vigge Skrivet 21 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2004 Nu när Final Fantasy X-2 är släppt till PS2, och det var ett tag sen jag lirade FF, tänkte jag att jag kanske skulle köpa det. Men nu innan jag gör det har jag några frågor: 1: Borde man köpa FFX först, eller spelar det ingen roll? 2: Vilket av dem är bäst (FFX el X-2)? 3: Är det FF7-klass på den/dem? 4: Hållbarhet? 5: Läste i Super PLAY att miljöerna nu inte längre är för-renderade, gäller det för vanliga FFX också? 6: På Game här i Täby så säljer de spelet för 600kr, och spel + guide för 780kr typ, är det värt det, finns det hemsidor/butiker i stockholmsområdet som säljer det billigare? Hoppas på att någon kan svara på frågorna Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 21 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2004 1. Köp FF X först. Storyn bygger helt på stpryn från det första spelet. 2. Jag tycker FFX-2 (Mne det är bara för jag föredrar ATB före FFX's kampsystem ) 3. Nja, det beror på vad du tycker om spelen (Jag tycker FFVII är bättre fast FFVI är fortfarande bäst! ) 4. Jag spelade nog FF x i 48 timmar och jag gjorde aldrig klart allt (Besegra Ultimate Weapon osv.) 5. Ja. 6. Tradition har FFX-2 För 249.- ifall du byter in två andra spel (Ps2/GC/XboX), FF X vet jag inte. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 21 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2004 ok, men är FFX bra då? ska nog köpa det isf Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 21 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2004 (redigerad) ok, men är FFX bra då? ska nog köpa det isf Det är ju helt annorlunda än tidigare FF, inget ATB, World Map osv. osv. Men jag tycker det är bra endå Redigerad 21 februari, 2004 av Mikolan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 21 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2004 mjo, utan ATB är det inte kul :/ kanske får skippa allt och vänta på FFXI istället :/ Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 21 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2004 mjo, utan ATB är det inte kul :/ kanske får skippa allt och vänta på FFXI istället :/ FFXI finns redan, det är onlinebaserat. Jag tycker inte det verkar nå bra. Väntar hellre på FFXII Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 24 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 24 februari, 2004 Aja, nu har jag i alla fall köpt FFX, ska precis börja lira't Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 27 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2004 Aja, nu har jag i alla fall köpt FFX, ska precis börja lira't Hoppas du får kul med det det fick jag iallafall Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fredrico Skrivet 27 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2004 Jag har aldrig förstått mig på FF, kan nån förklara lite för mig så jag vet vad det är för något, och vad det går ut på... m.m Jag vill också veta varför alla snackar så mycket om FF... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 27 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2004 Jag har aldrig förstått mig på FF, kan nån förklara lite för mig så jag vet vad det är för något, och vad det går ut på... m.m Jag vill också veta varför alla snackar så mycket om FF... För att det är den bästa spelserien som finns . kolla http://www.ffuniverse.nu och http://www.ffsverige.nu för info, bilder m.m. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 27 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2004 är vid Macalania Lake just nu, ska snart spöa bossen där Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 27 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 27 februari, 2004 är vid Macalania Lake just nu, ska snart spöa bossen där Tips: Använd mycket Magier, han är väldigt tålig för fysiska attacker, jag föreslår Yuna, Lulu och Auron som gör Senitel, (ifall du ahr den atttacken). Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 28 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2004 man kan ju inte använda magier eller summons i början ,men efter det så ska man ju använda thundera för bästa effekt har inte senitel än, tror jag måste träna upp alla lite innan ja kör bossen igen... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 3 mars, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2004 (redigerad) ska nog köpa FFX-2 efter att jag klarat FFX (vilket nog kommer ta ett tag ) BTW, har precis fått luftskeppet, och nu har mina aeons (och några andra karaktärer med overdrives) börjat nå HP-limiten 9999 i skada En fråga bara, kommer Yuna ha levlats upp när man får tillbaka henne igen (efter att hon togs)? Om inte skulle hon isf suga stenhårt till skillnad från mina andra tanter och gubbar ( ) Edit: btw, spöade bossen vid Macalania Lake, Tidus, Auron, Kihmari och Wakka lekte ut honom fysiskt, men sen lät jag Lulu, Rikku & Yuna leka lite också, de måste ju trots allt få lite AP Redigerad 3 mars, 2004 av vigge89 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Topp3 Skrivet 3 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2004 (redigerad) och nu har mina aeons (och några andra karaktärer med overdrives) börjat nå HP-limiten 9999 i skada Snart får du nog vapen med Break Damage Limit, som gör att du kan göra upp till 99.999 i skada. Samma med Break HP limit, som gör att du kan ha 99.999 i HP. Fast det är nästintill omöjligt, mina karaktärer som jag använder jämt (Tidus, Auron och Yuna) har ca 30.000. Men dom gör 99.999 i varje attack. ) Jo, FFX är kul. Edit: Skriver typ jämt "ör" istället för "är". Redigerad 3 mars, 2004 av Topp3 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 3 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 3 mars, 2004 lol, mitt party i ffx-2 börjar närma sig level-limiten, dem är 90,83,och 96 snart ska jag döda sista bossen och starta om. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 4 mars, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 4 mars, 2004 (redigerad) argh! mötte Seymor Natus vid Bevelle, döda honom nyss, han var för lätt, måste köra om honom igen bara för att inte alla mina karaktärer fick XP :/ döda honom genom att summon:a Bahamut med overdrive, 9999 dmg, sen blev han Banish:ad, lät Lulu kasta en Posion, Rikku mug:a (ville veta vad man fick ), Tidus: Hastega, och sen råkade jag summon:a Ixion med full overdrive, 9999 dmg å Seymor dog :/ orka döda honom igen idag, får göra't imorron :/ det fula är att man får lika mycket XP för de vanliga "fiends":en som man får för bossen Redigerad 4 mars, 2004 av vigge89 Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
blink182 Skrivet 6 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2004 har också börjat lira fx nu! hur klarar man han den där seymore när han har de två vakterna ? är ente så bra på ffx men men.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 6 mars, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2004 har också börjat lira fx nu! hur klarar man han den där seymore när han har de två vakterna ? är ente så bra på ffx men men.. vart då? I Macalania Temple (is-templet) efter du mött bossen Crawler? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
blink182 Skrivet 6 mars, 2004 Rapportera Share Skrivet 6 mars, 2004 efter man mött den roboten som gör att man inte kan summona Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts