Jump to content

Tupac - Lever han?

Cortez
 Share

Tupac - Tror du han lever efter alla dessa år?  

620 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

• Inlägg 2k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Maaaan va ni gillar att inte snacka om 2pac :lol:^_^

Vi kanske redan har sagt allt som vi vill ha sagt. Inte finns det några SOLKLARA bevis till att han lever, men vill man tro på dom, varsågod.

Kommer inget nytt numera iaf, bara att datumet då han återuppstår flyttas framåt, så det kanske är logiskt att tråden dör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Vi kanske redan har sagt allt som vi vill ha sagt. Inte finns det några SOLKLARA bevis till att han lever, men vill man tro på dom, varsågod.

Kommer inget nytt numera iaf, bara att datumet då han återuppstår flyttas framåt, så det kanske är logiskt att tråden dör.

jag visste inte ens att den gick :P:P men om det kommer en repris så säg gärna det ;)

Redigerad av YooSho
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Var det någon som så konserten med 2pac i Fredags? ”Tupac – live i Los Angeles” , den gick på SVT2 22.30. Tyvärr, missade jag den. Vet någon om den går i repris?

Ja. Den var inte så bra, då SVT hade tagit bort alla "svordomar". Tacka vet jag DVD:en med samma konsert som jag har... ocensurerat ftw.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och det viktigaste i din hjärna är att vara efterbliven. Gör alla en stor tjänst och stanna ifrån den här tråden.

Cortez - du får visst häva ur dig dumheter - men alla som säger emot är efterblivna enligt dig. Käft, tack.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, bara R2D2 som häver ur sig saker utan ens ha sett/hört något... kanske du är en sån?... antar det.

Han tyckte det var dumt att du la tyngd på svordomarna i 2pacs texter och du kallar honom efterbliven. Host, host.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Nej, bara R2D2 som häver ur sig saker utan ens ha sett/hört något... kanske du är en sån?... antar det.

Eftersom det tydligen var så jobbigt att dom censurerade alla svordomar så måste ju en stor del av 2Pacs musik vara svordomar, eller hur?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Eftersom det tydligen var så jobbigt att dom censurerade alla svordomar så måste ju en stor del av 2Pacs musik vara svordomar, eller hur?

Det beror på hur man ser det. Enligt mig så ska man inte censurera någonting i musik. Artisten i fråga har gjort låten precis som han/hon vill ha den, och då går någon och tar bort ljudet helt i vissa delar som knappast kan klassas som svordomar, det är bara Sveriges television som är för känsliga.

Om du gjorde en låt, skulle du vilja att någon gick och tog bort ord ur din låt? Svordomar som vanliga ord. Det tar bort en ljudbit. 2Pac andvände mycket känslor mycket i sin musik, och hur skulle du känt för människor som stuckit dig i ryggen som tack för hjälpen att du hjälpt dom dit dom är? Hur skulle du känna dig om en barndomsvän försökt

få ner dig nerskjuten? Detta leder en hel del till svordomar. Dessutom även om det var en del censureringar(de flesta helt överkänsliga), så kan man verkligen inte döma all 2Pac's musik p.g.a. den konserten. Den konserten innehåller enbart 10 låtar ifrån Tupac, det var censureringar i 3 av dom låtarna. Egentligen 4, men det var låten "Never call U bitch again". Och du ser antagligen på låtnamnet att den "svordomen" är så farlig. Dessutom så hade hela konserten en sorts "gangsta"-upplevelse runt sig.

Hur som helst, alltså är det 4 låtar av 10, vilket är mindre än hälften. Det är inte vad jag kallar "stor del" av 2Pac's musik. Dessutom så var det enbart 10 låtar... och hur många har han släppt igenom tiderna? Så du kan fortfarande inte döma honom även om du sett konserten, vilket jag betvivlar du har gjort.

Därför håller jag inte med dig om ditt påstående om att majoriteten av 2Pac's innehåller svordomar. Varför man blir irriterade, borde vara uppenbart. Du har inte sett konserten i fråga, du har tvivelaktigt hört alla hans album, ännu mer tvivelaktigt alla hans osläppta låtar som läckt ut. Sen vad Eminem har producerat och släppt står inte 2Pac själv för. Han kan ha mixat ihop 2Pac's ord hur som helst.

Hoppas du har förstått vad jag vill få ut.

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Det beror på hur man ser det. Enligt mig så ska man inte censurera någonting i musik. Artisten i fråga har gjort låten precis som han/hon vill ha den, och då går någon och tar bort ljudet helt i vissa delar som knappast kan klassas som svordomar, det är bara Sveriges television som är för känsliga.

Om du gjorde en låt, skulle du vilja att någon gick och tog bort ord ur din låt? Svordomar som vanliga ord. Det tar bort en ljudbit. Dessutom även om det var en del censureringar(de flesta helt överkänsliga), så kan man verkligen inte döma all 2Pac's musik p.g.a. den konserten. Den konserten innehåller enbart 10 låtar ifrån Tupac, det var censureringar i 3 av dom låtarna. Egentligen 4, men det var låten "Never call U bitch again". Och du ser antagligen på låtnamnet att den "svordomen" är så farlig. Dessutom så hade hela konserten en sorts "gangsta"-upplevelse runt sig.

Hur som helst, alltså är det 4 låtar av 10, vilket är mindre än hälften. Det är inte vad jag kallar "stor del" av 2Pac's musik. Dessutom så var det enbart 10 låtar... och hur många har han släppt igenom tiderna? Så du kan fortfarande inte döma honom även om du sett konserten, vilket jag betvivlar du har gjort.

Därför håller jag inte med dig om ditt påstående om att majoriteten av 2Pac's innehåller svordomar. Varför man blir irriterade, borde vara uppenbart. Du har inte sett konserten i fråga, du har tvivelaktigt hört alla hans album, ännu mer tvivelaktigt alla hans osläppta låtar som läckt ut. Sen vad Eminem har producerat och släppt står inte 2Pac själv för. Han kan ha mixat ihop 2Pac's ord hur som helst.

Hoppas du har förstått vad jag vill få ut.

Han svär ju i mer än 4 låtar. Slinker alltid med ett 'pop a biatch' eller liknande i alla låtar. Nu vet jag inte vilka låtar det var men gangstarappare svär i regel alltid nån gång i varje låt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Skrivet (redigerad)
Han svär ju i mer än 4 låtar. Slinker alltid med ett 'pop a biatch' eller liknande i alla låtar. Nu vet jag inte vilka låtar det var men gangstarappare svär i regel alltid nån gång i varje låt.

Right... "pop a biatch" i alla dom låtarna han sjöng på konserten. Hitta mig den meningen(eller liknande) i alla dessa låtarna. Får vi se om du pratar om fakta eller helt enkelt om enbart dina egna fördomar.

"Ambitionz az a Ridah"

"So many tears"

"Troublesome 96'"

"Hit 'em up"

"Tattoo tears"

"All about you"

"Never call U bitch again"

"Freek'n you"

"How do you want it"

"2 of amerikaz most wanted"

Redigerad av Cortez
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Right... "pop a biatch" i alla dom låtarna han sjöng på konserten. Hitta mig den meningen(eller liknande) i alla dessa låtarna. Får vi se om du pratar om fakta eller helt enkelt om enbart dina egna fördomar.

*låtar*

MEN. Han gav ju bara ett exempel.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• My ambitions as a ridah!: "Not bitches over money. Stay on your grind nigga"
  • So many tears: [And fuck the world cause I'm cursed, I'm havin visions]
  • Troublesome 96: Got me a dog and named her my bitch nigga eata
  • Hit 'em up: That's why I fucked yo' bitch, you fat motherfucker
  • Tattoo tears: Y'all niggaz can't fuck with me (Outlaw)
  • All about you: At how I got my ass caught up with this bad bitch
  • Never call U bitch again: I swear I'll never call you bitch again
  • How Do U want it: Tell me is it cool to fuck?
  • 2 of amerikaz most wanted: Bitches get ready for the throwdown,

Seså, orkar inte äga dig mer. Godnatt.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...