inte bli bra inte alls ni som har läst nyheten på GTAsajten förstår nog, tänk vad skit som kommer att hända ny om det går igenom . Hoppas inte *håller tummarna* Nä, man blir ******* orolig... *håller varenda finger och tå* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 4 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2004 Vänta nu! En till topic!! Finns en till i Vice City forumet! Och jag som just skrev världens längsta inlägg där och så kommer jag hit och ´hittar den riktiga(?) topicen!!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 4 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2004 nått jag stör mig på var att dom sa ''nu kan man även skjuta och mörda kvinnor och man får högre belöning för det'' nått sånt sa dom.. skulle gärna veta vilket spel dom pratar om.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
epix Skrivet 4 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2004 HeatoN var med! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 4 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2004 HeatoN var med! Heaton suger.. Han är sämst i SK.. Men men.. jag quotar mig själv i kommentarerna: För det fösta vill jag bara säga lol på alla forskare och hjärnskrynklare som försöker att förstå sig på datorspelens känsla.. Av de fallen dom visade så kunde man av det dom berättade ganska fort lista ut att någon psykisk störning måste ägt rum.. Ta t.ex. den tyska eleven.. Han spelade våldsspel och blev avstängd av skolan för att han inte gjorde sina läxor.. Skulle inte ni bli arga på eran skola om ni blev avstängda? Jag tror så.. Men inte skulle ni fixa fram vapen och skjuta alla ni såg i skolan.. Sen så skulle ni inte kunna få tag på vapen heller.. Jag blir så jävla förbannad på dom dumma jävlarna så jag bara vill slänga ut TV:n genom fönstret.. Sen till den dumme jävla JK.. Han vill åtala spelen för att dom är rasistiska och kvinnokränkande.. Men han har inte tänkt på att om en svart man spelar postal och dödar en vi så är ju han lika mycket rasist.. Och om en tjej spelar det och dödar en kille så är ju hon fan mansdiskrimerare.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 4 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2004 Det vi spelare har fattat är att det bara är på skoj... vilket dom som inte spelar inte har förstått än. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts