Jump to content

Final Fantasy X-2

vigge
 Share

Recommended Posts

japp, det e Crawler, k jag säger väl hur jag gjorde;

Innan du går in i fighten kan du försöka få upp några karaktärers och aeoners overdrives, så blir allt mycket lättare. men om du har tränat ordentligt innan så behövs det inte.

Han har typ totalt 6000 hp, och hans två fulingar till medhjälpare har 2000 hp var.

Tänk på att medhjälparna (guado guardians) kastar Hi-Potions på Seymor, så om du inte snor deras potions med Steal/Mug (använd Rikku eller om du lärt någon annan steal).

I början kan Tidus, Yuna & Wakka använda trigger commands som gör att deras Magic def eller strength ökar. Börja med att ta död på Guado Guardians. När de är döda ska du bara rikta all kraft mot Seymor. Tänk på att Auron kan använda Magic Break som gör att Seyomors Magic sänks, vilket gör att hans attackerna blir klenare.

Seymor använder alltid bara Elemental svart magi (Ice, Lighting, Water & Fire). När du fått ner Seymors HP till ca 3000 kommer han att summon:a aeonen Anima, som har 18000hp. det är nu du ska ta ut någon av dina aeoner, tips är att du väljer ? (Shiva). Använd hennes Is-magier för att attackera ANima och hela henne själv. När du fått upp hennes overdrive ska du använda den (Diamond Dust).

När du möter honom för tredje gången, så har han inga medhjälpare längre, men nu skickar han istället magier mot två karaktärer samtidigt. Samma sak här, använd Aurons Magic break, och om du vill, Yunas Nul-magier.

Efter att du dödat Seymor hamnar du i Macalania-templets Cloister of Trials.

Lycka till :o

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 48
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

japp, det e Crawler, k jag säger väl hur jag gjorde;

Innan du går in i fighten kan du försöka få upp några karaktärers och aeoners overdrives, så blir allt mycket lättare. men om du har tränat ordentligt innan så behövs det inte.

Han har typ totalt 6000 hp, och hans två fulingar till medhjälpare har 2000 hp var.

Tänk på att medhjälparna (guado guardians) kastar Hi-Potions på Seymor, så om du inte snor deras potions med Steal/Mug (använd Rikku eller om du lärt någon annan steal).

I början kan Tidus, Yuna & Wakka använda trigger commands som gör att deras Magic def eller strength ökar. Börja med att ta död på Guado Guardians. När de är döda ska du bara rikta all kraft mot Seymor. Tänk på att Auron kan använda Magic Break som gör att Seyomors Magic sänks, vilket gör att hans attackerna blir klenare.

Seymor använder alltid bara Elemental svart magi (Ice, Lighting, Water & Fire). När du fått ner Seymors HP till ca 3000 kommer han att summon:a aeonen Anima, som har 18000hp. det är nu du ska ta ut någon av dina aeoner, tips är att du väljer ? (Shiva). Använd hennes Is-magier för att attackera ANima och hela henne själv. När du fått upp hennes overdrive ska du använda den (Diamond Dust).

När du möter honom för tredje gången, så har han inga medhjälpare längre, men nu skickar han istället magier mot två karaktärer samtidigt. Samma sak här, använd Aurons Magic break, och om du vill, Yunas Nul-magier.

Efter att du dödat Seymor hamnar du i Macalania-templets Cloister of Trials.

Lycka till :o

okej tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

haha, fan va lol Yojimbo är, så grym :unsure:

fick honom nyss, spöade honom genom att använda Kimahri's Doom, allt jag behövde göra efter var bara att vänta, så jag drev ut lite på tiden genom att kasta Slow & reflect på mina karaktärer :lol:

testade honom nyss, skönt att man bara behöver betala 1 gil för att han ska göra något, och fan va ball han e när man summon:ar honom! B):huh:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Bättre att betala mer, då gör ha noftare Zanmoto, och ju fler gånger han gör den ökar chansen att han gör den B)

Snodde detta från en f.a.q.

-Executing Zanmato-

So, what does it take to actually execute Zanmato? Here are a few simple

steps that should give you a better chance:

-Never pay Yojimbo 0 gil.

-Never let Yojimbo die.

-Always keep his Overdrive full.

-Never pay Yojimbo less than 1000 gil.

-Pay him all your money and hope the random factor is on your side...

-... or work with him, using VAST amounts of gil, until he has 255

compatibility.

Redigerad av Mikolan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag stör mig lite på namnet FINAL fantasy det betyder SISTAfantasin och det finns typ 11 eller 12 eller vad det e!

Final Fantasy skulle egentligen ha varit Hironobu Sakaguchi's sista spel på Squaresoft. Men eftersom det gick så bra bestämde han sig för att göra ett till (w00t) och så har det fortsatt ^_^

Det finns idag 15 FF Spel och 1 film.

(I parentes Är Usa)

Final Fantasy [NES]

Final Fantasy II [NES]

Final Fantasy III (I) [NES]

Final Fantasy IV (II) [sNES] (Har även släppts som FF Antholgy i Europa)

Final Fantasy VI (III) [sNES] (Har även släppts som FF Anthology i USA)

Final Fantasy VII [PS/PC] (Det första spelet som släpptes i Europa)

Final Fantasy VIII [PS/PC]

Final Fantasy IX [PS]

Final Fantasy X [PS2]

Final Fantasy X-2 [PS2]

Final Fantasy Tactics [PS]

Final Fantasy Tactics Advance [GBA]

Final Fantasy Legend [GBA]

Final Fantasy Chrystal Chronicle [GC]

Final Fantasy Mystic Quest [sNES]

Final Fantasy: the Spirits within [Film]

Redigerad av Mikolan
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)

hade inget att göra, så jag fixade en ny avatar;

stor:

Jag hittade bilden på Cactuar:n på google...

Cactuars & Qactuars e ju skitballa! (w00t)

+ att man får hyffsat mycket AP om man lyckas döda dem ^_^

Redigerad av vigge89
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Idag har jag spelat Final Fantasy Chrystal Cronicles, grymt bra!

Dock så var vi flera, först var vi två och det var skitkul men det är ännu mer roligare om man är tre(eller fyra).

Har inget alls med de andra ff spelen men är ett åste för alla med gc :(

FF filmen var också väldigt bra även om den inte gick ihop med storyn.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor