Haggard Skrivet 19 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2004 (redigerad) här är min serie, den heter Rabbit och handlar om en kanin som heter Melvin :-) Strippen är lite suddig för att min scanner är knepig. Hoppas ni gillar den! Copyright mr vercetti! Redigerad 23 februari, 2004 av mr vercetti Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GFOK Skrivet 19 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2004 Hunden påminde lite om Rocky Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Haggard Skrivet 19 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2004 Hunden påminde lite om Rocky Jag vet, han har inspirerat lite till Sigge, som alko-hunden heter! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 19 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2004 rätt bra ritad faktiskt, men meningen med det hela (skämtet eller vad man ska säga) var sådär, fortsätt att visa upp fler Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Haggard Skrivet 19 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2004 Tack! Jag har bättre skämt på lager, testade bara att lägga in denna! Skulle gladeligen lägga upp fler men dom blir ju så jävla stora, hur kan man minimera dom? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 19 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2004 Skulle gladeligen lägga upp fler men dom blir ju så jävla stora, hur kan man minimera dom? Hört talas om Paint? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ElGato Skrivet 19 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2004 Det där e himla fint.. men jag hoppas att du utvecklar en egen stil om du tänker publicera så småningom. Det ser ut som om Tony har ritat det (eller vad han som gör Rocko heter.. ). Inspiration är inget fel, men det som slår bra i serievärlden är en egen stil. Tror du kommer få rätt många kommentarer om att det är Rocky-kopia. Jag vill inte va kritisk, jag ritar själv och tycker alltid det är kul när man ser nån med talang och humor göra serier =) Men som sagt jag hoppas du bara vill öva upp dina serie-tecknar-skills och sedan gå vidare till en egen stil, annars blir det tyvärr lite väl mycket rocky över det. Om du inte har planer på att bli serietecknare och bara ritar för skojs skull så är det ju en annan sak såklart.. :"> Lägg gärna upp fler iaf.. =o) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Peskele Skrivet 19 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2004 Om man klickar högerklickar påDin bild" blir den så stor bara <<< . Om man inte klickar att förstora den . Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lallaren Skrivet 20 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2004 Najs snyggt du ritar önska att jag också rita så bra ... men men ...bra iaf gör mer =) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Haggard Skrivet 20 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2004 Det där e himla fint.. men jag hoppas att du utvecklar en egen stil om du tänker publicera så småningom. Det ser ut som om Tony har ritat det (eller vad han som gör Rocko heter.. ). Inspiration är inget fel, men det som slår bra i serievärlden är en egen stil. Tror du kommer få rätt många kommentarer om att det är Rocky-kopia. Jag vill inte va kritisk, jag ritar själv och tycker alltid det är kul när man ser nån med talang och humor göra serier =) Men som sagt jag hoppas du bara vill öva upp dina serie-tecknar-skills och sedan gå vidare till en egen stil, annars blir det tyvärr lite väl mycket rocky över det. Om du inte har planer på att bli serietecknare och bara ritar för skojs skull så är det ju en annan sak såklart.. :"> Lägg gärna upp fler iaf.. =o) Tror du missförstår, jag har inte härmat Rocky, bara ritat en aningen liknande hund som bara dyker upp nån gång ibland i serien. Huvudpersonen är kaninen Melvin där, och hans polare Bob som brukar va med. Hunden (Sigge) är en karaktär jag utvecklat på senare tid. Serien har publicerats två gånger, men hoppas det blir fler ggr. Ska lägga upp fler i morgon om ni inte tycker dom tar onödig plats på forumet. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 20 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2004 Fortsätt att jobba på! Tyckte den såg riktigt bra ut, halvdant skämt men bra tecknat (tänk på att lägga in lite mer detaljer) med lite Rocky-influenser (inte bara på hunden men det känns lite Rocky-aktigt). Bra! Jobba på! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
GTA3 freak Skrivet 20 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2004 Jo väldigt fint, även fast skämtet inte var så vidare. Men bra ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
ElGato Skrivet 20 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2004 Tror du missförstår, jag har inte härmat Rocky, bara ritat en aningen liknande hund som bara dyker upp nån gång ibland i serien. Huvudpersonen är kaninen Melvin där, och hans polare Bob som brukar va med. Hunden (Sigge) är en karaktär jag utvecklat på senare tid. Serien har publicerats två gånger, men hoppas det blir fler ggr. Ska lägga upp fler i morgon om ni inte tycker dom tar onödig plats på forumet. Nej jag syftade inte bara på hunden. Jag syftade dina drag. Det ser ut som skaparen till Rocky har ritat serien, kaninen ser ut som den e tagen direkt ur en Rocky-serie. Det är alltså ditt sätt att rita jag menar, inte att du plockat inspiration från Rocky för att göra hunden. Att det är ruskigt bra är det inget tvivel om, jag bara tänker på originaliteten. Om någon t.ex. gör egen serie, som, direkt vid första anblick, när man tittar på den får en att tro att man läser Ernie.. eller Elvis.. och sen är det inte det. Hur känner man sig då? Personligen uppskattar jag inte sånt eftersom jag tycker att man bara kopierar någon annans stil som funkar. Sen om det inte är din mening vet inte jag ju om. Men hur skall man veta om det inte är din mening eller inte? Du får ursäkta men jag tycker det är lite väl mycket Rocky-stuk över det hela för att kunna uppskatta det till fullo. Om det nu råkar vara din stil eller inte, om du hade ritat likadant även om Rocky aldrig hade funnits, det vet ju inte jag.. eller vem som helst som läser serien. Nu råkar det bara vara så att Rocky finns, och ditt sätt att rita påminner väldigt mycket om det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
okka Skrivet 20 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2004 Nej jag syftade inte bara på hunden. Jag syftade dina drag. Det ser ut som skaparen till Rocky har ritat serien, kaninen ser ut som den e tagen direkt ur en Rocky-serie. Det är alltså ditt sätt att rita jag menar, inte att du plockat inspiration från Rocky för att göra hunden. Att det är ruskigt bra är det inget tvivel om, jag bara tänker på originaliteten. Om någon t.ex. gör egen serie, som, direkt vid första anblick, när man tittar på den får en att tro att man läser Ernie.. eller Elvis.. och sen är det inte det. Hur känner man sig då? Personligen uppskattar jag inte sånt eftersom jag tycker att man bara kopierar någon annans stil som funkar. Sen om det inte är din mening vet inte jag ju om. Men hur skall man veta om det inte är din mening eller inte? Du får ursäkta men jag tycker det är lite väl mycket Rocky-stuk över det hela för att kunna uppskatta det till fullo. Om det nu råkar vara din stil eller inte, om du hade ritat likadant även om Rocky aldrig hade funnits, det vet ju inte jag.. eller vem som helst som läser serien. Nu råkar det bara vara så att Rocky finns, och ditt sätt att rita påminner väldigt mycket om det. Du sa det. Exakt så jag menade faktiskt! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
skribb Skrivet 20 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2004 (redigerad) typ rocky rip-off, för stor bild så man orkar inte läsa, AStråkigt skämt edit: glömde säga, skitsnyggt ritat Redigerad 20 februari, 2004 av skribb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
vigge Skrivet 20 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 20 februari, 2004 skribb: 3 riktigt positiva saker nåja, jag har inte sett rocky innan så jag vet inte, men som de andra säger, förminska den så blir det mycket snyggare. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Funnylin Skrivet 21 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2004 Hmm...undrar om "dom" vet att den "riktige" Robinson Crouse är en romanfigur?(Vad Dafoe baserade honom på kan man ju iof tvista om) Annars bara liknande kommentarer som i tidigare inlägg!(Bra tecknat, rocky-rip off, för stor bild, dåligt skämt) Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Haggard Skrivet 21 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 21 februari, 2004 Förstår inte varför alla är så j*vla trögfattade...Jag har för fan INTE härmat rocky!!!! Jag bara tecknar med MIN stil, är det förbjudet?!! Isåfall är alla som tecknar manga härmapor, för det är också en stil! ...Visst, jag tecknar i samma stil som Rocky och Elvis mfl. MEM DET ÄR JU EN EGEN STIL! fattar ni?! I mina ögon är "härmapor" såna som kopierar serier rakt av, inte såna som har samma stilar! Och min serie är ingen j*vla Rocky rip-off, det är en serie jag själv utvecklat!!! Det var ett misstag att lägga in serien här, ni kan stänga denna topic nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Lallaren Skrivet 22 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2004 varför copy :'( :'( jag vill se mer :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Blaque Skrivet 22 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 22 februari, 2004 Förstår inte varför alla är så j*vla trögfattade...Jag har för fan INTE härmat rocky!!!! Jag bara tecknar med MIN stil, är det förbjudet?!! Isåfall är alla som tecknar manga härmapor, för det är också en stil! ...Visst, jag tecknar i samma stil som Rocky och Elvis mfl. MEM DET ÄR JU EN EGEN STIL! fattar ni?! I mina ögon är "härmapor" såna som kopierar serier rakt av, inte såna som har samma stilar! Och min serie är ingen j*vla Rocky rip-off, det är en serie jag själv utvecklat!!! Det var ett misstag att lägga in serien här, ni kan stänga denna topic nu. Kom igen nu, varför la du upp den överhuvudtaget? Man visar ju upp sina grejer för att kunna få konstruktiv kritik (och beröm så klart ), det är ju det som är kul! Jag tycker som alla att det är snyggt tecknat, jag gillar "rena" serier som inte är för plottriga och detaljerade. Dock fattar jag nada av "skämtet" - om det nu ska föreställa ett? - det måste du bli bättre, och tydligare, på. Men lägg upp några fler vet ja! Det är svårt att bedöma utifrån en serieruta. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts