Jump to content

Michael Jackson.

Mr Mister
 Share

Är Michael Jackson skyldig till pedofilanklagelserna?  

49 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jag tror knappast han är skyldig.

De som har stämt honom för att han skulle ha förgripit sig på nån unge är bara ute efter pengarna.

Det var ett par år sedan nu senaste fallet men vad jag kommer ihåg gav Jackson ett antal miljoner till den familjen sen var det tyst med det.

Om han nu skulle ha förgripit sig på ungen, nöjer man sig då när man får pengar? Knappast, man vill att han skall få det straff han är skyldig i såna fall, d.v.s fängelse.

Detta fallet är likadant det, en familj som vill ha pengar.

Vad finns det för bevis?

Bevisen består av den dokumentär om Michael Jackson som Martin Bashir gjorde, där Martin bor ett år med Jackson och skaffar förtroende för honom för att sedan i dokumentären förvrida allt Jackson säger eller gör till att han skulle vara pedofil.

Alla som har sett dokumentären (Living with MJ) kan inte annat tycka än att det är dålig journalistik.

Det är uppenbart att Bashirs enda mål med dokumentären är att framställa MJ som en pedofil, vilket han inte lyckas med.

Det är alltså denna dokumentär som är "bevis" i rättegången.

Tills man skaffar något som håller står jag på Michaels sida.. han är oskyldig.

Att han är en jäkligt konstig filur är en annan sak..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även om han är skyldig tycker jag synd om honom. Jag har nämligen läst en bok om barnen Jacksons uppväxt, och jag måste säga att Michael blev ruskigt dåligt behandlad av sin far. Han blev slagen och retad för sin näsa, så han blev en enstöring i tonåren. Hans pappa hade även en affär med en annan kvinna än mamman, och fick till och med barn med henne! Om denna boken skriven av La Toya Jackson är helt sann, tycker jag inte det är konstigt att han blev som han blev.

I dagens samhälle finns ingen empati. En brottsling är en djävul som skall låsas in resten av livet, tycker många. Men vi måste tänka på uppväxten, umgängen, störningar osv. Skapa inte ett samhälle där folk är indelade i lagliga och kriminella! En brottsling är oftast inte kriminell från födseln. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Michael Jackson är inte någon pedofil och har aldrig varit en! Journalisterna kan ju inte komma på med något bättre. De försöker ju tjäna pengar på honom...!

Vote: NEJ! - Michael Jackson, världens största artist, har aldrig och kommer aldrig att ge sig på barn sexuellt och det vet jag...!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även om han är skyldig tycker jag synd om honom. Jag har nämligen läst en bok om barnen Jacksons uppväxt, och jag måste säga att Michael blev ruskigt dåligt behandlad av sin far. Han blev slagen och retad för sin näsa, så han blev en enstöring i tonåren. Hans pappa hade även en affär med en annan kvinna än mamman, och fick till och med barn med henne! Om denna boken skriven av La Toya Jackson är helt sann, tycker jag inte det är konstigt att han blev som han blev.

I dagens samhälle finns ingen empati. En brottsling är en djävul som skall låsas in resten av livet, tycker många. Men vi måste tänka på uppväxten, umgängen, störningar osv. Skapa inte ett samhälle där folk är indelade i lagliga och kriminella! En brottsling är oftast inte kriminell från födseln. ;)

vad heter booken ?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

VOTE: Ja

Det är klart att han är skyldig. Han borde få psykisk vård och det har jag alltid sagt.

Det här har jag väntat på, han har säkert våldtagit många många barn före och sedan mutat med pengar. Men jag har väntat på att det ska komma ut - igen. Han är pedofil och det finns inget man kan göra åt det. Det spelar ingen roll hur mycket man älskar eller hatar honom. Han är en kåt pedofil. :blink:

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är klart att han är skyldig. Han borde få psykisk vård och det har jag alltid sagt.

Det här har jag väntat på, han har säkert våldtagit många många barn före och sedan mutat med pengar. Men jag har väntat på att det ska komma ut - igen. Han är pedofil och det finns inget man kan göra åt det. Det spelar ingen roll hur mycket man älskar eller hatar honom. Han är en kåt pedofil. :lol:

mhm aja och du känner honom så bra eller?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det är klart att han är skyldig.  Han borde få psykisk vård och det har jag alltid sagt.

Det här har jag väntat på, han har säkert våldtagit många många barn före och sedan mutat med pengar. Men jag har väntat på att det ska komma ut - igen. Han är pedofil och det finns inget man kan göra åt det. Det spelar ingen roll hur mycket man älskar eller hatar honom. Han är en kåt pedofil. ^_^

Jag Håller Mer Eller mindre me dig.

Han har ju sagt att ahn lägger sig med alla barn och sover !

Även fast det kanske är sant så gör man inte med vem som helst, han lurar dom där barnen med leksaker och "Neverland" synd om dom. :huh:

Vote:Ja

jag tror Micheal Jackson är en kåt pedofil. -_-

Redigerad av DanjO
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vad vet ni om vad han gör med barnen?

Han sover med vissa, ja.. men han har förklarat det rätt många gånger, och ärligt talat är det väl inget konstigt med det?

Vi är i dagens samhälle så inställda på att bara för att man sover i samma säng betyder det sex.

Vad är det för fel på närhet? Han tar hand om många barn som har det svårt, och dom mår säkert otroligt mycket bättre efter att ha varit hos honom än vad de gör hemma, eller tillbaka i verkligheten igen.

Hur många anmälningar har det riktats mot michael ang. pedofili?

Två? Tre?

Av alla dom barnen han har runt sig dagligen, 7 dagar i veckan, 365 dagar om året.. tror jag det skulle poppa upp liiiiiiite fler anmälningar mot honom om det nu verkligen är så att han är pedofil.

Av alla dessa hundratals barn skulle alltså bara ett fåtal föräldrar märka på sina ungar att något har hänt hos Michael?

Jag tror nog att det skulle vara en något högre frekvens anmälningar mot honom med tanke på alla de ungar han har runt sig 24 timmar om dygnet.

Det är rätt självklart att det nån gång lyckas komma upp ett fall med en unge som säger att "han tog på mig", dessutom om det finns pengahungriga föräldrar som pushar på.

Men om han är pedofil så är han jäkligt duktig på att hålla tassarna ifrån alla de ungar han har i sin närhet mest hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor