AE_Dave Skrivet 18 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2004 Vi håller på med nåt i skolan där vi ska ta reda på så mkt om Vietnam kriget som möjligt och hitta fakta/bilder etc etc. men jag kan inte hitta nån bra faktasida på nätet och i bibblan finns inga bra böcker om vietnam... Nån som vet nån bra info sida? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Peskele Skrivet 18 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2004 Ni kanske har nån uppslagsbok på datorerna som vi i skolan. Vi har Ne.se Nationalenclypocydemin (rätt?) . Annars kan man söka på google Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 18 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2004 (redigerad) Annars brukar Mvg+ funka. Redigerad 18 februari, 2004 av EvilOL Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fredrico Skrivet 18 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2004 http://www.mvgplus.com/uppsatser/sok/index.php?sok=vietnam http://www.skolweb.se/skolarbeten/sokres.php Hoppas att du hittar något bra bland dom Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 18 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2004 http://www.mvgplus.com/uppsatser/sok/index.php?sok=vietnam http://www.skolweb.se/skolarbeten/sokres.php Hoppas att du hittar något bra bland dom Tack! Dom där dög skitbra. Hittade skitmkt info där plus att jag hittade länkar till andra sidor med mer information. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Arvid Skrivet 18 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2004 Mvg+ är skit, mimers brunn är mycket bättre och där kan du dessutom läsa uppsatserna direkt på hemsidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fredrico Skrivet 18 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2004 (redigerad) Jag har typ 15 bilder i en zipfil också... men vette fan var jag ska ladda upp den... den är 1,86 mb stor så gtasajtens egna upploader funkar inte... inte pixas heller Orka ladda upp dom en efter en Redigerad 18 februari, 2004 av Fredrico Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Haggard Skrivet 18 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2004 Se på Apocalypse Now Redux av Francis Ford Coppola! Makalöst bra film om Vietnam-kriget! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Fredrico Skrivet 18 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2004 (redigerad) Ja! Pixas eller vad det nu heter nu mera funkade! jag gjorde två zipfiler... då gick det att ladda upp dom http://upl.mine.nu/uplfolders/upload9/vietnam_bilder1.zip http://upl.mine.nu/uplfolders/upload9/vietnam_bilder2.zip Redigerad 18 februari, 2004 av Fredrico Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
MR_Lene Skrivet 18 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2004 (redigerad) Jag har typ 15 bilder i en zipfil också... men vette fan var jag ska ladda upp den... den är 1,86 mb stor så gtasajtens egna upploader funkar inte... inte pixas heller Orka ladda upp dom en efter en Jag gillar din orka inställning http://upl.mine.nu/ kan funka Edit:Oj Litte sen Redigerad 18 februari, 2004 av MR_Lene Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
mr_tobbe Skrivet 18 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2004 Mvg+ är skit, mimers brunn är mycket bättre och där kan du dessutom läsa uppsatserna direkt på hemsidan. det är bara att trycka på ikonen brevid namnet så kan man läsa det direkt från hemsidan Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Peskele Skrivet 18 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2004 Mvg+ är skit, mimers brunn är mycket bättre och där kan du dessutom läsa uppsatserna direkt på hemsidan. Använde mimers brunn för typ 2-3 veckor sen när vi skulle jobba om planeter i No'n Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sirius Skrivet 18 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2004 Okej istället för alla fusksidor så kan du ju använda susning, wikipedia, encarta/msn. Mina egna meningar: Hela vietnam kriget var bara ett jävla helvete, usa hade inga anledningar som helst att gå in i vietnam förutom att det var emot HoChiMinhs ideologi, kommunism. Usa förde snabbt in trupper i sydvietnam efter frankrikes nederlag 1954. Jag orkar inte riktigt gå in mer. Men under kriget så fälldes det mer bomber än vad det hade gjorts sammanlagt under hela andravärldskriget. 3 miljoner eller mer vietnameser blev mördade/slaktade under kriget och usa hade mer än en halvmiljon soldater i vietnam eller mer. HoChiMinh betraktas i dagens läge som en hjälte och landsfader i vietnam, vietnams största stad blev 1975 omdöpt till hochiminh city och i huvudstaden saigon kan du bl.a beskåda hans kvarlevor. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
The Dude Skrivet 18 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2004 Det är ju inte mer fusk än att kolla i en bok eller proffisionell faktasida. Det enda man måste tänka på är att vara extremt källkritisk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
AE_Dave Skrivet 18 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2004 Okej istället för alla fusksidor så kan du ju använda susning, wikipedia, encarta/msn. ... Vaddå "fusksidor"?? Det är ju inte fusk om det står fakta och sånt om kriget, det är ju samma sak som att kolla i ett uppslagsverk ungefär... typ. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
SuXx Skrivet 18 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2004 Mvg+ är skit, mimers brunn är mycket bättre och där kan du dessutom läsa uppsatserna direkt på hemsidan. På Mimers brunn hittade jag ett arbete som var kopierat från ne.se Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Peskele Skrivet 18 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2004 SuXx hur vet du det? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Sirius Skrivet 18 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2004 Därför att sidorna är skrivna för skolarbeten och de är uppbyggda på andra sätt än hur det ser ut i uppslagsverk. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
minigun Skrivet 19 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2004 Spela alla vietnam-dataspel som finns på marknaden! Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Peskele Skrivet 19 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2004 Är det inte ett vc uppdrag som heter nånting "blablabla '86" ? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts