Jump to content

Tupac - Lever han?

Cortez
 Share

Tupac - Tror du han lever efter alla dessa år?  

620 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jag har inte heller skrivit "omg tUpAc äR DöD haN doG för ett millenium sedan!111oneone". Däremot får jag precis som du ha en åsikt och säga vad jag tycker om era argument.

Visst. Gärna det. Håll det på en vänlig nivå bara.

Jag vet att du inte har sagt att ingen får komma med motargument, mitt första inlägg var riktat till YooSho eftersom han klagade på att jag sa vad jag tyckte.

OK.

Mina argument? Så det är inte ett argument att han officiellt är död? Nu låter du lite som Greenpeace-idioterna jag såg på Bullshit. Lita-inte-på-systemet-dom-lurar-en-genmanipulerad-mat-är-farlig-och-det-vet-dom-men-dom-ljuger. Känns lite som en motsats till vårt domstolssystem i Sverige, att man måste bevisa sig oskyldig istället för att åklagaren ska bevisa en skyldig. Är min farfar verkligen död? Jag har ju inga bevis (förutom att han är officiellt död och att läkarrapporter finns kvar, men det duger ju inte som bevis).
OK. Om du tycker det är ett argument, okej, då är det väl det då. Men det är ju just det Tupac skulle vilja haft det/vill ha det om han nu för någon anledning ville få världen att tro att han var död. Han skulle ha viljat/vill att officiellt sagt ska han vara död, om han vill gömma sig undan kändisskapet.

Så på sätt och vis är det ett argument, men du förstår säkert att det är ett meningslöst argument om man sitter på andra sidan. Men jag kan förstå hur du ser på det ifrån din ståpunkt.

Vad har jag haft för fördomar nu då?

Om du bara skulle få argument för t.ex. att aliens har varit här, 9/11 var gjort av Bush eller att jorden kommer att gå under imorgon skulle du antagligen tro på det (inget personligt).
Det är ju inte du som har fördomar? Rikemansområde? Instängd drömvärld? Vad vet du?

Nej ingen har slagit mig. Det var mer en liten metafor, att du klagar på att jag var omogen och inte ha fördomar när du är precis likadan själv. LäRdE SIg pÅ DagIS!!1!!

Jag har haft mina "fördomar", men de är aldrig lagda på helt tomma grunder. Det är inget jag tagit ur tomma luften, även om det inte är något starkt så har personen visat något eller flera tecken på det.

Om du tycker jag är omogen och har fördomar så ger det dig rätten att ha det? ^^ Du vet att "du bara sjunker till min nivå" då, eller hur? Ja, men det är något man lär sig på dagis. ^_^ Att respektera varandra och inte kalla folk otrevliga saker.

"Datornördar-som-är-instängda-utan-kompisar" = Min lilla instängda drömvärld i mitt rikemansområde.

Det var inte så jag menade. Jag tänkte mer att du bara har rika vänner, och bara umgås med rika personer, eller med såna som agerar som såna. Ledsen om du tog det som jag kallade dig datornörd-som-är-instängd-utan-kompisar.

Tjohej, nu är alla glada. Ingen idé att diskutera vidare om just Tupac är död eller inte då det inte finns något som tyder på att han lever eller något som tyder på att han inte gör det som inte redan har diskuterats i tråden. Ni sitter alla i en död gränd. Så nu kan vi hålla oss till Tupac-nyheter åtminstone för tillfället eller för alltid, vilket det faktiskt har kommit under de senaste månaderna men jag har inte orkat titta på det...

... förutom att det nya albumet från Amaru Entertainment kallat Pac's Life släpps 21:a november. Verkar som Young Buck ska vara med på albumet. Heh.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 2k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

OK. Om du tycker det är ett argument, okej, då är det väl det då. Men det är ju just det Tupac skulle vilja haft det/vill ha det om han nu för någon anledning ville få världen att tro att han var död. Han skulle ha viljat/vill att officiellt sagt ska han vara död, om han vill gömma sig undan kändisskapet.

Så på sätt och vis är det ett argument, men du förstår säkert att det är ett meningslöst argument om man sitter på andra sidan. Men jag kan förstå hur du ser på det ifrån din ståpunkt.

Jag har haft mina "fördomar", men de är aldrig lagda på helt tomma grunder. Det är inget jag tagit ur tomma luften, även om det inte är något starkt så har personen visat något eller flera tecken på det.

Det börjar bli läskigt om man inte kan lita på "systemet" (i brist på ett bättre ord). Att utgå från att dom är korrupta idioter känns lite pessimistiskt.

Visserligen skulle det gynna den levande 2pac om polisen var korrupt och hjälpte honom men det kan ju å andra sidan bara vara en bild skapad efter hans död.

Det var inte så jag menade. Jag tänkte mer att du bara har rika vänner, och bara umgås med rika personer, eller med såna som agerar som såna. Ledsen om du tog det som jag kallade dig datornörd-som-är-instängd-utan-kompisar.

Inte för att jag tog åt mig men jag umgås inte särskilt mycket med rika personer. Djursholmssnobbarna som eldar med tusenlappar håller jag mig borta från.

Tjohej, nu är alla glada. Ingen idé att diskutera vidare om just Tupac är död eller inte då det inte finns något som tyder på att han lever eller något som tyder på att han inte gör det som inte redan har diskuterats i tråden. Ni sitter alla i en död gränd. Så nu kan vi hålla oss till Tupac-nyheter åtminstone för tillfället eller för alltid, vilket det faktiskt har kommit under de senaste månaderna men jag har inte orkat titta på det...

... förutom att det nya albumet från Amaru Entertainment kallat Pac's Life släpps 21:a november. Verkar som Young Buck ska vara med på albumet. Heh.

Jao, ingen kommer någonsin att få veta (om han inte återkommer 2014, 2023 eller 2032) om han lever eller är död så diskussionen leder ingen vart.

Vilka är "vi" som sitter i en död gränd?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det börjar bli läskigt om man inte kan lita på "systemet" (i brist på ett bättre ord). Att utgå från att dom är korrupta idioter känns lite pessimistiskt.

Visserligen skulle det gynna den levande 2pac om polisen var korrupt och hjälpte honom men det kan ju å andra sidan bara vara en bild skapad efter hans död.

Inte för att jag tog åt mig men jag umgås inte särskilt mycket med rika personer. Djursholmssnobbarna som eldar med tusenlappar håller jag mig borta från.

Ja, att man inte kan lita på systemet... om han inte lurade dom också... nej, men att man inte kan lita på systemet har väl varit en fråga långt innan den här teorin dök upp. Ja, det finns korrupta poliser. De kanske inte tillhör majoriteten, men de finns där. Att de skulle kunna ha hjälpt Tupac i något sånt scenario är säkert möjligt. Dr. Dre som du kanske känner till, har själv nämnt i intervjuer under 2000-talet att han har/haft kontakt med korrupta poliser.

Jao, ingen kommer någonsin att få veta (om han inte återkommer 2014, 2023 eller 2032) om han lever eller är död så diskussionen leder ingen vart.

Vilka är "vi" som sitter i en död gränd?

Nu hittar du bara på siffror och är sarkastisk. :) Sååå genomskinligt, och en bit irriterande också måste jag erkänna. I och för sig försökte du säkert inte gömma det, men men... man vet aldrig.

"Vi" eller "Ni"( ^_^ ) är alla som diskuterar(eller kastar glåpord på varandra är nog mer passande... iofs har självklart jag aldrig gjort det) i den här tråden och säger åt varandra att Tupac lever eller att han inte gör det... springer bara in i samma vägg hela tiden, och det leder ingen vart... förrän det kommer upp något nytt i diskussionen.

Så, nu kan vi lägga ner det då jag är säker på att du är lika trött på den här diskussionen lika väl som jag är...

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ja, att man inte kan lita på systemet... om han inte lurade dom också... nej, men att man inte kan lita på systemet har väl varit en fråga långt innan den här teorin dök upp. Ja, det finns korrupta poliser. De kanske inte tillhör majoriteten, men de finns där. Att de skulle kunna ha hjälpt Tupac i något sånt scenario är säkert möjligt. Dr. Dre som du kanske känner till, har själv nämnt i intervjuer under 2000-talet att han har/haft kontakt med korrupta poliser.

Självklart finns det korrupta poliser men det vore svårt för 2-3 poliser att lura en hel värld.

Nu hittar du bara på siffror och är sarkastisk. :) Sååå genomskinligt, och en bit irriterande också måste jag erkänna. I och för sig försökte du säkert inte gömma det, men men... man vet aldrig.

Drev lite med 7-teorin bara eftersom den inte riktigt håller.

Förenklat och generaliserat har det sett ut så här:

1. Tupac kommer efter 7 år.

2. Eller oj, nej, han kommer 2005 (2+5=7).

3. Oj nej han kommer när han vill. Duh.

Men ja, man får tycka som man vill.

Jag försökte inte dölja det heller. Har svårt att låta bli bara. Precis som att skribb alltid är framme och klagar på religion/mainstream och StellHell alltid ska bråka på emos.

"Vi" eller "Ni"( ^_^ ) är alla som diskuterar(eller kastar glåpord på varandra är nog mer passande... iofs har självklart jag aldrig gjort det) i den här tråden och säger åt varandra att Tupac lever eller att han inte gör det... springer bara in i samma vägg hela tiden, och det leder ingen vart... förrän det kommer upp något nytt i diskussionen.

Förstod vad du menar med att fastna i en gränd, reagerade bara på att du använde "ni". Det är ju inte direkt så att "ni" kommer någon vart heller.

Så, nu kan vi lägga ner det då jag är säker på att du är lika trött på den här diskussionen lika väl som jag är...

Gärna för mig. Vi får ju aldrig veta.

*edit*

Skrev slarvigt.

Redigerad av R2D2
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vore väl lite märkligt om vi var tvungna att ha fel, eller hur?

Är inte fakta då eller?

"Vi" måste väl få komma med motargument? Om inte folk hade sagt emot hade ju varenda liten lättpåverkad unge trott på teorin (visserligen ganska likt nu men i alla fall).

ja ? ^_^:) det är !! inte kanske är! inte typ är ! DEEET ÄÄRRR !

Redigerad av YooSho
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, låt mig förklara för er trög tänkta vad nu MAKAVELI ÄR! Inte kankse är, inte typ är!

makaveli är en gammal krigsmetod där soldaterna spelade döda så att fienden skulle tro att dom var "döda"... och så är det. inte kankse är, inte typ är, utan DET ÄR SÅ! förstår mina små daigs barn nu då ? :mellow::(

EDIT!: Oj skit va fort jag lärde mig snacka ? :D:P

B);)^_^

Redigerad av YooSho
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, låt mig förklara för er trög tänkta vad nu MAKAVELI ÄR! Inte kankse är, inte typ är!

makaveli är en gammal krigsmetod där soldaterna spelade döda så att fienden skulle tro att dom var "döda"... och så är det. inte kankse är, inte typ är, utan DET ÄR SÅ! förstår mina små daigs barn nu då ? :mellow::(

EDIT!: Oj skit va fort jag lärde mig snacka ? :D:P

B);)^_^

Du snackar inte du skriver...

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehm, Makaveli är bara 2pacs egna namn på Niccolò Machiavelli som skrev om att låtsas dö för att lura fienden.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ehm, Makaveli är bara 2pacs egna namn på Niccolò Machiavelli som skrev om att låtsas dö för att lura fienden.

Makaveli var ett namn 2Pac gav sig själv. Ett tilltalsnamn för honom. Han kallade inte Machiavelli Makaveli. :mellow:

Du kanske inte menade att 2Pac kallade Machiavelli Makaveli, men det var så jag uppfattade det.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Makaveli var ett namn 2Pac gav sig själv. Ett tilltalsnamn för honom. Han kallade inte Machiavelli Makaveli. <_<

Du kanske inte menade att 2Pac kallade Machiavelli Makaveli, men det var så jag uppfattade det.

Nja, var väl lite slarvig.

Menade i alla fall att 2pac kallade sig själv Makaveli som kommer från Niccolò Machiavellis.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...