Curly Skrivet 27 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2004 Igår kväll (närmare bestämt kl. 21) så fick jag min nya kommun dator levererad och jag bar ju upp den snabbt som attan och kopplade in allting. Allt fungerade, utom ljudet. Igår så gav högtalarna inte ett enda ljud, men idag så spelas en kort snutt av start ljudet i Win XP upp, men sen så slutar det direkt. Jag har satt in olika CD-skivor med drivrutiner och annat skoj men allting verkade vara förinstalerat, så det verkar inte bero på drivrutiner. Jag har ett antal gånger försökt spela upp nån musik som ligger i mina dokument men det fungerar ej. Någon som vet vad problemet är? Någon som vet vad jag ska göra? Om ingen här vet får jag väl kontakta el supporto Datorn: Fujitsu-Siemens moderkort med i865PE P4 3.2GHz 800Mhz fsb HT Creative Soundblaster Audigy 2 Platinum (fjärrkontroll och frontpanel) Högtalare: Creative Inspire T5400 5.1 Snälla hjälp mig, vad är en dator utan ljud?! (Kopierat från min tråd på http://forum.sweclockers.com) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Karatemorfar Skrivet 27 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2004 Kolla sladden om den är i korekt Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 27 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2004 Kolla sladden om den är i korekt Sladdarna är i som de ska... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 27 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2004 konstigt. Testa med att sänka ljudaccelerationen i dxdiag. Hjälper det skule jag nog LADDA NER NYA drivrutiner. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 27 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2004 (redigerad) konstigt. Testa med att sänka ljudaccelerationen i dxdiag. Hjälper det skule jag nog LADDA NER NYA drivrutiner. Det hjälpte tyvärr inte Redigerad 27 februari, 2004 av Curly Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 27 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2004 joo, jag läste det där...men de drivrutiner jag får med datorn fungerar inte så jag laddar alltid ner de senaste. Det var mitt tips till dig...testa iallafall sänka ljudaccelerationen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 27 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2004 Jag sänkte ljudaccelerationen men det gjorde ingen skillnad, jag laddade nyss ner och instalerade de nya drivrutinerna också men till ingen nytta, får väl ringa supporten Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 28 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2004 Jag sänkte ljudaccelerationen men det gjorde ingen skillnad, jag laddade nyss ner och instalerade de nya drivrutinerna också men till ingen nytta, får väl ringa supporten Åh, sånt tycker jag är så pinsamt, så det gör jag aldrig. Fixar allting själv, det löser sej alltid tillslut. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 28 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2004 Äh, det var ingenting någon här kunde göra ändåså, har suttit och pratat med supporten i en halvtimme och tillslut så kom vi/han fram till att jag skulle formatera hårddisken. Men det hjälpte inte heller, så antingen får någon från Fujitsu-Siemens komma hit eller så får vi skicka våran dator till dem Nu försöker mn katt få uppmärksamhet genom att rycka i nätverks kabeln... ja nu puffade han upp dörren också... och nu kom den andra katten in också Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SAAB Skrivet 28 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2004 jag har också ett ljudproblem med ett av ljudkorten...det är nåt inbyggt i moderkortet som inte vill funka på båda högtalarna...vet nån vad de kan va för fel? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MR_Lene Skrivet 28 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2004 Äh, det var ingenting någon här kunde göra ändåså, har suttit och pratat med supporten i en halvtimme och tillslut så kom vi/han fram till att jag skulle formatera hårddisken. Men det hjälpte inte heller, så antingen får någon från Fujitsu-Siemens komma hit eller så får vi skicka våran dator till dem Nu försöker mn katt få uppmärksamhet genom att rycka i nätverks kabeln... ja nu puffade han upp dörren också... och nu kom den andra katten in också Fujitsu-Simens?Stabilt?nja...min granne har de de värsa är att han har ME på den också! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Pain To ThE MaX Skrivet 28 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2004 haha, det roliga med supporten är att de alltid kommer fram till att man ska formatera. Testa ladda ner nya moderkorts drivrutiner, vet att jag måste ha VIA 4 in 1 för att mitt ljud ska fungera. Du har väll kollat volymen? I ljud, visa ALLA ljud och ha ALLA på. Alltså när man klickar på ljudikonen vid klockan brukar bara vissa ljud visas, visa alla och sen ha alla på/höj volymen till 50%. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 28 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2004 haha, det roliga med supporten är att de alltid kommer fram till att man ska formatera. Testa ladda ner nya moderkorts drivrutiner, vet att jag måste ha VIA 4 in 1 för att mitt ljud ska fungera. Du har väll kollat volymen? I ljud, visa ALLA ljud och ha ALLA på. Alltså när man klickar på ljudikonen vid klockan brukar bara vissa ljud visas, visa alla och sen ha alla på/höj volymen till 50%. Det är ju bland det första jag gjorde... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ZalCiNoWa Skrivet 28 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2004 Fujitsu-Simens?Stabilt?nja...min granne har de de värsa är att han har ME på den också! När jag hade Fujitsu-Siemens fick jag Win98SE med (466mhz celeron) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 28 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2004 Det här låter kanske lite komplicerat men på högtalarna finns det en knapp. Tryck på den så funkar det. Sorry kunde inte motstå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
_-MadeMaN-_ Skrivet 28 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2004 Det här låter kanske lite komplicerat men på högtalarna finns det en knapp. Tryck på den så funkar det. Sorry kunde inte motstå. Finns det ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 28 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2004 Det kanske är högtalarna det är fel på. Testa om ljudet funkar med andra högtalare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 28 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2004 Det var ej högtalarna det var fel på, då skulle aldrig den där korta sekvensen av XP startljud låta och jag har samma högtalare nu till den "gamla" datorn och de fungerar utmärkt. Allt var Fujitsu-Siemens fel, nu fungerar ljudet men istället så har jag fått virus och annat skoj och CD-skivan som antivirus programmet ligger på är trasig, vi kommer att få en ny CD-skiva. Jag har ominstalerat XP två gånger till den nya och den här gången blev det en massa konstigt men nu är det instalerat och nu sitter jag vid den gamla datorn och skriver för att den nya fungerar inte som den ska. Aldrig mer Fujtisu-Siemens Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts