Arman Skrivet 29 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2004 Jag såg nyss Star Wars: Episod 1 på TV4 och jag har en fråga angående Anakin Skywalker...! Hur blir han Darth Vader, han är ju liksom god hela tiden eller hur? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 29 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2004 (redigerad) Han går väl över till den mörka sidan sen eller nå't som dom ville få Luke att göra i 4/5/6. Det kommer väl i episod 3 när han blir busig. Holy shit, jag låter som ett flummigt Star Wars-freak. Edit: Stavfel!! Redigerad 29 februari, 2004 av Topp3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 29 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2004 Han går väl över till den mörka sidan sen eller nå't... Jag vet att han går över till den mörka sidan men jag vet inte varför... Man kanske inte vet varför, kanske avslöjas i episod 3... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 29 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2004 Jag vet att han går över till den mörka sidan men jag vet inte varför... Man kanske inte vet varför, kanske avslöjas i episod 3... Det är för att han har ilska inom sig eller nåt sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arman Skrivet 29 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2004 Det är för att han har ilska inom sig eller nåt sånt. Jaha, okej...! Det skulle man kunna märka i episod 1 tycker jag...! En tabbe av George Lucas...! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
FerkurZ Skrivet 29 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2004 Kanske är nått med den där Prissesan eller nått? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 29 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2004 (redigerad) Jaha, okej...! Det skulle man kunna märka i episod 1 tycker jag...! En tabbe av George Lucas...! Jo det kan man tror jag. han vill ju döda Darth Moul eller nåt sånt väl? Redigerad 29 februari, 2004 av GTA3 freak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 29 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2004 Kan dra några gamla teorier! Enligt orginalmanuset(George Lucas 80-talet)så lurar Darth Sidious(Senator Palpatine, Kejsare i dom gamla filmerna)i Anakin att Count Dooku kidnappat Amidala(Iof har han det...så han luras väl inte ändå...eller?)och fört henne till en lavaplanet. Anakin far dit och dödar Dooku(Framför ögonen på Palpatine och Obi1)Palpatine avslöjar sitt rätta jag och försöker "konvertera" anakin. Obi1 stegar fram ur skuggorna. På nått sätt uppstår en svärdsfajt mellan dom och Anakin faller till slut ner i lavan. Det blivande imperiet räddar honom, men skadorna tvingar honom att "bo" i Darth Vader kostymen för att överleva. Det var nånting sånt...kanske är ändrat nu iof. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 29 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2004 Kan dra några gamla teorier! Enligt orginalmanuset(George Lucas 80-talet)så lurar Darth Sidious(Senator Palpatine, Kejsare i dom gamla filmerna)i Anakin att Count Dooku kidnappat Amidala(Iof har han det...så han luras väl inte ändå...eller?)och fört henne till en lavaplanet. Anakin far dit och dödar Dooku(Framför ögonen på Palpatine och Obi1)Palpatine avslöjar sitt rätta jag och försöker "konvertera" anakin. Obi1 stegar fram ur skuggorna. På nått sätt uppstår en svärdsfajt mellan dom och Anakin faller till slut ner i lavan. Det blivande imperiet räddar honom, men skadorna tvingar honom att "bo" i Darth Vader kostymen för att överleva. Det var nånting sånt...kanske är ändrat nu iof. Japp, Har sett några bilder från nångon bok då man ser när han trillar i lavan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
klas_knas Skrivet 29 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2004 för alla som sett epII är ilskan självklar *tar fram DVDn och tittar på sandpeople-slakten* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 29 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2004 för alla som sett epII är ilskan självklar *tar fram DVDn och tittar på sandpeople-slakten* Hehe, Helt klart han blir ju förbannad där :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 29 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2004 (redigerad) mm..han slaktar hela "byn"...man märker att han har svårt att behärska sig..och sen tror jag att den mörka sidan ser svagheten och ilskan i honom, och så försöker de få honom till den mörka sidan, och han pallar inte trycket..vilket Luke Skywalker gjorde...det är iaf min teori...vet inte säkert.. Funnylin har säkert rätt.. Redigerad 29 februari, 2004 av Everest Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 29 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2004 I Episod I säger ju Yoda att han har fruktan i sig och att rädsla och sånt leder till vrede och att han hade ont i sig när Anakin skulle tränas till Jediriddare... Eller? Var längesen jag såg den.... men nåt sånt var et ju iaf. Sen så tror jag nån lurar honom i episod 2 eller nåt sånt. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 29 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2004 mm...sant..i tvåan ser man väl Sidious planera att de vill ha över Anakin..fast jag kommer kanske ihåg fel, det var ganska länge sen jag såg den... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Weener Skrivet 29 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 29 februari, 2004 Man ser tydligt i Episod II hur han allt kommer närmare och närmare till den mörka sidan Först och främst, han slaktar hela Sandfolk byn = Hat Sen dör hans morsa = Sorg, Depression Han är kär/tilsammans med Padme = Kärlek (En jediriddare får inte känna kärlek) Sen i Episod III kommer förmodligen Padmé dö, eftersom i ROTJ så säger Leia "Min mor dog när jag var väldigt liten" typ och då kommer han bli total deppad, och så kommer han på något sätt bli ovän med Obi 1, som var hans bästa vän, och det blir för mycket för Anakin... Ja, jag är ett Starwars fan Ps. Det Funnylin sa om Anakin och lavan, det förklarar var han får sin dräkt ifrån (svåra brännskador) Ds Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 1 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 1 mars, 2004 Ps. Det Funnylin sa om Anakin och lavan, det förklarar var han får sin dräkt ifrån (svåra brännskador) Ds Fast jag är nästan säker på att dom har ändrat hela manuset(Lixom orginal manuset har ju legat på internet ganska länge). Dom vore nästan dumma om dom använde det där. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 6 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2004 Brännskadad Ani. http://www.aotctc.com/forums/files/anakinclose.jpg Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Crice Skrivet 6 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2004 Brännskadad Ani. http://www.aotctc.com/forums/files/anakinclose.jpg Oh fuck vad äcklig! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Everest Skrivet 6 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2004 Shit...man fattar ju varför han har mask å grejer.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 6 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2004 Jo, men har du inte sett de "gamla" filmerna (Ep 4, 5, 6) ? Där är han ju helt vit Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts