Jump to content

Tupac - Lever han?

Cortez
 Share

Tupac - Tror du han lever efter alla dessa år?  

620 röster

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Ursäkta men... Vad fan har det med Tupac att göra?

Har man bott i Ödeshög hela sitt liv känner man att man är den enda i hela Sverige som lyssnar hiphop, och jag visste inte att det fanns en hiphop tråd och hade inte en aning om att dom redan hade skrivit om Proof i den. Så ursäkten godtagen.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

• Inlägg 2k
  • Ålder
  • Senaste inlägg

Toppbidragare

Även jag är hip-hoppare och jag kommer snart att få ut en skiva, men snälla Maimstream, jämför ingen med guden 2pac. Jag sörjer också Proof, men Tupac Amuru Shakur var en egen, bättre sort än vad någon annan hip-hoppare någonsin kommer att bli. Och P-C; Snälla, sluta snacka om Tupac. Bara för att du gillar typ Vikingarna eller liknande så behöver du inte komma till denna tråd och hacka på allt som alla säger om Pac.

Redigerad av Xersize
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och P-C; Snälla, sluta snacka om Tupac. Bara för att du gillar typ Vikingarna eller liknande så behöver du inte komma till denna tråd och hacka på allt som alla säger om Pac.

Om din skiva som kommer ut håller samma nivå så är hiphopen verkligen på väg neråt.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även jag är hip-hoppare och jag kommer snart att få ut en skiva, men snälla Maimstream, jämför ingen med guden 2pac. Jag sörjer också Proof, men Tupac Amuru Shakur var en egen, bättre sort än vad någon annan hip-hoppare någonsin kommer att bli.

Jag jämnförde dom inte, jag sa bara hur sorgligt det var att Proof hade dött, jag sa inte att 2Pac var bättre än Proof för ditt och datt, fast Proof är bättre på sånt och det där. Proof var egen han med, och han var extremt nära vän med Eminem. 2Pac kanske lever eller kanske är död, men Proof är död och att en sån talang blir bortkastad i början på sin solo karriär är inget man kan beskriva med ord. Hur länge hade inte 2Pac hållt på när han blev skjuten, Suge Knight är ju till och med anklagad för mordet för att 2Pac inte ville ville vara kvar hos Death Row Records längre. Suge Knight var ju den typen som hotade med att döda dom rappare som inte ville vara kvar hos dom, det var därför som Dr. Dre lämnade Death Row. Suge Knight gav ju inte bara hot till folket utan han stoppade pistoler i ansiktet och sa att han skulle skjuta dom och sånt. Sen sägs det att polisen fick betalt av Suge Knight för att låta honom vara. Vet inte om ni redan visste det här om Suge Knight, men det är det jag vet om honom. Har säkert lite mer nånstans i bakhuvudet men orkar inte tänka efter.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

R2, samma nivå som vad?

Maimstream, när det gäller 2Pac och hans död så vet jag rätt så mycket, även allt det där om Suge Knight och visst hade 2Pac hållit på längre än Proof, men även om pPac lever så är ju hans karriär slut, eller hur? Och vem har äns sagt att Proof verkligen är död? Alla sa att Tupac var död först, men efter ett tag så började folk påstå att han levde. Vem har sagt att samma sak inte kommer att hända Proof? Sluttjafsat och kthxbye!

Redigerad av Xersize
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Även jag är hip-hoppare och jag kommer snart att få ut en skiva, men snälla Maimstream, jämför ingen med guden 2pac.

M'kay.. den kommer nog snart. Lite big-headed för att du blev populär på whoa.nu? Är det kanske C-Dworf jag snckar med?

---

Och jag gillar inte vikingarna. Believe it or not men jag har en gång varit hiohopare. Dock inte 'gangsta-yo-yo-pop-a-niggah'. Fast som du också kommer göra så växte jag ifrån det relativt snabbt när jag insåg att hiphop inte var i närheten av musik och den enda kvalitén du måste äga är rytmik och att du kan rimma. Grats.

Redigerad av P-C
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

M'kay.. den kommer nog snart. Lite big-headed för att du blev populär på whoa.nu? Är det kanske C-Dworf jag snckar med?

---

Och jag gillar inte vikingarna. Believe it or not men jag har en gång varit hiohopare. Dock inte 'gangsta-yo-yo-pop-a-niggah'. Fast som du också kommer göra så växte jag ifrån det relativt snabbt när jag insåg att hiphop inte var i närheten av musik och den enda kvalitén du måste äga är rytmik och att du kan rimma. Grats.

För det första så har jag aldrig hört talas om "C-Dworf", believe it or not, och för det andra så tror jag faktiskt inte att jag kommer att växa ifrån det. Men vad sägs om att vi slutar att tjafsa? M'kay?

EDIT: R2, fattar fortfarande inte vad du menar med "samma nivå". Vad syftar du på? Förolämpning?

Redigerad av Xersize
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Fast som du också kommer göra så växte jag ifrån det relativt snabbt när jag insåg att hiphop inte var i närheten av musik och den enda kvalitén du måste äga är rytmik och att du kan rimma. Grats.

Haha, vilket rent skämt... det är nog så att din kropp har växt men ditt intellekt verkar tydligen bara gått neråt. Kanske headbangat bort för många hjärnceller? Skrik lite mer om Gud inte existerar, och om att änglar faller från himlen, wow! Det kräver säkert jättemycket intellekt!

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Haha, vilket rent skämt... det är nog så att din kropp har växt men ditt intellekt verkar tydligen bara gått neråt. Kanske headbangat bort för många hjärnceller? Skrik lite mer om Gud inte existerar, och om att änglar faller från himlen, wow! Det kräver säkert jättemycket intellekt!

Wörd.

All hiphop är ju inte ehm... "Gansta yo yo pop bitch". Har man lyssnat på texter till dom flesta artister och grupper den senaste tiden så handlar flera låtar om musik och familj och vänner. Att folk kan säga att hiphop bara är skit utan att lyssna till texterna fattar jag inte, när dom själva lyssnar på musik som bara handlar om att skicka hem alla invandrare och hur smutsiga dom är och att Gud inte existerar. Det är ju nästan det enda dom säger, hela tiden, i dom låtar jag hört. Och varför börja snacka om "gangsta yo yo pop bitch" så fort man hör 2Pacs namn? Han gjorde väl inte överdrivet mycket "gangsta yo yo pop bitch", han var ju som vilken rappare som helst. Orka växa ifrån hiphopen när man kan förstå vad den handlar om och inte stå och skrika "gult är fult!!!" som alla andra gör.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ursäkta min dumhet men vilka mer aspekter behövs? Rapparna gör inte beatsen - det gör producenterna. Vissa rappare gör sina egna beats men låångt ifrån alla. Så att det behövs tonöra kan vi stryka. Sen .. vad mer? s.k 'flow' kanske?

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och du som brukar kräva att man är påläst....

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Jag hoppar in och slår ett slag för P-C.

Jag har också varit hiphopare; jag var ett levande exempel på den typen av hiphopare som påstod att "sanningen låg i texterna", "allt handlar inte om bling-bling" osv.; men snälla, vi vet alla att det inte stämmer. Tro inte att hiphop är så jäkla bra! Folk som lyssnar på hiphop och ser det som något poetiskt gör en höna av en fjäder.

Visst, det finns strålande hiphop, som verkligen är bedårande: A Tribe Called Quest, Common, Pigeon John osv., men det finns så jäkla mycket skit. Och nu talar jag inte bara om det kommersiella, som alla hiphopare nekar att de lyssnar på, utan även allt från Dogg Pound-gänget till Mobb Deep och andra med street-cred; Atmosphere-gänget ingår, också.

Det krävs inte så jäkla mycket för att skriva en låt om den utopiska kärleken ("Yo, honey, let's go fuck in the parking lot") eller ens mamma, faktiskt. Och allt låter likadant, mer eller mindre; tro mig, jag har hört en hel del.

Cortez. Påstå inte att hiphoppen är musik för de intellektuella. Snälla. Det krävs inte särskilt mycket för att göra en hiphoplåt, och det är knappast några tunga ämnen.

Musik är mycket mer bagatellartat än vad många vill erkänna. Jag inräknat.

Är det bra texter ni är ute efter, yikes, varför läser ni inte en bok istället för att hålla er till något så limiterat som hiphop, där det måste gå fint till en rhythm och dessutom rimma? Snälla, gör alla en tjänst och stå för att ni lyssnar på Westside Connection av den simpla anledningen att det svänger så jäkla mycket, och lägg er och läs Edgar Allen Poe då ni vill ha lite fina texter, istället för att gå in i någon form av "ooh, Eminem är så jäkla djup i sättet han berättar om Stan", för sanningen är att det svänger, man vill dansa, man vill slå saker, och det är det som är det fina med hiphop: inte texterna.

Öhm, orkar inte gå in allt för invecklat i den här frågan, dels för att alla hiphopare är så inskränkta och kommer neka sanningen i det hela, och dels för att jag har mindre viktiga saker att göra än att bagatellisera musik.

Redigerad av okka
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Och du som brukar kräva att man är påläst....

Jag pratar om eran rock i samma mån som ni pratar om hiphop om inte mindre. Om inte mindre.

Fattade du just den där meningen utan att tänka 2 gånger? Om inte så är du ganska dum. Och då är du inte värd att slösa min tid på.

Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Ok, jag ska sluta tjafsa med alla nu. Tydligen så blev ett påstående en lång diskussion. Vill bara säga en sak till Maimstream; Håller helt klart med dig om det du skrev i ditt sista inlägg! Håller med till 100%!

Redigerad av Xersize
Länk till kommentar
Dela på andra sidor

Gäst
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...