Jump to content

Jävla norrmän

GTA3 freak
 Share

Recommended Posts

minigun: Kan du förklara varför en männsika är så viktig att den är värd mer än 50 vargar? Jo männsikan är ju jättenyttig, dödar allt i sin väg, skövlar skog, förorenar, krigar men...Vadå är det för att vi är intelligentare än dem? I så fall borde ju en med IQ 150 vara mer värd än en med 120 IQ. Eller, du kan väl förklara?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 69
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Tack skribb, tack okka :">

Hmm.. man kan ju tolka miniguns inlägg lite hur man vill.

Men jag tycker inte att man skall dra förhastade slutsatser utifrån något han sagt.

Han har inte sagt att människor e värda mer eller mindre beroende på iq.

Jag får säga att jag håller med minigun i princip allt han säger, förutom att utrota en vargstam.

Detta är rent teoretiska exempel såklart, lyckligtvis kommer vi aldrig hamna i nån position där vi får välja mellan att skjuta en människa eller ta kål på en vargstam.

Jag e rätt kluven inför det där, hur kan man säga hur man skulle handla i en sådan situation?

Såna teoretiska exempel är extremfall och jag tror inte man kan yttra sig om vad man kommer göra i såna fall.

Det är ett rätt så stort val, döda en människa eller utrota en vargstam.

Jag tror knappast att ni som säger att det är sjukt att välja vargstammen i detta teoretiska exempel skulle välja människan utan tvekan om ni stod i den positionen.

Det är lätt att säga att människan är en ond varelse och att man hellre skjuter människan än vargstammen, men om man nånsin hamnar i en sån situation tänker man knappast likadant.

Det är inte lika lätt att tycka att människan är en ond varelse och avfyra ett skott i nacken på en random snubbe (eller snubba =P) när man väl står där.

Men rent teoretiskt så är det givetvis så att ett människoliv jämfört med utrotandet av en vargstam inte kan väga tyngre.

Bara för vi har möjlighet att styra världen och kommunicera betyder inte det att vi är värda mer än djur. (Tvärtom är våra kunskaper mest till vår nackdel.. man kan knappast säga att människosläktet har bidragit till ett bättre leverne på jorden, om man jämför med exempelvis vargar.. eller vilket djur som helst).

När det gäller dessa norrmän och hundarna så ÄR det sjukt.

Man behöver inte jämföra det med hur världen är, och anse att det inte är sjukt i jämförelse med allt som händer.

I sådanafall är ett mord på en människa inte sjukt, i jämförelse med t.ex. Hiroshima och atombomben.

.. och grattis till ditt längsta inlägg minigun :blink: hehe..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, jag läste precis på aftonbladet att det var tusentals hundar varje år. Det måste ju klassas som hemskt! ;)

Jag trodde faktiskt att det bara var 10-15 hundar vid ett tillfälle, eller två.

Men det ger hundarna inte större värde ändå. Jag tycker att det är fel att ägna så mycket uppmärksamhet åt djur när människor svälter och mördas varje dag i världen. Nu tänker jag inte diskutera det här mer, för jag har framfört min åsikt och jag kommer inte att ändra den PUNKT.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Oj, jag läste precis på aftonbladet att det var tusentals hundar varje år. Det måste ju klassas som hemskt! :o

Jag trodde faktiskt att det bara var 10-15 hundar vid ett tillfälle, eller två.

Men det ger hundarna inte större värde ändå. Jag tycker att det är fel att ägna så mycket uppmärksamhet åt djur när människor svälter och mördas varje dag i världen. Nu tänker jag inte diskutera det här mer, för jag har framfört min åsikt och jag kommer inte att ändra den PUNKT.

Ha vad fegt att du inte vågar argumentera och säga varför du tycker så. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Hittade det här på aftonbladet. Det är norska soldater som skjuter försvarslösa hundar i kosovo.  ^_^

Artikel

Film

Jag blir så förbannad på sånt här.

:'( Nee FYFAN! F*TT NYLLEN!!!!!!!!!!

Hade jag haft en pistol lallvarligt hade jag sjutit dom :huh:-_-:angry::angry::angry::angry:

Jag får nästan lust att gråta :'(

Redigerad av DanjO
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jamen herregud några hundar <_< världen går inte under fastän några norrmän skjutit ihjäl några hundar, att ens folk orkar bry sig om det. Jag menar här var jag bor är eller var det inte alls ovanligt att folk hade ihjäl katter på en massa hemska sätt, bland annat vår katt gick ett sånt öde till mötes!!

Men det här var inte några hundar... utan, några tusen hundar :(

Länk till kommentar
Dela på andra sidor