Jump to content

Hur börjar man göra egna bilar???

darkjak
 Share

Recommended Posts

Yo!!!

Jag undrar hur man gör egna bilar...

Jag tror att många vill lära sig göra eget.

Jag kan inget om 3D.

Jag har Zmodeler, vilket ska vara enkelt, och för folk utan 3D-kunskaper.

Men jag kan fortfarande inte göra någta bilar.

Jag har sett att folk använder 2D bilder för att få fram sina fordon på nåt vis.

Sedan vill jag ha info om hur man sätter dit texturer, och får in bilen i spelet.

Om jag lämnade ute nåt viktigt så kan ni väl skriva dit det också.

Vore tacksam om ni skulle hjälpa mig..... kanske jag gör nån bil på beställning åt nån sedan...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Föst så tycker jag att du ska lära dig programet du jobbar i..

zmodeler är inte lätt.. Det är simpelt..

jag vill ha 3dsmax.. Det är väldigt många mer funktioner men det kommer ta en tid att lära sig..

Men zmodeler är ett bra program att börja i..

Börja med att lära dig lite snabbknappar sen så tycker jag du ska veta vad alla saker kallas..

För att göra en bil brukar man ha blueprints som man sedan bygger upp modellen runt bilen som ett skal ungefär..

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Föst så tycker jag att du ska lära dig programet du jobbar i..

zmodeler är inte lätt.. Det är simpelt..

jag vill ha 3dsmax.. Det är väldigt många mer funktioner men det kommer ta en tid att lära sig..

Men zmodeler är ett bra program att börja i..

Börja med att lära dig lite snabbknappar sen så tycker jag du ska veta vad alla saker kallas..

För att göra en bil brukar man ha blueprints som man sedan bygger upp modellen runt bilen som ett skal ungefär..

jag har 3dsmax det är mycket bra ska snart få nyare 3dsmax ;)

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

hörde ni, vi vill ha hjälp, så att vi kanske kommer kunna göra nån bil snart. Inte för att vara otacksam, men ingen har fått nån hjälp med nånting ännu. Kan ni snälla visa stg för steg hur man gör en enkel, kantig bil som beter sig nåt sånär acceptabelt med texturer man inte spyr av???

Han har faktisk rätt vi har inte fått någon hjälp ännu. :D så kan ingen som är shysst hur det nu stavas göra en liten guide om hur man gör bilar i Zmodeler.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor