Jump to content

Köpa nya delar.....

ZalCiNoWa
 Share

Recommended Posts

Följer det med kylning i boxed?

Är det svårt att klocka upp det till 3200+?

1. Ja, dock så vet jag inte hur mycket den klarar. Tryck på visa specifikation och kolla längst ner så står det "Inkluderade tillbehör Kylare med fläkt "

2. Busenkelt!

Redigerad av Curly
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ska också uppgradera min dator och undrar vad nu tycker. Nu har jag en 1.2 ghz amd, 512 mb sdram och gefroce 2. Alltså kommer jag inte kunna köra BF:V där minimum är geforce 3 som är mycket snabbare. Därför vill jag uppgradera. Har tänkt mycket på ett uppgraderingspaket; http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=inf...44&GrpID=2&s=pl. Den har en AMD64 processor på 3000+ och fläkt, ram och moderkort som passar följer också med. Är det ett bra val?

Sen grafikkort...tror jag ska vänta till serie från ATI, då blir säkert den nuvarande "familjen" mycket billigare. Om "mediumkortet" i den nya versionen nästan är lika bra som ett Ati 9800xt men billigare så tar jag ett det istället.

Vad tycker ni, värkar det smart att göra så?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

ska också uppgradera min dator och undrar vad nu tycker. Nu har jag en 1.2 ghz amd, 512 mb sdram och gefroce 2. Alltså kommer jag inte kunna köra BF:V där minimum är geforce 3 som är mycket snabbare. Därför vill jag uppgradera. Har tänkt mycket på ett uppgraderingspaket; http://www.komplett.se/k/ki.asp?action=inf...44&GrpID=2&s=pl. Den har en AMD64 processor på 3000+ och fläkt, ram och moderkort som passar följer också med. Är det ett bra val?

Sen grafikkort...tror jag ska vänta till serie från ATI, då blir säkert den nuvarande "familjen" mycket billigare. Om "mediumkortet" i den nya versionen nästan är lika bra som ett Ati 9800xt men billigare så tar jag ett det istället.

Fantastiskt bra val av uppgraderingspaket. Processorn är jättebra, och moderkortet är en av dom bästa Socket 754-korten enligt många recensenter. :huh:

Du skulle kunna köpa ett lite bättre Radeon 9800SE-kort. Ta tex. Sapphire eller Hercules (kostar ca. 2000 kr om du ska ha dom märkerna) och flasha det till ett Pro. Om du sedan har lite tur kan du även flasha det till ett XT. Då har du alltså köpt ett graffekort för 2000 och fått det till ett Radeon 9800XT 128MB som skulle kosta runt 3500 kr, inte för att 9800XT finns i 128, men jag har hört att någon tillverkare har gjort ett sådan, men jag har aldrig sätt det. :P

Mitt tips ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Precis ett sånt moderkort har jag och dom är bra för du kan uppgradera upp till 3,2 Ghz på det.. :huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

agn. grafikkort.

saken är att jag läste en intervju med en som jobbar på epic, och han sa att näste unreal motor, som släpps om ca. två år, kommer få Geforce FX 5950 U och ATI 9800XT bli som geforce mx korten är idag! De ska köra spel med motorn på 640X480! Då tänkte jag att kanske nästa serie från ATI blir mycket bättre än den nuvarande och därför vore det klokt att vänta till de släpper nya serien...

håller i med?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fantastiskt bra val av uppgraderingspaket. Processorn är jättebra, och moderkortet är en av dom bästa Socket 754-korten enligt många recensenter. :huh:

Du skulle kunna köpa ett lite bättre Radeon 9800SE-kort. Ta tex. Sapphire eller Hercules (kostar ca. 2000 kr om du ska ha dom märkerna) och flasha det till ett Pro. Om du sedan har lite tur kan du även flasha det till ett XT. Då har du alltså köpt ett graffekort för 2000 och fått det till ett Radeon 9800XT 128MB som skulle kosta runt 3500 kr, inte för att 9800XT finns i 128, men jag har hört att någon tillverkare har gjort ett sådan, men jag har aldrig sätt det. :P

Mitt tips ;)

9800Pro kostar 2085:- :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

9800Pro kostar 2085:- (w00t)

Jepp, men då är det sunkiga märken. Dom går inte att clocka speciellt högt, eftersom dom inte har speciellt bra kylning eller så har dom dåliga minnen. Hercules 9800Pro är tex. extremt mycket bättre än Club3D's. Min kompis har haft båda (ena var hans farsas) och han fick ca. 5200 med Club3D, men med Herculeskortet fick han 5900 (w00t)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor