Jump to content

startsidan är konstig!

Wild_hawk
 Share

Recommended Posts

Har hänt något väldigt underligt med min startsida på internet på datorn, den ändrar sig hela tiden till http://%72%69%69%6E%72%78%2E%74%2E%6D%75%78%61%2E%63%63/%68%2E%70%68%70?%61%69%64=33 som start addres om jag ändrar så kommer det tillbaks nästa gång jag sätter på datorn, någon som vet hur jag kan få bort det?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Min startsida ändras också varje gång jag stänger av datorn, jag kan inte heller öppna länkar för då hakar sig explorer. Om det kommer pop up fönster så hakar det sig också.

Jag har kört Ad-ware och Norton Antivirus men utan något resultat.

Kan någon hjälpa mig, jag vill helst slippa rensa hårddisken och ominstallera XP.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag har fått en massa pop-up reklamer installerat på datorn, som ligger nånstans i datorn och kuckilurar och poppar upp mest hela tiden.

Ad-aware hittade inte något som tog bort den där reklamen.

Nåt virusprogram har jag inte, jag tog bort det virusprogram som var installerat på datorn för att installera ett nytt. Under installationen av det nya hängde sig datorn, och sen var det inte kul att få det rätt igen alltså.

vågar inte installera ett nytt virusprogram, när det går fel så går det ruskigt fel =/

Ända sedan jag fick pop-up reklamen installerad öppnas alltid C:/Program varje gång jag startar datorn.

Jobbiga grejer det där.. ber inte att nån skall undersöka det, men om någon råkat ut för samma sak och vet vad man skall ta bort för att få tillbaka det till normalt igen skulle ju det vara högst uppskattat :blink:

Annars får man väl leva med det.. =P *urk*

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ända sedan jag fick pop-up reklamen installerad öppnas alltid C:/Program varje gång jag startar datorn.

Jobbiga grejer det där.. ber inte att nån skall undersöka det, men om någon råkat ut för samma sak och vet vad man skall ta bort för att få tillbaka det till normalt igen skulle ju det vara högst uppskattat :blink:

Annars får man väl leva med det.. =P *urk*

Du kan börja med att ta bort C:\Program files om du har nån.

Sen söker du efter program files i regedit

när du hittat det skriver du sökvägen såhär: C:\""program files"\filen.ka

Länk till kommentar
Dela på andra sidor