Wild_hawk Skrivet 20 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2004 Har hänt något väldigt underligt med min startsida på internet på datorn, den ändrar sig hela tiden till http://%72%69%69%6E%72%78%2E%74%2E%6D%75%78%61%2E%63%63/%68%2E%70%68%70?%61%69%64=33 som start addres om jag ändrar så kommer det tillbaks nästa gång jag sätter på datorn, någon som vet hur jag kan få bort det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 20 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2004 skriv regedit i ''kör'' HKEY_CURRENT_USER ----> Software ----> Microsoft ---->Internet Explorer ----->Main... sen kan du kolla vad det står som startpage... det är bara att ändra det,,,, borde funka.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 20 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2004 Kanske ett virus? Den där textraden omvandlas till tecken av webbläsaren. Ska försöka konvertera hexidecimaltalen till tecken. Edit: http://riinrx.t.muxa.cc/h.php/?aid=33 -- skumt (och klicka inte på länken, man vet aldrig) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Curly Skrivet 20 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2004 Min farsa hade något liknande på datorn förut, berodde på KaZaA... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wild_hawk Skrivet 20 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2004 jo är nog nått virus för gizmos tips funkade inte.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GiZmo Skrivet 20 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2004 humm.. sökmotor.. var får man altid sånna som startsida? varför kommer inte nått annat? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wild_hawk Skrivet 20 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2004 Kanske ett virus? Den där textraden omvandlas till tecken av webbläsaren. Ska försöka konvertera hexidecimaltalen till tecken. Edit: http://riinrx.t.muxa.cc/h.php/?aid=33 -- skumt (och klicka inte på länken, man vet aldrig) jag har gått in på sidan råkade, och det visade sig vara en sök sida Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 20 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2004 Jag har haft en liknande sak. Prova att köra en Ad-Aware sökning. Det jag hade såg jag på processer på emhetshanteraren så jag kolla vad det hette och tog bort det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Hultenius Skrivet 20 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2004 jag har gått in på sidan råkade, och det visade sig vara en sök sida Sidan pekar säkert bara om dig till en söksida för att du inte ska märka något. Dessutom så ändras adressraden till sökmotorns adress istället för den dära 3vil h4xx0r adressen! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wild_hawk Skrivet 20 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2004 tog nyss bort ett spyware i ad aware som hete Coolwebsearch men det hände inget tror att det är det jag är drabbad av Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wild_hawk Skrivet 20 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2004 Hittade en sida om det och sidan sa att jag behövde ett antivirus program mot det som heter CWShredde kan inte hitta den, skulle va schysst om någon hitta den Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Wild_hawk Skrivet 20 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2004 fick bort det med mitt antivirus program, men nu så har jag ett annat problem.. Hur ändrar man sidan som kommer fram när man trycker på knappen SÖK? För där kommer den där sök sidan upp fortfarande Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Mikolan Skrivet 20 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2004 Hade samma sak, men ändrade i Autostart i MSconfig så försvann det. http://upl.mine.nu/uplfolders/upload9/msconfig.gif Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tarzan Skrivet 21 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2004 Min startsida ändras också varje gång jag stänger av datorn, jag kan inte heller öppna länkar för då hakar sig explorer. Om det kommer pop up fönster så hakar det sig också. Jag har kört Ad-ware och Norton Antivirus men utan något resultat. Kan någon hjälpa mig, jag vill helst slippa rensa hårddisken och ominstallera XP. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 21 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2004 Använd mozilla, netscape eller firebird då. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ElGato Skrivet 21 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2004 Jag har fått en massa pop-up reklamer installerat på datorn, som ligger nånstans i datorn och kuckilurar och poppar upp mest hela tiden. Ad-aware hittade inte något som tog bort den där reklamen. Nåt virusprogram har jag inte, jag tog bort det virusprogram som var installerat på datorn för att installera ett nytt. Under installationen av det nya hängde sig datorn, och sen var det inte kul att få det rätt igen alltså. vågar inte installera ett nytt virusprogram, när det går fel så går det ruskigt fel =/ Ända sedan jag fick pop-up reklamen installerad öppnas alltid C:/Program varje gång jag startar datorn. Jobbiga grejer det där.. ber inte att nån skall undersöka det, men om någon råkat ut för samma sak och vet vad man skall ta bort för att få tillbaka det till normalt igen skulle ju det vara högst uppskattat Annars får man väl leva med det.. =P *urk* Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 21 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2004 Använd mozilla, netscape eller firebird då. Netscape sak det va...Mozilla kan man ju inte lita på Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Warmedal Skrivet 21 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2004 Ända sedan jag fick pop-up reklamen installerad öppnas alltid C:/Program varje gång jag startar datorn. Jobbiga grejer det där.. ber inte att nån skall undersöka det, men om någon råkat ut för samma sak och vet vad man skall ta bort för att få tillbaka det till normalt igen skulle ju det vara högst uppskattat Annars får man väl leva med det.. =P *urk* Du kan börja med att ta bort C:\Program files om du har nån. Sen söker du efter program files i regedit när du hittat det skriver du sökvägen såhär: C:\""program files"\filen.ka Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 21 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2004 Netscape sak det va...Mozilla kan man ju inte lita på lol? Mozilla är ju gjord av skaparna av Netscape, och du verkar ju inte ha någon aning om vad du snackar om? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Xemtoth Skrivet 21 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2004 Jag blev hackad med min tibia char VIA mozilla.... min brorsa oxo...SÅ jag håller mig till Netscape o internet explorer.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts