Jump to content

Ljudproblem

LoneWolF
 Share

Recommended Posts

Jag har formaterat datorn för ett tag sedan, efter att jag gjort det så får jag inget ljud i GTA:VC! I GTA3 funkar det och det gör i alla andra spel och program också.

Jag har ett integrerat ljudkort som heter SoundMax4.0 och ett pcikort, SoundBlaster Audigy 5.1.

Jag har testat att inaktiverat det ena för att bara köra med ett kort, men icke, det är lika tyst som vanligt. De senaste drivrutinerna har jag och det är orginal, inga cracks å sånt. Jag har faktiskt till och med testat med crack för att se om det skulle funkar bättre. Men nej, nej.

Alltså, det mer exakt symptonet är följande:

Introfilmerna spelas upp och ljudet funkar utan problem, men när man kommer in i GTA:VCs meny så hörs inget ljud, samma sak själva spelet. Inne på Options kan man inte välja Soundsettings (eller vad det nu kallas) utan det står bara "S"No soundcard in present." (Eller nåt i den stilen).

Ja, det är klart att jag testat att installera om GTA:VC. Just det ja, ljudet funkade innan jag formaterade, så det måste vara något som jag glömt att göra sedan dess eller något som jag gjort som jag inte skulle ha gjort.

Ojoj, det blev mycket det där, skulle iallafall bli mycket glad om någon vet lösningen på detta hemska problem. (GTA:VC känns väldigt dött utan ljud ;) )

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag fattar inget! Jag kollade om ljudet skulle funka nyss. Och det gjorde det! ;) Det är ju helt weird, det har ju inte funkat på flera månader! Kanske tillfälling, förhoppningsvis inte. Konstigast är att jag testade igår, då funkade inte, som vanligt. Men nu gör funkar det utan att jag inte gjort ett piss! Snacka om tur :teehee:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor