darkjak Skrivet 15 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2004 Yo!!! Jag undrar hur man gör egna bilar... Jag tror att många vill lära sig göra eget. Jag kan inget om 3D. Jag har Zmodeler, vilket ska vara enkelt, och för folk utan 3D-kunskaper. Men jag kan fortfarande inte göra någta bilar. Jag har sett att folk använder 2D bilder för att få fram sina fordon på nåt vis. Sedan vill jag ha info om hur man sätter dit texturer, och får in bilen i spelet. Om jag lämnade ute nåt viktigt så kan ni väl skriva dit det också. Vore tacksam om ni skulle hjälpa mig..... kanske jag gör nån bil på beställning åt nån sedan... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 15 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 15 februari, 2004 Föst så tycker jag att du ska lära dig programet du jobbar i.. zmodeler är inte lätt.. Det är simpelt.. jag vill ha 3dsmax.. Det är väldigt många mer funktioner men det kommer ta en tid att lära sig.. Men zmodeler är ett bra program att börja i.. Börja med att lära dig lite snabbknappar sen så tycker jag du ska veta vad alla saker kallas.. För att göra en bil brukar man ha blueprints som man sedan bygger upp modellen runt bilen som ett skal ungefär.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Barracuda Skrivet 16 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2004 Blueprint=ritning på svenska Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jo_c_ke Skrivet 16 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 16 februari, 2004 Föst så tycker jag att du ska lära dig programet du jobbar i.. zmodeler är inte lätt.. Det är simpelt.. jag vill ha 3dsmax.. Det är väldigt många mer funktioner men det kommer ta en tid att lära sig.. Men zmodeler är ett bra program att börja i.. Börja med att lära dig lite snabbknappar sen så tycker jag du ska veta vad alla saker kallas.. För att göra en bil brukar man ha blueprints som man sedan bygger upp modellen runt bilen som ett skal ungefär.. jag har 3dsmax det är mycket bra ska snart få nyare 3dsmax Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2004 Fasiken att man inte har bredband.. Då skulle jag *cencur* ner det på *cencur* eller nått.. Hur mycket kostar det att köpa tros? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jo_c_ke Skrivet 17 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2004 Fasiken att man inte har bredband.. Då skulle jag *cencur* ner det på *cencur* eller nått.. Hur mycket kostar det att köpa tros? jag vet inte jag får det *cencur* av farsans jobb Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ghost Rider Skrivet 17 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2004 När man installerat Zmodeler kan man avinstallera det då? PS. Har inte installerat det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 17 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2004 När man installerat Zmodeler kan man avinstallera det då? PS. Har inte installerat det. Ja det kan man.. Finns i listan på lägg till ta bort program.. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
spacepig Skrivet 17 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2004 (redigerad) 3DsMax kostar $3,495.00 heheheh Lite Dyrt för att bara Bygga Bilar till Vicecity Redigerad 17 februari, 2004 av spacepig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ghost Rider Skrivet 17 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 17 februari, 2004 Kan inte någon skriva en guide hur man använder Zmodeler fattar inget ... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ghost Rider Skrivet 18 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2004 Skulle ingen kunna göra det. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
StellHell Skrivet 18 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2004 Kan inte någon skriva en guide hur man använder Zmodeler fattar inget ... Du kan ju inte bara göra en guide om zmodeler.. Ett model program kan man använda till så många olika grejer... Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ghost Rider Skrivet 18 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2004 OK om jag säger så här du gör en guide på hur man gör bilar/motorcycklar i Zmodeler. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Barracuda Skrivet 18 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 18 februari, 2004 Sök på google, altavista etc. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
darkjak Skrivet 19 februari, 2004 Skapat av Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2004 hörde ni, vi vill ha hjälp, så att vi kanske kommer kunna göra nån bil snart. Inte för att vara otacksam, men ingen har fått nån hjälp med nånting ännu. Kan ni snälla visa stg för steg hur man gör en enkel, kantig bil som beter sig nåt sånär acceptabelt med texturer man inte spyr av? Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ghost Rider Skrivet 19 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2004 hörde ni, vi vill ha hjälp, så att vi kanske kommer kunna göra nån bil snart. Inte för att vara otacksam, men ingen har fått nån hjälp med nånting ännu. Kan ni snälla visa stg för steg hur man gör en enkel, kantig bil som beter sig nåt sånär acceptabelt med texturer man inte spyr av??? Han har faktisk rätt vi har inte fått någon hjälp ännu. så kan ingen som är shysst hur det nu stavas göra en liten guide om hur man gör bilar i Zmodeler. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Barracuda Skrivet 19 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2004 Men sök då , du kommer antagilgen inte få någon hjälp ändå. Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ghost Rider Skrivet 19 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2004 Har gjort det men hittade inge. Hjälp mig Snälla. :'( Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
jo_c_ke Skrivet 19 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2004 det är ganska svårt att göra en guide om zmodeler för det fins så mycket att lära sig för mig tog det ungefär ett år att lära mig Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Ghost Rider Skrivet 19 februari, 2004 Rapportera Share Skrivet 19 februari, 2004 NI vill inte ens försöka med en liten enkel guide, Citera Länk till kommentar Dela på andra sidor More sharing options...
Recommended Posts