Jump to content

Darth Vader...?

Arman
 Share

Recommended Posts

Kan dra några gamla teorier!

Enligt orginalmanuset(George Lucas 80-talet)så lurar Darth Sidious(Senator Palpatine, Kejsare i dom gamla filmerna)i Anakin att Count Dooku kidnappat Amidala(Iof har han det...så han luras väl inte ändå...eller?)och fört henne till en lavaplanet. Anakin far dit och dödar Dooku(Framför ögonen på Palpatine och Obi1)Palpatine avslöjar sitt rätta jag och försöker "konvertera" anakin. Obi1 stegar fram ur skuggorna. På nått sätt uppstår en svärdsfajt mellan dom och Anakin faller till slut ner i lavan. Det blivande imperiet räddar honom, men skadorna tvingar honom att "bo" i Darth Vader kostymen för att överleva.

Det var nånting sånt...kanske är ändrat nu iof.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Kan dra några gamla teorier!

Enligt orginalmanuset(George Lucas 80-talet)så lurar Darth Sidious(Senator Palpatine, Kejsare i dom gamla filmerna)i Anakin att Count Dooku kidnappat Amidala(Iof har han det...så han luras väl inte ändå...eller?)och fört henne till en lavaplanet. Anakin far dit och dödar Dooku(Framför ögonen på Palpatine och Obi1)Palpatine avslöjar sitt rätta jag och försöker "konvertera" anakin. Obi1 stegar fram ur skuggorna. På nått sätt uppstår en svärdsfajt mellan dom och Anakin faller till slut ner i lavan. Det blivande imperiet räddar honom, men skadorna tvingar honom att "bo" i Darth Vader kostymen för att överleva.

Det var nånting sånt...kanske är ändrat nu iof.

Japp, Har sett några bilder från nångon bok då man ser när han trillar i lavan.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

mm..han slaktar hela "byn"...man märker att han har svårt att behärska sig..och sen tror jag att den mörka sidan ser svagheten och ilskan i honom, och så försöker de få honom till den mörka sidan, och han pallar inte trycket..vilket Luke Skywalker gjorde...det är iaf min teori...vet inte säkert..

Funnylin har säkert rätt.. ^_^

Redigerad av Everest
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Man ser tydligt i Episod II hur han allt kommer närmare och närmare till den mörka sidan

Först och främst, han slaktar hela Sandfolk byn = Hat

Sen dör hans morsa = Sorg, Depression

Han är kär/tilsammans med Padme = Kärlek (En jediriddare får inte känna kärlek)

Sen i Episod III kommer förmodligen Padmé dö, eftersom i ROTJ så säger Leia "Min mor dog när jag var väldigt liten" typ och då kommer han bli total deppad, och så kommer han på något sätt bli ovän med Obi 1, som var hans bästa vän, och det blir för mycket för Anakin... ^_^

Ja, jag är ett Starwars fan :unsure:

Ps. Det Funnylin sa om Anakin och lavan, det förklarar var han får sin dräkt ifrån (svåra brännskador) Ds

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ps. Det Funnylin sa om Anakin och lavan, det förklarar var han får sin dräkt ifrån (svåra brännskador) Ds

Fast jag är nästan säker på att dom har ändrat hela manuset(Lixom orginal manuset har ju legat på internet ganska länge). Dom vore nästan dumma om dom använde det där.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor