BTBoresund Skrivet 3 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2004 Ska ni se den? Den kommer i alla fall på TV4 kl 21 ikväll! Den ska handla om hur farligt det är för "alla" att spela våldsama data spel, dom kommer också att givetvis visa bilder från Vice City. Undrar om det här ska komma att äventyra san andreas på något vis, att dom drar ner lite på våldet kanske eller nåt. Jag tror i alla fall att den här långa debatet dom har haft hela veckan kommer ställa till det för oss! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 3 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2004 http://www.gtasajten.com/forum/index.php?showtopic=13210 Men nej, jag kommer nog inte se den. Jag ska sova då. (För ren info går jag och lägger mig direkt när jag kommer hem från skolan... så ni inte får för er att jag är knäpp ) Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BTBoresund Skrivet 4 mars, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2004 Det var ingen dikustion där ju! Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ghost Rider Skrivet 4 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2004 Jag ska se den... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Burner Skrivet 4 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2004 Jag ska sed den. Undra vad dom säger om GTA Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ghost Rider Skrivet 4 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2004 Dom sa inte så mycket om just GTA dom pratade ju mest om mord på skolor. Fast jag tyckte det var intressant ändå. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 4 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2004 De pratade om våldsspel i allmänhet. CS, GTA, Medal Of Honor, mfl. De pratade om någon sorts avtrubbning, och de jämförde det med första gången en soldat skulle döda en fientlig soldat. De tränas, avtrubbas så att de inte ska tveka att skjuta fienden i skarpt läge. Någon menade att spärren som man normalt har - att jag kan inte skjuta den här människan - sakta nöts bort ju mer man spelar. Ju fler man dödar desto lättare känns det och tillslut kan man döda i verkligheten. Detta tror dock inte jag på. Jag kan spela i timmar och skjuta människa efter människa utan att tveka en enda gång. Men hur mycket jag än spelar så skulle jag inte kunna göra det på riktigt. Jag ser en enormt klar gräns mellan spel och verklighet. Om jag ställdes i situationen att jag i ett spel siktar med en pistol på en människa så skulle jag självklart trycka av utan att tveka. Men ställdes jag inför samma situation på riktigt så skulle jag släppa pistolen omedelbart och säga: - Nej, jag kan inte skjuta en människa! Eller något i den stilen. Jag skulle inte ens fundera i 1 sekund på om jag skulle skjuta eller inte. Svaret är redan givet för mig - Jag skjuter inte. Så klar är gränsen mellan spel och verklighet för mig och jag hoppas och tror att gränsen är lika klar för er. När jag sitter och spelar är det inte ens alltid jag tänkter på att jag faktiskt dödar en människa i spelet. Spelet är så overkligt för mig. ...men....vi får se hur det här slutar. Jag hoppas iallafall att det inte kommer att bli ett förbjud på en egentligen obetydande pixelmassa i olika färger som rör på sej på olika sätt beroende på vilka knappar du trycker ner. Detta kombinerat med olika ljud. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Diver Skrivet 4 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2004 Det låter ju bra men kan ju ses som en hoper bokstäver på ett vitt papper Så lätt skall det nog inte slås undan men nog tror jag att tillgång till vapen är en större fara Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 4 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2004 Man lär sig lika lite om att använda riktiga vapen av att spela Counter-Strike som man lär sig att bli en ny Zlatan av att spela FIFA 2002. http://www.aftonbladet.se/vss/debatt/story...,215910,00.html Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
BTBoresund Skrivet 4 mars, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2004 Det var ju bara 5st som hadde dödat en massa folk (Som dom tog upp i alla fall) och hur många är det som spelar spel? Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 4 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2004 Som om jag skulle gå runt o skuta snutar med shoguns för att jag spelat gta3 / vc Det verkar ju helt knäppt..Det är ju bara psykon som dödar folk pga spel Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Peskele Skrivet 4 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2004 de flesta ministar är för seriösa . Dom tror attallt som händer i spel ska hända i verkligheten , men isåfall skulle väl flera miljoner ha blivit nya mördare Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigern Skrivet 4 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2004 Jag såg inte den, jag tittade på golf! Man blir ändå bara sur när man hur de såga så om Vice city... Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Peskele Skrivet 5 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2004 bara för att de själva inte klarar av det och är "högre" så behöver de inte hålla på att fjanta sig hela tiden Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 5 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2004 Jag håller med dom till stor del. Fast våldsspelen i sig tror jag inte är farliga. Man måste vara helt jävla sjuk för att göra så som på Columbine och att vara helt jävla sjuk kombinerat med grova våldsspel är det som är farligt. Jag tycker absolut inte att man ska censurera våldet i spel, våld i spel är roligt. Vad man borde göra är att få bort vapen från samhället. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 5 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 5 mars, 2004 Bilspel så som Need For Speed serien kan vara grund för fler dödsfall och personskador än vad våldsspelen är. För att påverkas av ett våldsspel och begå våldsbrott krävs en psykiskt sjuk människa. Det är inte så många som behöver sätta livet till pga såna människor för att det inte finns så många. (Även om bara 1 är för mycket). Dödsfallen i trafiken är mycket fler, och jag tror att vemsomhelst kan påverkas av ett bilspel. Man kanske suttit och spelat NFS HP2 några timmar och sedan ska man bege sej ut och köra i sin bil. Då kanske man får lust att ge lite extra gas och kanske smyga sej över hastighetsgränsen och då är man en trafikfara. Farlig både för sej själv och andra. Att påverkas på det sättet känns ganska naturligt och jag själv kanske skulle kunna påverkas så. Kanske inte så att jag kör 250 på en 90-väg, men jag kanske skulle smyga över gränsen litegrann. Och då är det farligt. Därför tror jag att bilspel är farligare för oss människor än vad våldsspel är. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
bf_ves Skrivet 6 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2004 Jepp jag har också sett den. Men det är inte så farligt. Bara man inte blir beroende av spelen så är det ok. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 6 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2004 en relativt frisk människa kan skilja på spel och verklighet, skulle aldrig i min vildaste fanasi tänka mig och döda en annan person..såsom i Vice City eller Postal.. Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts