R2D2 Skrivet 22 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2004 Hade tänkt lära mig att programmeea (till program), men vilket språk är både ganska lätt, men ganska kraftfullt? Java, C, C++, Visual Basic, Basic...vilket?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
the-copy Skrivet 22 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2004 Visualbasic är lätt, men blir jobbigt i länged och det har sina begränsingar, basic är nog inte riktigt.. ja.. kraftfullt, jag skulle valt c++ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
saffecool Skrivet 22 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2004 och jag skulle valt C Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
R2D2 Skrivet 22 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2004 Skaparen av C++ sa: "Med C är det lätt att skjuta av sig foten. Med C++ blir det svårare, men lyckas du skjuter du bort hela benet", vilket tyder på att C är lättare. Är det stor skillnad mellan C och C++? Kan man först lära sig C, och sen fortsätta med C++? Och, finns det nån gratis kompilator (?), som gör om koden till exe-fil? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 22 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2004 Skaparen av C++ sa: "Med C är det lätt att skjuta av sig foten. Med C++ blir det svårare, men lyckas du skjuter du bort hela benet", vilket tyder på att C är lättare. Är det stor skillnad mellan C och C++? Kan man först lära sig C, och sen fortsätta med C++? Och, finns det nån gratis kompilator (?), som gör om koden till exe-fil? En compiler jag rekommenderar är Microsoft Visual C++ compiler eller nåt sånt hette den. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts