GTA3 freak Skrivet 21 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2004 minigun: Kan du förklara varför en männsika är så viktig att den är värd mer än 50 vargar? Jo männsikan är ju jättenyttig, dödar allt i sin väg, skövlar skog, förorenar, krigar men...Vadå är det för att vi är intelligentare än dem? I så fall borde ju en med IQ 150 vara mer värd än en med 120 IQ. Eller, du kan väl förklara? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ElGato Skrivet 21 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2004 Tack skribb, tack okka :"> Hmm.. man kan ju tolka miniguns inlägg lite hur man vill. Men jag tycker inte att man skall dra förhastade slutsatser utifrån något han sagt. Han har inte sagt att människor e värda mer eller mindre beroende på iq. Jag får säga att jag håller med minigun i princip allt han säger, förutom att utrota en vargstam. Detta är rent teoretiska exempel såklart, lyckligtvis kommer vi aldrig hamna i nån position där vi får välja mellan att skjuta en människa eller ta kål på en vargstam. Jag e rätt kluven inför det där, hur kan man säga hur man skulle handla i en sådan situation? Såna teoretiska exempel är extremfall och jag tror inte man kan yttra sig om vad man kommer göra i såna fall. Det är ett rätt så stort val, döda en människa eller utrota en vargstam. Jag tror knappast att ni som säger att det är sjukt att välja vargstammen i detta teoretiska exempel skulle välja människan utan tvekan om ni stod i den positionen. Det är lätt att säga att människan är en ond varelse och att man hellre skjuter människan än vargstammen, men om man nånsin hamnar i en sån situation tänker man knappast likadant. Det är inte lika lätt att tycka att människan är en ond varelse och avfyra ett skott i nacken på en random snubbe (eller snubba =P) när man väl står där. Men rent teoretiskt så är det givetvis så att ett människoliv jämfört med utrotandet av en vargstam inte kan väga tyngre. Bara för vi har möjlighet att styra världen och kommunicera betyder inte det att vi är värda mer än djur. (Tvärtom är våra kunskaper mest till vår nackdel.. man kan knappast säga att människosläktet har bidragit till ett bättre leverne på jorden, om man jämför med exempelvis vargar.. eller vilket djur som helst). När det gäller dessa norrmän och hundarna så ÄR det sjukt. Man behöver inte jämföra det med hur världen är, och anse att det inte är sjukt i jämförelse med allt som händer. I sådanafall är ett mord på en människa inte sjukt, i jämförelse med t.ex. Hiroshima och atombomben. .. och grattis till ditt längsta inlägg minigun hehe.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sirius Skrivet 21 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2004 (redigerad) över 5000 hundar har svenska soldater avlivat det flersta för skojsskull, vad sägs om att vi bombar hela sverige nu? länk Redigerad 21 februari, 2004 av Sirius Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 21 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2004 Därför att en människa är mer värd. Det bara är så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fredrico Skrivet 21 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2004 (redigerad) Därför att en människa är mer värd. Det bara är så. Men om du hade varit.... t.ex. en häst ... då skulle du tycka att hästar var mer värda än en människa Redigerad 21 februari, 2004 av Fredrico Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
adde_as Skrivet 21 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2004 Eller hur!!!! Jag har själv haft hund....det norrmännen gör e förj*****t Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
adde_as Skrivet 21 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2004 jag tycker man ska ta dom som sköt hundarna och släppa från ett flygplan utan fallskärm! OCh rätt ner på asfalt. Som där nere står lastbilar som väntar på att köra över doM! HEHE Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 21 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2004 Hämska människor som dödar stackars djur på det sättet! Tänk att bara gå fram till en snäll, glad, lekfull hund och bara skjuta den! :'( jävla idioter!!! Men nu var det faktiskt inte snälla och lekfulla hundar dom sköt utan herrelösa hundar som hade stört invånarna i byn. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Tigern Skrivet 21 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2004 shit sikka idioter,,, Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sirius Skrivet 21 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2004 Därför att en människa är mer värd. Det bara är så. Och ditt argument är?? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 21 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2004 Oj, jag läste precis på aftonbladet att det var tusentals hundar varje år. Det måste ju klassas som hemskt! Jag trodde faktiskt att det bara var 10-15 hundar vid ett tillfälle, eller två. Men det ger hundarna inte större värde ändå. Jag tycker att det är fel att ägna så mycket uppmärksamhet åt djur när människor svälter och mördas varje dag i världen. Nu tänker jag inte diskutera det här mer, för jag har framfört min åsikt och jag kommer inte att ändra den PUNKT. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 21 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2004 Och ditt argument är?? Precis? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sirius Skrivet 21 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2004 Oj, jag läste precis på aftonbladet att det var tusentals hundar varje år. Det måste ju klassas som hemskt! Jag trodde faktiskt att det bara var 10-15 hundar vid ett tillfälle, eller två. Men det ger hundarna inte större värde ändå. Jag tycker att det är fel att ägna så mycket uppmärksamhet åt djur när människor svälter och mördas varje dag i världen. Nu tänker jag inte diskutera det här mer, för jag har framfört min åsikt och jag kommer inte att ändra den PUNKT. Ha vad fegt att du inte vågar argumentera och säga varför du tycker så. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DanjO Skrivet 26 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2004 (redigerad) Hittade det här på aftonbladet. Det är norska soldater som skjuter försvarslösa hundar i kosovo. Artikel Film Jag blir så förbannad på sånt här. :'( Nee FYFAN! F*TT NYLLEN!!!!!!!!!! Hade jag haft en pistol lallvarligt hade jag sjutit dom Jag får nästan lust att gråta :'( Redigerad 28 februari, 2004 av DanjO Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
DanjO Skrivet 26 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 26 februari, 2004 Ursäkta orden men jag blir så himla förbannad Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Traindriver Skrivet 28 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2004 Jamen herregud några hundar världen går inte under fastän några norrmän skjutit ihjäl några hundar, att ens folk orkar bry sig om det. Jag menar här var jag bor är eller var det inte alls ovanligt att folk hade ihjäl katter på en massa hemska sätt, bland annat vår katt gick ett sånt öde till mötes!! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fredrico Skrivet 28 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2004 Jamen herregud några hundar världen går inte under fastän några norrmän skjutit ihjäl några hundar, att ens folk orkar bry sig om det. Jag menar här var jag bor är eller var det inte alls ovanligt att folk hade ihjäl katter på en massa hemska sätt, bland annat vår katt gick ett sånt öde till mötes!! Men det här var inte några hundar... utan, några tusen hundar Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 28 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2004 (redigerad) Men det här var inte några hundar... utan, några tusen hundar Tusen var det väl ändå inte? Och traindriver: Så om folk blir mördade där du bor så är det inget att bry sig om om jag går ut och skjuter ner 30 pers mitt på stan? Redigerad 28 februari, 2004 av GTA3 freak Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Traindriver Skrivet 28 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2004 Men det är skillnad på människor och hundar! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 28 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 28 februari, 2004 Men det är skillnad på människor och hundar! Vem bestämmer det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts